دکوراسیون, دکوراسیون اتاق پذیرایی, دکوراسیون داخلی منزل

چیدمان مبل ال

چیدمان مبل ال

چیدمان مبل ال یکی از موارد مهمی است که مستقیما روی دکوراسیون داخلی منزل تاثیر می گذارد، با رعایت اصول چیدمان مبل می توانید یک دکوراسیون جذاب و چشمگیر برای منزلتان خلق کنید. مبل ال یکی از انواع مبلمان راحتی سبک مدرن است که برای اکثر خانه ها مناسب است. مبل ال با توجه به طراحی خاصی که دارد با اشغال کمترین فضای ممکن تعداد نشیمن بیشتری را برای تان فراهم می کند. نحوه چیدمان مبل ال به موارد مختلفی بستگی دارد، در این مطلب با مدل های مختلف چیدمان مبل ال آشنا خواهید شد. باید بدانید مبل ال برای چه فضاهایی مناسب است؟ تا بتوانید هنگام چیدمان آن دکوراسیون زیبا و جذابی خلق کنید. همچنین می توانید مقاله مزایا و معایب مبل ال را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مبلمان ال مطالعه کنید.

مبل راحتی ال آرپژ

مبلمبلمان ال که به صورت حرف انگلیسی L طراحی شده است به صورت افقی در کنار همدیگر قرار می گیرد اما یک زاویه ۹۰ درجه در بین آن ها وجود دارد و یک ضلع این مدل بزرگتر از ضلع دیگر می باشد.

چیدمان مبل ال در کنج

کج ها و گوشه های دیوار ها از فضاهایی هستند که در بیشتر دکوراسیون ها اکثرا خالی و بدون استفاده باقی می مانند، یکی از روش های متداول چیدمان مبل ال قرار دادن آن در کنج دیوار است، استفاده از مبل ال باعث میشود از فضاهای پرت و بلا استفاده بهترین استفاده را ببرید.

مبل ال کلاسیک

مبل ال جلوی تلویزیون

یکی از روش های چیدمان مبل ال جلوی تلویزیون به این صورت است که مبلمان و تلویزیون را در گوشه ها قرار دهید. این روش برای خانه های کوچک که فضای کمی دارند بسیار مناسب است.

یکی دیگر از روشهای قرار دادن مبل های ال شکل جلوی تلویزیون خصوصی سازی فضا است در این روش یک گوشه مخصوص برای تلویزیون در نظر بگیرید و مبل ها را در مرکز اتاق و رو به تلویزیون قرار دهید، همچنین میتوانید تلویزیون را در بالای شومینه قرار دهید و مبلمان را در جلوی آن قرار دهید تا یک دکوراسیون فوق العاده زیبا ایجاد شود.

مبل راحتی ال لمیز

مبل ال در پذیرایی مربع

هنگام انتخاب مبل ال برای فضاهای مربع شکل مدلی را انتخاب کنید که از نوع یال های مساوی باشد با هم تقارن داشته باشد تا به راحتی بتوانید آن را در فضای مربع شکل بچینید.

همچنین بخوانید : مبل ال بهتره یا راحتی

چیدمان مبل ال گرد

مبل ال گرد یکی از مدل های خاص و زیباست که طرفداران زیادی دارد. در این مدل مبل ها به صورت کنج و نود درجه کنار یک دیگر قرار نمی گیرد و به شکل یک نیم دایره می باشد که می تواند فضای منحصر به فردی را ایجاد کند. مبل ال گرد برای مکانهایی مانند دیوار های منحنی و قسمت زیر پنجره های منحنی مناسب است. در چیدمان این مدل افراد هنگام نشستن به هم نزدیک ترند و صمیمیت بیشتری بین آنها ایجاد می شود.

همچنین بخوانید : سبک مینیمال در چیدمان منزل

مبل ال در خانه مستطیل شکل

مبل ال یکی از مدل های مناسب برای سالن های مستطیل شکل است. با توجه به ابعاد پذیرایی تعداد نشیمن مبل ال قابل تغییر است. در یک مبل ال هفت نفره می‌توانید دو کاناپه سه نفره را در یک ضلع قرار دهید و یک مبل تک نفره را در ظلع کوچکتر قرار دهید

مبل ال 8 نفره ارنیکا

همچنین بخوانید : چیدمان جهیزیه عروس

مبل ال و مبل سلطنتی با هم

با کمک مبل ال و مبل سلطنتی می توان فضا را به دو بخش مجزا تقسیم کرد. بهتر است رنگ دو ست را هماهنگ انتخاب کنید ولی رنگ آنها را دقیقاً مشابه هم انتخاب نکنید تا فضا یکنواخت و کسل کننده نشود. هنگام قرار دادن مبل ال و سلطنتی کنار یکدیگر توجه کنید مبلمان ال جلوی تلویزیون قرار گیرند و مبل سلطنتی که حالت رسمی تری دارد در قسمت بالای اتاق قرار گیرد .

در صورت تمایل برای ایجاد صمیمیت بیشتر میتوانید مبل ال را در گوشه ها و کنج اتاق و مبلمان سلطنتی را روبروی آن ها بچینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *