دکوراسیون, دکوراسیون اتاق پذیرایی, دکوراسیون داخلی منزل

چیدمان مبل راحتی و سلطنتی با هم

چیدمان مبل راحتی و سلطنتی با هم

کسانی که در خانه های بزرگ زندگی می کنند این امکان را دارند که دو دست مبل خریداری کنند و در دکوراسیون اتاق پذیرایی بچینند . این افراد می توانند یه دست مبل راحتی برای دور همی های دوستانه و استراحت انتخاب کنند و یک دست مبل سلطنتی نیز برای پذیرایی از مهمانان تهیه کنند . چیدمان دو دست مبل در پذیرایی باید با دقت زیادی انجام شود تا زیبایی دکوراسیون منزل حفظ شود . در منازل بزرگ فضای نشیمن و پذیرایی تفکیک شده می باشد ولی در خانه های کوچک و آپارتمانی نشیمن و پذیرایی در یک مکان است و امکان قرار دادن دو دست مبل در این منازل وجود ندارد . فضاهای پذیرایی به شکل های مختلفی می باشند که چیدمان مبل در هر کدام از آنها متفاوت است و اصول و قواعد خاص خود را دارد که باید آنها را رعایت کنید .

چیدمان مبل استیل و راحتی در پذیرایی

چیدمان مبل راحتی و سلطنتی با هم در پذیرایی مستطیل شکل

پذیرایی مستطیل شکل یکی از بهترین فضاهایی است که به راحتی می توانید دو دست مبل را در آن بچینید . در فضاهای مستطیلی می توانید فضای نشیمن و پذیرایی را جدا از هم و به صورت تفکیک شده در نظر بگیرید . برای این منظور یک دست مبل راحتی در جلوی تلویزیون قرار دهید و برای استراحت و تماشای تلویزیون از آن استفاده کنید و مبلمان سلطنتی را در فضای جداگانه و محل آرامتری که رفت و آمد در آن کمتر باشد قرار دهید که حالت رسمی تری داشته باشد و برای پذیرایی از مهمانان از آنها استفاده کنید . در انتخاب مبل برای فضاهایی که عرض کمی دارند باید دقت بیشتری به خرج دهید و مبلمانی را انتخاب کنید که جمع و جورتر باشند برای این منظور مبل ال گزینه مناسبی است .

چیدمان مربع شکل مبل راحتی و سلطنتی با هم

نوع دیگری از چیدمان این است که می توانید مبل راحتی را به صورت مربع جلوی تلویزون بچینید و اگر در پذیرایی شومینه دارید یک دست مبل سلطنتی را در مجاوت آن و به صورت گرد قرار دهید ، با این کار شومینه به مرکز کانونی دکوراسیون منزل تبدیل می شود و مبلمان زیبایی خود را بیشتر نشان می دهند . در این چیدمان فضای نشیمن و پذیرایی از هم جدا می شوند که می توانید هنگام مهمانی ها از هر فضا استفاده جداگانه ای داشته باشید .

چیدمان مبل راحتی و سلطنتی در پذیرایی مستطیل

چیدمان خطی مبل راحتی و سلطنتی با هم

به منظور استفاده از هر دو نوع مبل راحتی و سلطنتی به صورت تلفیقی می توانید مبلمان سلطنتی را در قسمت بالای اتاق قرار دهید و آنها را به صورت خطی بچینید و سپس در همین امتداد در قسمت پایین اتاق مبلمان راحتی را به صورت خطی قرار دهید . این روش یکی از ساده ترین روش ها برای چیدمان هر دو نوع مبل در کنار هم است و معمولا با سلیقه بیشتر افراد جور درمی آید . چیدمان خطی در فضاهای مستطیلی نتیجه بهتری می دهد و راحت تر نیز انجام می شود .

چیدمان صمیمانه مبل راحتی و سلطنتی با هم

در این مدل از چیدمان مبل های راحتی و سلطنتی روبروی هم قرار می گیرند . این روش برای خانواده های پر جمعیت که مهمانان زیادی دارند مناسب است . با این نوع چیدمان مهمانان با هم ارتباط دارند و می توانند راحت باهم گفت و گو کنند . برای این منظور استفاده از مبل ال به عنوان مبل راحتی گزینه مناسبی است زیرا می توانید آنها را در گوشه ای از پذیرایی قرار دهید و مبلمان سلطنتی و استیل را در روبروی آن بچینید .

اصول چیدمان مبل سلطنتی

نکاتی که در چیدمان مبل راحتی و سلطنتی با هم باید رعایت شوند :

  • رنگ مبلمان راحتی و سلطنتی

در چیدمان دو دست مبل در منزل انتخاب رنگ مناسب یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه شود . رنگ مبل ها باید با هم همخوانی داشته باشند و بتوان به راحتی آنها را با دکوراسیون منزل ست کرد . بهتر است دو دست مبل را کاملا همرنگ انتخاب نکنید زیرا در این صورت فضا یکنواخت و کسل کننده می شود . بهتر است از یک رنگ اصلی استفاده کنید و در کنار آن از چند رنگ با تناژهای متفاوت برای ترکیب با رنگ اصلی استفاده کنید . رنگ های خنثی مانند خاکستری و کرم از بهترین گزینه ها می باشند که به راحتی با رنگ های دیگر ست می شوند . در انتخاب رنگ مبلمان به رنگ فرش و پرده ها نیز دقت کنید .

  • پارچه روکش مبلمان راحتی و سلطنتی

نوع و بافت پارچه ای که برای مبل راحتی و سلطنتی انتخاب می کنید باید کاملا با هم هماهنگ باشد و تنها رنگ پارچه مطرح نیست . با انتخاب پارچه هماهنگ برای هر دو مبل می توانید به راحتی آنها را در کنار هم قرار دهید و برای ست کردن آنها مشکلی نخواهید داشت .

  • رعایت فاصله مناسب بین مبل راحتی و سلطنتی

در چیدمان دو دست مبل سلطنتی و راحتی در کنار هم باید فاصله آنها در حد تعادل باشد . در چیدمان مبل ها باید به اندازه کافی فضای خالی بین دو دست مبل وجود داشته باشد تا جدا بودن آنها از هم دیده شود و به زیبایی دکوراسیون اتاق پذیرایی شما کمک کند . برای نشستن روی همه ی مبل ها باید فضای کافی در نظر گرفته شود تا مهمانان راحت بتوانند از آنها استفاده کنند . فاصله بین دو دست مبل نباید به قدری زیاد باشد که افرادی که روی آنها می نشینند نتوانند با هم ارتباط برقرار کنند .

  • رعایت هماهنگی بین مبل ها در چیدمان تلفیقی

در صورتی که از چیدمان تلفیقی برای دو دست مبل استفاده می کنید باید مبل ها را طوری انتخاب کنید که با هم هماهنگ باشند . اندازه مبل ها باید با هم متناسب باشد برای این منظور ارتفاع و عمق مبل ها را اندازه گیری کنید و دقت کنید که هم اندازه باشند که وقتی آنها را در کنار هم می چینید شکل زننده و نازیبایی پیدا نکنند .

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *