دکوراسیون, دکوراسیون اتاق پذیرایی, دکوراسیون داخلی منزل

مزایا و معایب مبل ال

مزایا و معایب مبل ال

مبلمان راحتی به دو دسته مبل ال و مبلمان معمولی تقسیم می شوند. با توجه به اینکه قیمت مبل در مدلهای ال نسبت به سایر مدلها ارزانتر است این نوع مبل بسیار پرطرفدار بوده و امروزه در بسیاری از خانه ها دیده می شود و جز مهمی از دکوراسیون داخلی منزل میباشد. مبلهایی که به صورت یک تکه هستند برای منازل کمجا مناسب نیستند و نمی توان آنها را به راحتی در اتاق پذیرایی چید, مبل ال سازگاری بیشتری با فضاهای کم دارد و یک انتخاب مناسب برای خانه های کوچک و آپارتمانی میباشند. در این مطلب با مزایا و معایب مبل ال آشنا خواهید شد.

قیمت مبلمبل ال چیست

مبل ال همانطور که از اسمش پیداست ظاهری ال مانند دارد که به صورت چند تکه می باشد که در چیدمان دکوراسیون منزل به صورت ال در کنار هم قرار می گیرند. مبل ال مدل های متنوعی دارد که هر کدام برای دکوراسیون خاصی مناسب می باشند. مبل ال کلاسیک چرمی, مبل ال پارچه ای, مبل ال شکل منحنی, مبل ال چستر, مبل ال قابل تغییر, مبل ال شکل بلوکی و مبل ال مدرن از  مدل های مبلمان ال می باشند. با قرار دادن مزایا و معایب مبل ال در کنار هم می توانید تصمیم به خریداری این سبک از مبلمان بگیرید.

همچنین بخوانید: مزایا و معایب مبل چستر

مبل راحتی ال آرپژ

مبل راحتی ال آرپژ

مزایای مبل ال

1 – مهمترین ویژگی مبل ال سازگاری آن با فضاهای کوچک است. این ویژگی به طراحی مبل ال مرتبط است این مبل دسته های حجیم ندارد و فضای کمی را اشغال می کند. به نسبت فضایی که مبل ال اشغال میکند افراد بیشتری می توانند روی آن بنشینند و برای خانواده های پرجمعیت انتخاب مناسبی است.

2 – مبل ال به گونه ای طراحی شده است که دسته های مبل حذف شده و تکه های مبل به هم چسبیده و نزدیک یکدیگر قرار می گیرند, به همین دلیل افرادی که روی مبل ال می نشینند نزدیک یکدیگر قرار گرفته و صمیمیت بیشتری بین آنها برقرار می شود. این ویژگی یک فضای صمیمی ایجاد میکند مبل ال را برای دورهمی های خانوادگی مناسب می کند.

همچنین بخوانید: مزایا و معایب مبل چرم 

مزایای مبل ال3 – مبل ال دارای طراحی مینیمال است و به راحتی با دکوراسیون های مختلف سبک مدرن هماهنگ میشود و میتوانید وسایل دیگر منزلتان را به راحتی با آن ست کنید.

4 – مبل ال هم برای خانه های کوچک مناسب است و هم می توانید در منازل بزرگ از آن استفاده کنید. در خانه های بزرگ که می خواهید چند دست مبل خریداری کنید یکی از گزینه های مناسب مبل ال است.

5 – مبل ال برای خوابیدن و لم دادن مناسب است. بعضی از افراد دوست دارند روی مبل بخوابند, مبل ال گزینه مناسبی برای این افراد است.

6 – یکی دیگر از مزیت های مبل ال این است که می‌توانید از آن برای تفکیک فضای داخلی منزل استفاده کنید. مبل ال به دلیل چند تکه بودن و قرار گرفتن آنها در کنار یکدیگر نظم بهتری به فضا می دهد و به راحتی می توانید یک قسمت منزل را از قسمتهای دیگر جدا کنید.

7 – مبل ال را می‌توانید به سلیقه خود از جنس های مختلف خریداری کنید, ال چستر چرم یا پارچه ای و یا مبل ال پارچه ای ساده را میتوانید با توجه به کاربرد مدنظرتان انتخاب کنید. مبل های چرمی به راحتی تمیز می شوند ولی به مراقبت بیشتری نیاز دارند.

8 – قیمت مبل ال نسبت به مدل های دیگر ارزان تر است.

مبل ال ترکیه راشل

مبل ال ترکیه مدل راشل

معایب مبل ال

1 – مبل ال انعطاف پذیر نیست و برای کسانی که همیشه به دنبال تغییر دکوراسیون منزلشان هستند مناسب نیست.

2 – در نشیمن مبل ال چون افراد در کنار یکدیگر قرار می گیرند صورت یکدیگر را نمی بینند و مجبور می شوند بصورت کج بنشینند تا چهره مخاطب را ببینند.

3 – اگر خانه بزرگی دارید و میخواهید یک دست مبلمان خریداری کنید مبل ال گزینه مناسبی نیست زیرا طراحی آن بگونه‌ای است که در یک راستا قرار می گیرد و فضای خانه را خالی نشان می دهد.

4 – برای تماشای تلویزیون فقط می‌توانید از قسمتی از مبل استفاده کنید که روبروی تلویزیون قرار می گیرد و و نشستن روی قسمت دیگر تماشای تلویزیون را دشوار می کند.

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *