دکوراسیون, دکوراسیون اتاق پذیرایی, دکوراسیون داخلی منزل

مزایا و معایب مبل کلاسیک

مزایا و معایب مبل کلاسیک

در این پست ابتدا مبل کلاسیک را تعریف کرده و سپس مزایا و معایب مبل کلاسیک را مرد بررسی قرار میدهیم. انتخاب سبک مبلمان یک سلیقه شخصی می باشد, با توجه به نوع دکوراسیون داخلی منزل می توانید مبلمان مناسب با همان سبک را انتخاب کنید. مبل وسیله ای است که بیشترین حجم از فضای منزل را اشغال می کند و در قسمت پذیرایی قرار می گیرد، و باید با وسواس و دقت زیادی انتخاب شود به گونه ای که وقتی که شما آنها را می بینید حس لذت بخشی در شما ایجاد شود. سبک کلاسیک یکی از سبک های مورد علاقه ایرانیان است که از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است، مبل کلاسیک یا نیمه استیل یکی از اجزای جدایی ناپذیر این سبک است. مبل کلاسیک نیز مانند انواع دیگر مبلمان دارای مزیت ها و معایبی می باشد, در این مطلب مزایا و معایب مبل کلاسیک را بیان می کنیم.

قیمت مبل

مبل کلاسیک مونترآل

مبل کلاسیک مدل مونترآل

مبل کلاسیک چیست؟

به دسته ای از مبلمان گفته میشود که مثل مبلهای سلطنتی و استیل قسمت چوبی مبل بیشتر به چشم میخورد ولی ظاهری بسیار ساده تر و بدون منبت کاری دارند.

همچنین بخوانید : مزایا و معایب مبل ال

مزایای مبل کلاسیک

مبل کلاسیک دارای زیبایی و جذابیت بالایی می باشد. در این سبک از مبلمان از تلفیق مبل راحتی و استیل استفاده شده است و خصوصیات هر دو سبک را دارد. همانند مبل استیل منبت کاری هایی بر روی قسمت های مختلف مبل کار شده است ولی این منبت کاری ها و نقش ها به اندازه مبلمان استیل و سلطنتی  شلوغ نیستند و تجملات کمتری دارند.

مبلمان کلاسیک دارای کلاف چوبی از جنس چوب های با کیفیت نظیر راش، نراد و گردو میباشند که استحکام و طول عمر بسیار بالایی دارند.

مبل کلاسیک انگلیسی

مبل کلاسیک مدل انگلیسی

معایب مبل کلاسیک

مبل های کلاسیک بیشتر جنبه تزیینی و اشرافی دارند و نشیمن آنها راحتی زیادی ندارد به گونه ای که بتوانید مدت طولانی برای تماشای تلویزیون و یا مطالعه روی آن بنشینید، برای این کار بهتر است از مبلمان راحتی و ال استفاده کنید.

مبلهای کلاسیک فضای زیادی را اشغال می کنند و برای فضاهای کوچک و خانه های آپارتمانی نقلی مناسب نیستند، این سبک از مبلمان بیشتر برای سالن های پذیرایی بزرگ استفاده می شود و در این فضا ها زیبایی و نمای خود را نشان می دهد.

مبلمان کلاسیک وزن سنگینی دارند و این یکی از معایب آن ها می باشد زیر برای تغییر چیدمان منزل و جابجایی کار را بسیار دشوار می کنند.

همچنین بخوانید : مزایا و معایب مبل چستر
مبل جدید اتریشی

مبل کلاسیک مدل اتریشی

اگر سبک مبل سلطنتی و کلاسیک را برای منزلتان انتخاب می کنید باید وسایل دیگر را نیز ست با آن انتخاب کنید، در غیر این صورت نه تنها دکوراسیون زیبایی ندارید بلکه یک فضای بسیار ناخوشایند ایجاد می شود که بسیار ‏ بی نظم و شلوغ به نظر می آید.

در سبک کلاسیک بیشتر از تم رنگ قهوه ای استفاده می شود، به همین دلیل مبلمان کلاسیک تنوع رنگ بسیار کمی دارند.

یکی دیگر از معایب مبلمان کلاسیک شست و شو و تمیز کردن آنها است که کار بسیار دشواری می باشد و هزینه زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *