دکوراسیون, دکوراسیون اتاق پذیرایی, دکوراسیون داخلی منزل

رنگ مناسب مبل راحتی

رنگ مناسب مبل راحتی

انتخاب رنگ مناسب مبل راحتی تاثیر بسیار زیادی روی دکوراسیون داخلی منزل دارد و باید با وسواس بیشتری آن را انتخاب کنید . مبل یکی از وسایل گران قیمت است که حجم زیادی از دکوراسیون اتاق پذیرایی را اشغال می کند و افراد تلاش می کنند هنگام رفتن به بازار مبل و انتخاب مدل ، سبک و رنگ آن دقت بیشتری داشته باشند و دچار اشتباه نشوند . انتخاب رنگ یکی از مسائلی است که به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد ولی برای داشتن دکوراسیون زیباتر و چشمگیرتری باید یک سری نکات رعایت شوند . مبل راحتی یکی از مدل های پرکاربرد و پرطرفدار است که قسمت رویی آن تماما از پارچه است و از اینرو انتخاب طرح و رنگ پارچه اهمیت زیادی دارد و باید هوشمندانه انتخاب شود .

رنگ پارچه مبل راحتی

مبل راحتی با رنگ خنثی

مبل راحتی اگر از رنگ های خنثی انتخاب شود خیلی راحت با رنگ های دیگر خود را هماهنگ می کند . رنگ های خنثی شامل سفید ، خاکستری ، طوسی ، شیری و کرم می باشند . اگر مبل راحتی با رنگ خنثی انتخاب کنید دیگر نگرانی برای ست شدن آن نخواهید داشت و به راحتی می توانید آن را با رنگ های دیگر ست کنید . برای کسانی که مرتب اسباب کشی دارند و خانه شان را عوض می کنند انتخاب مبلمان به رنگ خنثی بسیار مفید است و می توانند آن را با رنگ دیوار و کفپوش های مختلف ست کنند . برای تزیین مبلمان با رنگ خنثی از کوسن های رنگی زیبا استفاده کنید تا رنگ مبلمان نیز خود را بیشتر نشان دهد .

مبل راحتی با رنگ تیره

رنگ های تیره همیشه طرفداران خاص خود را دارند و افرادی هستند که مبل راحتی تیره رنگ را می پسندند ، این افراد باید به رنگ کفپوش و دیوارها دقت زیادی کنند . اگر رنگ کفپوش نیز تیره باشد زیبایی مبل دیده نمی شود به همین دلیل باید کفپوش و دیوارها از رنگ های روشن تر باشند و یا اینکه رنگ چوب مبل را از رنگ های روشن انتخاب کنید تا کمی تعادل در فضا برقرار شود . مبل راحتی پایه فلزی نیز می تواند بین مبل و کف یک فضا ایجاد کند تا مبل های تیره بیشتر دیده شوند . مبل های تیره برای فضاهای کوچک اصلا مناسب نیستند چون باعث می شوند فضا کوچکتر و تاریک تر به چشم بیاید .

مبل راحتی شاد

مبل راحتی با رنگ روشن

مبل های رنگ روشن باعث می شوند فضا بزرگتر و دلبازتر دیده شود و برای فضاهای کوچک و خانه های نقلی مناسب می باشند . در خانه های بزرگ نیز می توانید از مبل های راحتی رنگ روشن برای دلبازتر شدن فضا کمک بگیرید ، رنگ های روشن نور را منعکس می کنند و باعث می شوند فضا روشن تر شود . در انتخاب مبل راحتی رنگ روشن باید کثیف شدن آن را در نظر بگیرید . رنگ های روشن خیلی زودتر کثیف می شوند و نیاز به شست و شو پیدا می کنند و برای کسانی که فرزند کوچک دارند مناسب نیستند .

مبل راحتی با رنگ ترکیبی

مبل های راحتی دو رنگ از جدیدترین مدل ها می باشند که طرفداران زیادی پیدا کرده اند . اگر به دنبال یک دکوراسیون خاص و متفاوت هستید مبل را از ترکیب دو رنگ انتخاب کنید . در مبل های راحتی کاناپه ها را از یک رنگ و مبل های تک نفره را از یک رنگ دیگر انتخاب می کنند . رنگ هایی که انتخاب می شوند باید از رنگ های هم خانواده باشند تا تضاد زیبایی در دکوراسیون منزل ایجاد کنند . ترکیب رنگ های خنثی با رنگ های دیگر بسیار جذاب است مانند طوسی و زرد ، طوسی و نارنجی و …

می توانید در ترکیب رنگ مبل راحتی از رنگ سفید نیز استفاده کنید . اگر در دکوراسیون منزل رنگ های زیادی به کار رفته است می توانید با اضافه کردن رنگ سفید به مبلمانتان تعادل را در فضا برقرار کنید . سفید یکی از رنگ های محبوب است که می تواند اثر رنگ های دیگر را کمتر کند و یک تعادل زیبا در رنگ دکوراسیون منزل ایجاد کند .

رنگ مبل امسال

همچنین بخوانید : ابعاد مبل راحتی

نکات مهم در انتخاب رنگ مناسب مبل راحتی

  • در انتخاب رنگ مبلمان به احتمال کثیف شدن آن توجه کنید . اگر فرزند کوچک و یا حیوان خانگی دارید مبل راحتی را از رنگ های تیره مانند قهوه ای و خاکستری تیره انتخاب کنید که کثیفی را کمتر نشان دهند .
  • هنگام انتخاب رنگ مبل راحتی اندازه فضای منزل را در نظر بگیرید ، برای خانه های بزرگ و ویلایی دستتان باز است و می توانید از رنگ های مختلف روشن و تیره استفاده کنید ولی برای فضاهای کوچک از رنگ های روشن و پارچه هایی با طرح های ساده استفاده کنید تا فضا شلوغ نشود .
  • اگر دکوراسیون منزلتان ساده و خلوت است برای ایجاد تعادل از رنگ های متضاد استفاده کنید ، تضاد در رنگ ها باعث می شود مبلمان بیشتر به چشم بیاید و دکوراسیون منزل چشمگیرتر شود . همچنین مبلمان با پارچه روکش طرح دار و با طرح های برجسته برای این فضاها مناسب می باشند .
  • یکی از مناسب ترین روش هایی که برای انتخاب رنگ مناسب مبل راحتی وجود دارد استفاده از رنگ های مکمل دکورسیون منزل است . به فضای اطراف دقت کنید و رنگ دیوارها و کفپوش ها را زیرنظر بگیرید و رنگ مکمل این اجزا را برای مبلمان انتخاب کنید .
  • با استفاده از کوسن ها می توانید به مبل های راحتی رنگ بدهید . اگر مبل هایتان رنگ ساده ای دارند تعدادی کوسن نقش دار و زیبا تهیه کنید و برای تزیین از آنها استفاده کنید . این کار یکی از روش های کم هزینه برای تغییر در دکوراسیون منزل محسوب می شود .

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *