دکوراسیون, دکوراسیون اتاق پذیرایی, دکوراسیون داخلی منزل

ابعاد مبل راحتی

ابعاد مبل راحتی

مبل راحتی یکی از وسایل مهم در دکوراسیون اتاق پذیرایی است و هنگام خرید باید دقت کنید که دارای ابعاد استاندارد باشد . با توجه به سبک مبل ممکن است اندازه های استاندارد از مبلی به مبل دیگر متفاوت باشند ولی اکثرا مبل های راحتی با یک استاندارد از نظر اندازه تولید و عرضه می شوند . برای اینکه چیدمان راحت تر و بهتری داشته باشید باید ابعاد مبل مورد نظر اندازه گیری کنید و با فضایی که در اختیار دارید بسنجید . قبل از رفتن به بازار مبل برای خرید ، لازم است ابتدا فضای منزل و اتاق پذیرایی را اندازه گیری کنید و ابعاد مبل و قطعات دیگر را با توجه به فضایی که در اختیار دارید انتخاب کنید .

ابعاد استاندارد صندلی راحتی

ابعاد استاندارد مبل راحتی

مبل راحتی از کاناپه سه نفره ، کاناپه دو نفره و مبل های تک نفره تشکیل می شود که هر کدام دارای اندازه های مختلفی می باشند . ابعاد مبل راحتی شامل طول ، عمق و ارتفاع است .

  • طول مبل راحتی : اندازه طول استاندارد کاناپه های سه نفره بین 70 تا 220 سانتیمتر است که طول 213 سانتیمتر یک اندازه رایج و معمول برای این کاناپه ها می باشد . اگر فضای بزرگتری دارید و می خواهید کاناپه طول بیشتری داشته باشد می توانید طول آن را تا 254 سانتیمتر نیز انتخاب کنید . مبل های تک نفره نیز دارای طول استاندارد 88 سانتیمتر هستند .
  • عمق و ارتفاع مبل راحتی : عمق استاندارد مبل های راحتی 88 سانتیمتر است که این مقدار می تواند تا 100 سانتیمتر نیز باشد . فاصله از کف تا بالای پشت مبل را ارتفاع مبل می گویند که استاندارد آن بین 66 تا 91 سانتیمتر است که مقدار آن بستگی به سبک و مدل مبل دارد . ارتفاع نشیمن مبل راحتی که فاصله از کف تا بالای بالشتک نشیمن مبل است بین 38 تا 50 سانتیمتر است .
  • ابعاد مبل راحتی دو نفره لاوست : این نوع مبل ها اندازه استاندارد خاصی ندارند و می توان از آنها برای مکان های مختلف استفاده کرد ولی به طور معمول طول مبل های لاوست 152 سانتیمتر است و دارای عمق 88 سانتیمتر می باشند .

 ابعاد مبل راحتی ال

یکی از مدل های مبل راحتی که طرفداران زیادی دارد مبل ال است . مدل ال شکل برای گوشه های منزل و همچنین برای خانه های کوچک مناسب است و افراد بیشتری می توانند روی آن بنشینند . مبل ال سه نفره دارای طول 198 و عمق 90 سانتیمتر است این اندازه ها تقریبی است و باید هنگام خرید فضای بیشتری برای آن در نظر بگیرید تا هنگام چیدمان دچار مشکل نشوید .  مبل‌های ال ۵ نفره دارای طول ۲۴۱ در ۲۴۱ سانتی متر و عمق ۹۰ تا ۱۰۰ سانتی متر می باشند . که ممکن است مدل های بزرگتر با اندازه طول 248 در 248 سانتیمتر نیز تولید شوند . برای خانه هایی که اتاق های کوچکی دارند مبل های ال با اندازه طول 210 در 210 سانتیمتر مناسبند . اندازه ابعاد مبل ال 7 نفره 240 × 300 × 150 سانتیمتر است که دارای 7 صندلی تکنفره و یک صندلی شزلون است . مبل ال 7 نفره برای خانه هایی که اتاق نشیمن بزرگی دارند مناسب است . صندلی های این نوع مبل را می توانید از هم جدا کنید و در صورت نیاز با برداشتن صندلی ها ، اندازه مبل را تغییر دهید و متناسب با فضای نشیمن آن را کوچک یا بزرگ کنید .

ابعاد مبل سه نفره راحتی

در انتخاب ابعاد مبل راحتی نکات زیر را در نظر بگیرید :

  • ابعاد مبل راحتی باید به گونه ای باشد که بتوانید آن را از درب ورودی داخل ببرید . اگر بهترین و زیباترین مبل راحتی را هم خریداری کنید ولی اندازه آن بزرگتر از درب منزل باشد و نتوانید آن را داخل ببرید به هیچ دردی نخواهد خورد ، پس حتما قبل از خرید ابعاد درب های ورودی را که قرار است مبلمان را از آن داخل ببرید اندازه گیری کنید تا بعد از خرید دچار مشکل نشوید . در این مورد مبل های ال به علت اینکه تکه های آنها از هم جدا می شوند مشکلی ندارند و راحت می توانید آنها را به داخل منزل ببرید .
  • قبل از خرید مبل راحتی باید کاربرد آن را بررسی کنید و مشخص کنید که چه افرادی قرار است از آن استفاده کنند . اگر قرار است مدت زیادی را روی آن بنشینید و به استراحت بپردازید باید مبل هایی با راحتی بیشتر و ابعاد بزرگتر انتخاب کنید ولی اگر فقط گاهی اوقات روی مبل راحتی می نشینید لازم نیست ابعاد مبل خیلی بزرگ باشد . برای کسانی که مهمان زیاد دارند و از مبل های راحتی برای لم دادن و گفت و گوهای طولانی استفاده می کنند مبل راحتی تختخواب شو گزینه مناسبی است .
  • جایی که قرار است مبل راحتی را قرار دهید تعیین کنید تا بتوانید ارتفاع مبل را به درستی انتخاب کنید . مبل هایی که به عنوان تفکیک کننده فضا در وسط سالن قرار می گیرند باید دارای اندازه ارتفاع کوتاهی باشند تا جلوی دید را نگیرند و همچنین مبل راحتی اگر قرار است زیر پنجره قرار بگیرد باید ارتفاع آن از پنجره کمتر باشد و مانع دید نشود .
  • اندازه فضای منزل مهم ترین نکته ای است که باید در انتخاب ابعاد مبل راحتی در نظر گرفته شود . برای منازل کوچک نباید کاناپه های بزرگ خریداری کنید زیرا باعث می شوند فضای دکوراسیون منزل شلوغ و بی نظم دیده شود . برای منازل کوچک مبل های سه نفره و یا 5 نفره ال مانند با اندازه مینیمال بهترین گزینه می باشند . مبل های ال در گوشه ها قابل استفاده هستند و تعداد افراد بیشتری می توانند روی آنها بنشینند .
همچنین بخوانید : رنگ مناسب مبل راحتی

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *