دکوراسیون, دکوراسیون آشپزخانه, دکوراسیون داخلی منزل

تزیین اپن آشپزخانه

تزئین اپن آشپزخانه

افرادی که به تزیینات قسمت های مختلف منزل اهمیت می دهند تزیین اپن آشپزخانه نیز برایشان اهمیت دارد و یکی از قسمت های جذاب تزیین دکوراسیون آشپزخانه به حساب می آید و چون در معرض دید است علاوه بر تاثیر روی دکوراسیون آشپزخانه ، روی دکوراسیون داخلی پذیرایی نیز تاثیر زیادی دارد . با استفاده از ایده های جذاب و خلاقانه می توانید آن را به زیبایی تزیین کنید تا دکوراسیون زیباتری داشته باشید .

همچنین بخوانید :کناف سقف آشپزخانه

تزیین با گل و گیاه

استفاده از طبیعت زنده یکی از بهترین ایده ها برای تزیین اپن آشپزخانه است . با قرار دادن یک گلدان زیبا با گل های طبیعی دکوراسیون زیبا و جذابی خلق می شود . گل ها می توانند محیط را شاد و سرزنده کنند ولی باید به خوبی از آنها مراقبت کنید . بهتر است گل ها را از رنگ های گرم و پرنشاط مثل قرمز و نارنجی انتخاب کنید تا به فضا نشاط و صمیمیت بیشتری بدهند .

استفاده از ظرف های طبقه ای و کتاب های آشپزی

ظرف های طبقه ای که بصورت چند طبقه روی هم هستند  را روی اپن قرار دهید و در آنها مواد خوراکی ، گل و گیاه و یا وسایل تزیینی بچینید . استفاده از این ظرف ها باعث می شود در فضای اپن نیز صرفه جویی شود ، همچنین می توانید یک سبد یا قفسه شیک و زیبا را به خوبی تزیین کنید و کتاب های آشپزی را در آن قرار دهید . این کار هم می تواند به عنوان تزیینی برای اپن باشد و هم اینکه جنبه کاربردی دارد و هر زمان نیاز داشتید می توانید از آنها استفاده کنید .

تزیین دیوار های اطراف اپن

با تزیین دیوار های اطراف اپن می توانید به زیباتر دیده شدن اپن نیز کمک کنید . برای این کار یک تابلوی هنری زیبا با ارتفاع مناسب به دیوار نصب کنید . می توانید از ایده های خلاقانه دیگر نیز استفاده کنید مثلا الک های قدیمی را کمی تزیین کنید و به دیوار نصب کنید و یا هر چیز دیگری به نظرتان جذاب است و قابلیت نصب شدن روی دیوار را دارد به دیوار نصب کنید ولی دقت کنید دیوار خیلی شلوغ نشود .

همچنین بخوانید : دکوراسیون آشپزخانه عروس

شیشه های شفاف

مواد و ادویه رنگی را از کابینت ها بیرون بیاورید و چند عدد شیشه شفاف تهیه کنید . مواد رنگی زیبا مثل فلفل و ادویه جات رنگی را داخل شیشه ها بریزید و برای تزیین اپن آشپزخانه از آنها استفاده کنید . این کار نیز جنبه کاربردی دارد و به راحتی می توانید از آنها استفاده کنید . همچنین ظرف های بلور و بانکه های شیشه ای برای تزیین مناسب هستند .

استفاده از شمع

شمع ها از مهم ترین عناصری هستند که برای تزیین از آنها استفاده می شود و این امکان را دارند که در هر فضایی بتوانید از آنها استفاده کنید . استفاده از شمع برای تزیین اپن آشپزخانه فضای گرم و صمیمی ایجاد می کند و می توانید هنگام جمع شدن اعضای خانواده برای غذا خوردن آنها را روشن کنید و از زیبایی محیط لذت ببرید .

همچنین بخوانید :سرامیک و کاشی آشپزخانه

کناف سقف

برای تزیین اپن آشپزخانه استفاده از کناف می تواند یکی از نمونه های پرطرفدار تزیین اپن باشد . کناف ها از پنل های گچی سبکی هستند که دارای مدل های متنوعی می باشند و در انواع شکل های مختلف قابل اجرا هستند . با کناف کاری سقف بالای اپن دکوراسیون آن زیباتر خواهد شد و اگر به درستی نورپردازی شود زیبایی آن دوچندان خواهد شد .

همچنین بخوانید : مدل اپن آشپزخانه

استفاده از رنگ های شاد و پر انرژی

محیط آشپزخانه باید شاد و پر انژی باشد تا افراد بتوانند با میل و لذت بیشتری در آن آشپزی کنند و همچنین موقع غذا خوردن لذت بیشتری ببرند . استفاده از ترکیب رنگ های شاد و پر انژی برای آشپزخانه و تزیینات اپن محیط شاد و جذابی ایجاد می کند . رنگ هایی که انتخاب می کنید باید با هم هماهنگی داشته باشند و ست باشند . اگر رنگ ها هماهنگ نباشند و هورمونی رنگ را رعایت نکنید محیط زشت و آزار دهنده خواهد شد .

همچنین بخوانید : لوستر و چراغ آویز آشپزخانه

همچنین بخوانید : انواع کابینت آشپزخانه

نورپردازی اپن

نور یکی از اساسی ترین مسایلی است که در تزیین هر محیطی باید به آن توجه شود . زیبایی دکوراسیون و تزیینات با تابیدن نور است که خود را نشان می دهد . اپن آشپزخانه نیز از این امر مستثنی نیست و باید نورپردازی آن به دقت انجام شود . با نصب لوستر های زیبا می توانید نور کافی برای این محیط فراهم کنید . لوسترها باید با توجه به نوع دکوراسیون آشپزخانه انتخاب شوند ولی استفاده از لوستر ها و لامپ های جمع و جور برای آشپزخانه مناسب تر است و آن را زیباتر و چشمگیرتر خواهدکرد .

نظافت

برای اینکه همیشه دکوراسیون اپن زیبا به چشم بیاید باید این محل همیشه منظم و پاکیزه باشد . پاکی و تمیزی به محیط آرامش و زیبایی بیشتری می هد و حتی اگر یک دکور و تزیین ساده داشته باشید اگر تمیز و مرتب باشد توجه افراد را به خود جلب می کند . تمیزی اپن از این نظر که  در معرض دید است و به پذیرایی دید دارد اهمیت بیشتری پیدا می کند و باید در تمیزی و نظافت آن کوشا باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *