دکوراسیون, دکوراسیون اتاق کودک, دکوراسیون داخلی منزل

ابعاد استاندارد تخت خواب نوزاد

ابعاد استاندارد تخت خواب نوزاد

انتخاب مناسب و صحیح ابعاد تخت خواب برای نوزاد از مهمترین بخش های خرید سرویس خواب نوزاد است ، ابعاد و اندازه سرویس خواب نوزاد با سرویس خواب بزرگسالان تفاوت بسیار زیادی دارد مدل های سرویس خواب نوزاد طرح های فانتزی می باشند و همچنین اندازه تخت خواب نوزاد باید استانداردهای لازم را داشته باشد تا هم ایمنی کودک را تامین کند و هم اینکه به زیبایی بیشتر دکوراسیون اتاق خواب نوزاد کمک کنند.

کودکان از ۱۸ ماهگی تا ۲۴ ماهگی بیشترین زمان خود را در تختخواب سپری می‌کنند از این رو انتخاب سایز و اندازه آن اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند ، اگر اندازه تخت نوزاد مناسب نباشد ایمنی کودک تامین نمی‌شود و ممکن است نوزاد سقوط کند و آسیب ببیند.

اندازه استاندارد تخت نوزاد کنار مادر

اندازه استاندارد تخت نوزاد کنار مادر

ابعاد استاندارد تخت خواب نوزاد

هنگام انتخاب تخت خواب نوزاد به این نکته توجه کنید که نوزادان در دوره های آغازین زندگی خود رشد بسیار سریعی دارند و اگر اندازه تخت به دقت انتخاب نشود تخت برای زمان کوتاهی قابل استفاده است و مجبور می شوید برای خرید تخت خواب جدید هزینه دیگری متحمل شوید.

طول استاندارد تخت خواب نوزاد

طول تخت خواب نوزاد بزرگ ترین بعد آن است ، این طول باید به اندازه کافی باشد به طوری که متناسب با قد نوزاد باشد با توجه به رشد نوزاد در ماه های ابتدایی زندگی خود انتخاب نامناسب طول تخت باعث ناکارآمدی آن میشود . طول تخت را باید طوری انتخاب کنید که حداقل برای دو سال آینده قابل استفاده باشد ، معمولاً این طول بین 130 تا 180 سانتی متر است اگر می‌خواهید تخت خواب دارای وسایل جانبی مانند کشو و دراور باشد طول 180 سانتیمتر برای آن مناسب است و اگر تخت نوزاد ساده و بدون وسایل جانبی باشد طول 130 سانتیمتر برای آن مناسب است و میتواند تا دو سال قابل استفاده باشد و مجبور به خرید تخت جدیدی نباشید .

ابعاد استاندارد تخت دومنظوره نوزاد و نوجوان

ابعاد استاندارد تخت دومنظوره نوزاد و نوجوان

عرض استاندارد تخت خواب نوزاد

عرض تخت خواب نوزاد باید به اندازه ای باشد که کودک بتواند به راحتی روی آن غلت بزند و سر و صورتش به کناره های تخت برخورد نکند . اگر عرض تخت را به صورت استاندارد انتخاب کنید ظاهر تخت نیز لطافت و زیبایی خود را حفظ می کند و باعث زیباتر شدن دکوراسیون اتاق نوزاد میشود . عرض استاندارد تخت خواب نوزاد 70 یا 80 سانتی متر است که این مقدار برای خواب و استراحت نوزاد کافی میباشد.

ابعاد تخت خواب نوزاد

ابعاد تخت خواب نوزاد

ارتفاع استاندارد تخت خواب نوزاد

انتخاب ارتفاع استاندارد تخت خواب نوزاد از از لحاظ ایمنی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اگر ارتفاع تخت نوزاد کوتاه باشد هنگام استفاده از آن دچار مشکل خواهید شد و اگر ارتفاع تخت بیش از اندازه بلند باشد از نظر ایمنی برای نوزاد مناسب نیست و امکان سقوط نوزاد و آسیب رسیدن به وجود دارد . نوزادان بعد از گذشت چند ماه از لحاظ حرکتی پیشرفت های زیادی دارند و به سادگی می‌توانند به کمک لبه های تخت بر روی پای خود بلند شوند بنابراین باید تخت خواب حتما دارای لبه های بلند باشد تا ایمنی کافی را برای نوزاد فراهم کند. ارتفاع استاندارد تخت خواب نوزاد چیزی بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ سانتی متر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *