دکوراسیون, دکوراسیون اتاق خواب, دکوراسیون داخلی منزل

ابعاد و اندازه استاندارد تخت خواب دو طبقه

مشاهده و خرید با دسته بندی

مدلهای مختلف تخت خواب ابعاد متفاوتی دارند. در تخت خواب های دو طبقه دو عدد تخت با فاصله روی هم قرار می گیرند و دو نفر می توانند از آنها استفاده کنند. برای آشنایی با ابعاد تخت خواب دو طبقه ‏ این مطلب را مطالعه نمایید.

اندازه استاندارد تخت دو طبقه

اندازه استاندارد تخت دو طبقه

ابعاد استاندارد تخت خواب دو طبقه

هنگامی که برای خرید تخت خواب دو طبقه به بازار مراجعه می کنید باید از قبل ابعاد اتاق را اندازه‌گیری کرده باشید و مطمئن باشید تخت خوابی که خریداری می کنید به راحتی در اتاق جای می گیرد. ابعاد استاندارد تخت خواب دو طبقه ۱۹۰ در ۱۰۰ در ۱۶۵ سانتیمتر می باشد و باید در اتاق فضایی به این ابعاد را در نظر بگیرید. البته ممکن است مدل های مختلف تخت دو طبقه ابعاد متفاوتی داشته باشند که هنگام خرید باید به آن توجه کنید.

یکی از مزیت های تخت های دو طبقه استفاده بهینه از فضا است که امکان استفاده از آنها را در فضاهای مختلفی مانند خوابگاه ها ، پادگان ها ، کشتی و قطار ممکن می کند.

ارتفاع تخت های دو طبقه از پایین ترین نقطه تا بلندترین نقطه تخت در حالت استاندارد ۱۶۵ سانتیمتر است.

طول تخت های دو طبقه ۱۹۰ سانتی متر و عرض آنها می تواند متغیر باشد که حالت استاندارد آن ۱۰۰ سانتمیتر است.

اندازه تخت دو طبقه کمجا

اندازه تخت دو طبقه کمجا

فاصله مناسب تخت خواب دو طبقه از سقف

برای تخت بالایی از سقف اتاق اندازه استانداردی وجود ندارد ولی این فاصله باید به اندازه‌ای باشد که فردی که از تخت فوقانی استفاده می کند دچار مشکل نشود. این فاصله باید چیزی بین ۸۳ الی ۹۶ سانتیمتر باشد. به همین دلیل باید قبل از خرید تخت دو طبقه ارتفاع سقف اتاق نیز مورد بررسی قرار بگیرد ، اگر ارتفاع سقف اتاق حدود ۲۴۳ سانتی متر باشد می توانید از تخت های دو طبقه استفاده کنید.

ابعاد استاندارد تخت خواب دو طبقه کودک

تخت های دو طبقه کودک در مدل های فانتزی و زیبایی ساخته می شوند که ارتفاع کوتاه تری دارند تا برای کودکانی که از تخت فوقانی استفاده می کنند خطر سقوط به حداقل برسد. ابعاد استاندارد تخت خواب دو طبقه کودک ۱۹۰ در ۹۱ در ۱۲۷ سانتیمتر است که ارتفاع تخت می تواند بین ۱۲۷ الی ۱۳۹ متغیر باشد.