دکوراسیون, دکوراسیون اتاق خواب, دکوراسیون داخلی منزل

طرح کناف اتاق خواب

کناف اتاق خواب

طرح و مدل کناف اتاق خواب نقش زیادی در زیبایی سقف و دکوراسیون اتاق خواب آن دارد . در قدیم برای سقف خانه ها از گچ بری استفاده می کردند که گچ زیادی در آن به کار می رفت و هزینه بالایی داشت ولی امروزه با تنوع زیاد طرح و مدل های کناف دیگر کسی از گچ بری استفاده نمی کند . دکوراسیون داخلی اتاق خواب رابطه مستقیم با روحیه افراد دارد که باید به بهترین نحو اجرا شود . کناف دیوار و سقف اگر به درستی اجرا شود به دکوراسیون اتاق خواب زیبایی و جذابیت بیشتری می بخشد .

کناف اتاق خواب
کناف اتاق خواب

کناف چیست ؟

کناف ها پنل های ساخته شده از مخلوط گچ و هوای فشرده هستند که بین دو سطح مقوایی قرار داده می شوند ، وجو هوا باعث می شود این پنل ها سبک باشند و وزن کمی داشته باشند . پنل های کناف در ابعاد 120*240 و با ضخامت متفاوت 9/5 یا 12 میلیمتر ساخته می شوند . برای نمایان شدن زیبایی کناف باید سبک انتخابی آن متناسب با سبک دکوراسیون داخلی منزل باشد . برای دکوراسیون داخلی مدرن ، سبک کناف نیز باید مدرن باشد و برای دکوراسیون کلاسیک ، سبک کناف باید کلاسیک باشد .

سبک های مختلف کناف

کناف ها در دو سبک مدرن و کلاسیک تولید می شوند . مدل های سبک کلاسیک دارای شکل های دایره و منحنی هستند و اشکال دایره و گرد از مهم ترین ویژگی های این سبک هستند . در کناف به سبک مدرن از خطوط صاف و مستقیم استفاده می شود و اشکال کناف ها به شکل مستطیل و زاویه دار هستند . جدیدا در دکوراسیون مدرن فقط بخشی از دیوار و سقف را که تخت خواب آنجا قرار می گیرد کناف اجرا می کنند و با این کار هزینه اجرای کناف خیلی پایین می آید و صرفه اقتصادی دارد .

کناف اتاق خواب
کناف اتاق خواب

نورپردازی کناف

برای زیبای بیشتر دکوراسیون اتاق می توانید کناف اجرا شده را نورپردازی کنید . نورپردازی کناف با اجرای نور مخفی می باشد . لامپ های ال ای دی بصورت نور مخفی در کناف کار گذاشته می شوند و زیبایی کناف را چند برابر بیشتر می کنند . نورپردازی باید به طور صحیح انجام شود تا هنگام شب نمای زیبایی داشته باشد .

 همچنین بخوانید : دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

همچنین بخوانید : تزئین اتاق خواب

کناف اتاق خواب عروس

اتاق خواب عروس اولین تجربه زندگی مشترک عروس و داماد است که دکوراسیون آن از اهمیت بالایی برخوردار است . در طراحی دکوراسیون اتاق خواب عروس نباید از طراحی و تزیین دیوارها و سقف غافل شوید . کناف از روش های نوین طراحی و تزیین سقف و دیوار هاست ، با استفاده از کناف می توانید از روش های مختلف و متنوع نورپردازی استفاده کنید و همچنین طرح های خاص و جدید را بر روی دیوار ها اجرا کنید . برای سقف اتاق خواب عروس می توانید از کناف های چهار گوش و ساده استفاده کنید و یا با توجه به سلیقه و سبک دکوراسیون اتاق خواب با طرح های خاص و پیچیده منحنی و خمیده طرح های جدید و زیبایی خلق کنید .

نورپردازی صحیح کناف می تواند جذابیت فضا را چند برابر بیشتر کند از آنجایی که در اتاق خواب بیشتر به حالت استراحت و خوابیده هستید و بیشتر به سقف اتاق نگاه می کنید کناف سقف اتاق خواب مهمتر از قسمت های دیگر خانه است . اگر می خواهید برای دیوار ها هم کناف استفاده کنید بهتر است تخت خواب را ساده و بدون تاج انتخاب کنید . برای نورپردازی و انتخاب رنگ اتاق خواب از رنگ های شاد مثل آبی ، سبز و … استفاده کنید که چشم را اذیت نکنند .

کناف اتاق خواب عروس
کناف اتاق خواب عروس

کناف اتاق خواب پسرانه

برای طراحی و اجرای کناف برای اتاق خواب پسرانه اگر فرزندتان به سنی رسیده که می تواند خودش تصمیم بگیرد در طراحی کناف اتاق خواب نظرو سلیقه اش را بپرسید مثلا به کدام شخصیت و تیم ورزشی علاقه دارد و یا چه وسایلی را بیشتر می پسندد . در طراحی کناف اتاق خواب پسرانه باید از رنگ های شاد و انرژی بخش استفاده کنید و انرژی زیادی در طراحی دکوراسیون آن صرف کنید .

همچنین بخوانید : انتخاب رنگ اتاق خواب عروس

همچنین بخوانید : دکوراسیون اتاق خواب عروس

کناف اتاق خواب پسرانه
کناف اتاق خواب پسرانه

کناف اتاق خواب دخترانه

برای طراحی کناف اتاق خواب دخترانه با توجه سلیقه و علاقه دختر خانمتان آن را طراحی و اجرا کنید . دختران طرح های فانتزی و خاص خود را دارند که باید از آنها استفاده کنید . روح لطیف و حساس دخترانه اجازه استفاده از طرح های خشن و پرانژی را نمی دهد و در عوض با طرح های لطیف و زیبا مانند طرح گل و یا شخصیت های زیبای کارتونی سازگار است . برای رنگ و نورپردازی اتاق می توانید از رنگ های صورتی ، نیلی ، بنفش روشن و گلبهی استفاده کنید .

برای سنین کودکی می توانید از طرح هایی مثل ماه ، خورشید و ستاره استفاده کنید و یک آسمان زیبای کودکانه در اتاق خواب فرزندتان ایجاد کنید .

کناف اتاق خواب دخترانه
کناف اتاق خواب دخترانه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *