دکوراسیون, دکوراسیون اتاق خواب, دکوراسیون داخلی منزل

دکوراسیون اتاق خواب کوچک دو نفره

دکوراسیون اتاق کوچک دونفره

دکوراسیون اتاق خواب اگر اتاق کوچک باشد یکی از سخت ترین طراحی های دکوراسیون داخلی می باشد . برای اتاق های کوچک دو نفره باید وسایل را جمع و جور انتخاب کنید به نحوی که کمترین فضای ممکن را اشغال کنند . مهم ترین و بزرگ ترین وسیله ای که در اتاق قرار می گیرد تخت خواب است که انتخاب نوع مناسب آن که جای کمی اشغال کند بسیار مهم است . کلیه وسایل باید به نحوی در اتاق چیده شوند که کمترین فضا از اتاق گرفته شود . در این مطلب چند نکته مهم برای اتاق خواب های کوچک دو نفره را بیان می کنیم .

دکوراسیون اتاق خواب کوچک دو نفره
دکوراسیون اتاق خواب کوچک دو نفره

تخت خواب مناسب اتاق های کوچک دو نفره

چیدمان اتاق دو نفره با تخت دو نفره با چیدمان اتاق با دو عدد تخت تک نفره متفاوت است . تخت های دو نفره برای متاهلین هستند ولی برای نوجوانان باید از دو عدد تخت خواب تک نفره استفاده کنید . برای اتاق های کوچک دو نفره با یک تخت دو نفره می توانید از تخت های تاشو استفاده کنید این مدل از تخت خواب ها قابلیت تا شدن دارند و در زمانی که احتیاجی به آن ندارید می توانید آن را تا کنید و مثل کمد دیواری به دیوار بچسبانید این مدل تخت خواب ها هم کاربردی هستند و هم به زیبایی دکوراسیون اتاق خواب کمک می کنند ، برای چیدمان اتاق خواب کوچک دو نفره باید محل مناسبی نیز برای پاتختی ها در نظر بگیرید . پاتختی ها معمولا در دو طرف تخت خواب قرار داده می شوند . اگر اتاق خیلی کوچک باشد مثلا برای اتاق های 6 متری اگر پاتختی ها را در اتاق قرار ندهید بهتر است .

همچنین بخوانید : انتخاب رنگ اتاق خواب عروس

همچنین بخوانید : دکوراسیون اتاق خواب عروس

برای اتاق کوچک دو نفره نوجوان بهترین گزینه تخت خواب های دو طبقه هستند . تخت خواب های دو طبقه کمترین فضا را اشغال می کنند و از فضای زیر تخت نیز می توانید برای نگهداری وسایل و لوازمتان استفاده کنید .

نظم و سادگی

هر چقدر فضای اتاق منظم تر و ساده تر باشد فضای اتاق بزرگتر به چشم خواهد آمد . وسایل اتاق و مخصوصا تخت خواب را از مدل های اسپرت و ساده انتخاب کنید و رنگ آن را روشن انتخاب کنید . از روتختی های تک رنگ و ساده و چند عدد کوسن فانتزی زیبا برای دکوراسیون آن بهره بگیرید ، همچنین برای دیوار ها از کاغذ دیواری با طرح های شلوغ پرهیز کنید و از طرح های ساده و شیک استفاده کنید . برای اتاق خواب های کوچک فقط وسایل ضروری را در اتاق بچینید و هرگونه وسیله اضافی را از اتاق خارج کنید .بجای اینکه چند عدد قاب عکس بزرگ روی دیوار ها قرار دهید از یک پوستر ساده تر بالای تخت برای تزیین دیوار استفاده کنید .

دکوراسیون اتاق خواب کوچک دو نفره
دکوراسیون اتاق خواب کوچک دو نفره
 همچنین بخوانید : دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

همچنین بخوانید : تزئین اتاق خواب

رنگ اتاق خواب کوچک دو نفره

در انتخاب رنگ دکوراسیون اتاق خواب کوچک دونفره باید خیلی دقت کنید . برای فضاهای کوچک باید از رنگ های روشن استفاده کنید ، اگر از تک رنگ خوشتان نمی آید و می خواهید از ترکیب رنگ استفاده کنید دقت کنید بیشتر از سه طیف رنگ در اتاق به کار نبرید . رنگ های مناسب برای اتاق های کوچک دونفره بستگی به دختر یا پسر بودن دو نفری دارد که می خواهند از یک اتاق استفاده کنند . برای پسران نوجوان از رنگ های آبی روشن ، طوسی و زرد استفاده کنید و برای دختران از رنگ های صورتی ، بنفش روشن و سفید استفاده کنید . برای اتاق های کوچک دو نفره بزرگسال می توانید از رنگ های قهوه ای خیلی روشن  ، خاکستری و انواع دیگر رنگ های خنثی استفاده کنید .

کفپوش و دیوار های اتاق کوچک دو نفره

برای اتاق های کوچک دو نفره از کاغذ دیواری ساده و رنگ روشن استفاده کنید و دیوار ها را شلوغ نکنید تا فضا بزرگتر دیده شود . از کفپوش های سفید برای پوشش کف اتاق کوچک استفاده کنید . فرشی که در اتاق خواب کوچک پهن می شود باید کوچکتر از اتاق باشد و فضای خالی بین دیوار و فرش بیشتر از حد معمول باشد تا فضا بزرگتر به چشم بیاید و علاوه بر کمک به زیبایی دکوراسیون اتاق ، محیط آرامش بخشی ایجاد کند .

همچنین بخوانید : انواع مدل کمد دیواری

همچنین بخوانید : انتخاب فرش اتاق خواب دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب کوچک دو نفره
دکوراسیون اتاق خواب کوچک دو نفره

نورپردازی اتاق خواب کوچک دو نفره

نور پردازی یکی از مهم ترین مراحل هر دکوراسیون داخلی است . برای تامین نور اتاق می توانید از پنجره ها بهره بگیرید ولی اگر نور طبیعی کافی نیست باید از نورپردازی مصنوعی استفاده کنید . برای زیبایی بیشتر دکوراسیون اتاق می توانید قسمت بالای تاج تخت را نورپردازی ملایم اجرا کنید بگونه ای که فضای اتاق آرامشبخش باشد . پرده ها برای این اتاق ها باید نازک و رنگ روشن باشند و بشدت از پرده های ضخیم با رنگ تیره پرهیز کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *