دکوراسیون, دکوراسیون اتاق خواب, دکوراسیون داخلی منزل

کاغذ دیواری اتاق خواب

کاغذ دیواری اتاق خواب

با انتخاب مناسب کاغذ دیواری می توانید دکوراسیون زیبا و آرامش بخشی برای اتاق خواب ایجاد کنید . رنگ و طرح کاغذ دیواری روی دکوراسیون اتاق خواب تاثیر زیادی می گذارد . از آنجا که اتاق خواب یک مکان و فضای شخصی است انتخاب مدل کاغذ دیواری برای اتاق خواب بیشتر از هر مساله ای به سلیقه فردی و علاقه شما بستگی دارد . امروزه طرح ها مدل های متنوع و جدیدی در بازار موجود می باشد که انتخاب را کمی سخت کرده است . در این مطلب شما را برای انتخاب بهتر طرح و رنگ کاغذ دیواری راهنمایی می کنیم .

کاغذ دیواری اتاق خواب
کاغذ دیواری اتاق خواب

رنگ کاغذ دیواری

در انتخاب رنگ کاغذ دیواری باید توجه کنید که رنگ های تند و جیغ را انتخاب نکنید . اتاق خواب باید محل آرامش و راحتی باشد و انتخاب رنگ های تند آرامش اتاق را بر هم می زنند . رنگ های ملایم و آرامش بخش مثل آبی روشن ، کرم ، طوسی ملایم ، سفید ، صورتی ملایم و سایر رنگ ها با این ویژگی می توانند رنگ های مناسبی برای اتاق خواب باشند . در کل انتخاب رنگ کاغذ دیواری سلیقه ای است و ممکن است کسی از رنگ های تند خوشش بیاد و تاثیری روی آرامش و خوابش نداشته باشد . نکته دیگر در مورد رنگ کاغذ دیواری ست بودن و هماهنگ بودن رنگ آن با سایر وسایل و لوازم دکوراسیون اتاق می باشد که حتما باید این مورد را رعایت کنید .

همچنین بخوانید : انتخاب رنگ اتاق خواب عروس

همچنین بخوانید : دکوراسیون اتاق خواب عروس

طرح کاغذ دیواری

انتخاب طرح مناسب کاغذ دیواری برای اتاق خواب اهمیت زیادی دارد . ترکیب رنگی که برای کاغذ دیواری استفاده می شود باید یک طرح ملایم و آرامش بخش ایجاد کند . طرح های ساده و بدون نقش و نگار و شلوغی برای دیوار اتاق خواب مناسب هستند . هر چه طرح ساده تر باشد و از ترکیب رنگ ملایم و روشنی استفاده شده باشد فضا را دلباز تر و بزرگ تر نشان خواهد داد و همچنین آرامش بیشتری به فضا خواهد داد .

کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه
کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه

نقش سن و جنسیت در انتخاب کاغذ دیواری

سن فرد نقش زیادی در انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری دارد . برای کودکان و سنین پایین چون احتمال کثیف کردن کاغذ دیواری زیاد است باید از کاغذ دیواری های با کیفیت و قابل شست و شو استفاده کنید . برای سنین بالا که امکان کثیف شدن کاغذ دیواری خیلی کم است می توانید کمتر به این فاکتور توجه کنید و بیشتر به طرح و رنگ آن توجه کنید .

برای خانم ها رنگ صورتی ، هلویی و کرم رنگ های مناسب و پر طرفداری هستند و برای آقایان رنگ های طوسی ، لیمویی ، آبی و نخودی مناسبند . برای اتاق های دو نفره و متاهلین باید زن و شوهر هر دو برای انتخاب رنگ به تفاهم برسند و تصمیم گیری کنند تا هر دو طرف از اتاق لذت ببرند . ولی برای یک اتاق خواب شخصی می توانید خودتان به تنهایی و با نظر و سلیقه خودتان طرح و رنگ کاغذ دیواری را انتخاب کنید .

 همچنین بخوانید : دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

همچنین بخوانید : تزئین اتاق خواب

کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه و دخترانه

با انتخاب کاغذ دیواری مناسب می توانید حس رویایی و کودکانه را به اتاق خواب فرزندتان اضافه کنید . با توجه به علاقه فرزندتان می توانید از طرح های کارتونی و شخصیت های مورد علاقه او برای کاغذ دیواری استفاده کنید . طرح های کاغذ دیواری کودک و نوجوان طرح ها و مدل های متنوع و زیبایی دارند و دست شما را در انتخاب باز می گذارند . مدل های قابل شست و شو برای سنین پایین مناسبند . برای آنهایی که نمی خواهند کل دیوار را با کاغذ دیواری بپوشانند مدل های حاشیه ای که بصورت نوار های باریکی هستند و فقط بخشی از دیوار را می پوشانند مناسبند . کاغذ دیواری را با بزرگ شدن فرزندتان تعویض کنید و از طرح و رنگ مناسب سنش استفاده کنید . برای اتاق خواب پسرانه باید از طرح هایی استفاده کنید که به فضا نشاط و انرژی بدهند و مناسب روحیات پسرانه باشد . برای دختران زیبایی و ملایم بودن خیلی مهم است و باید از طرح هایی با این مضنون استفاده کنید .

کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه
کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه
همچنین بخوانید : انواع مدل کمد دیواری

همچنین بخوانید : انتخاب فرش اتاق خواب دخترانه

کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک

دکوراسیون اتاق خواب کوچک باید به گونه ای باشد که فضای اتاق بزرگ تر به چشم بیاید . انتخاب کاغذ دیواری مناسب می تواند به داشتن فضایی دلباز و آرامش بخش برای اتاق خواب کمک کند . کاغذ دیواری اتاق های کوچک باید از طرح  های ساده انتخاب شود و از طرح های شلوغ به شدت پرهیز شود . رنگ کاغذ دیواری باید روشن باشد تا فضا بزرگ تر به چشم بیاید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *