دکوراسیون, دکوراسیون اتاق خواب, دکوراسیون داخلی منزل

انتخاب فرش اتاق خواب دخترانه

فرش اتاق خواب

با توجه تنوع فرش ها انتخاب فرش اتاق خواب کار دشواری به نظر می رسد . اتاق بدون فرش دکوراسیون سرد و بی روحی دارد . اتاق خواب یکی از فضاهایی است نقش فرش در آن مهم است . علاوه بر حس خوبی که هنگام راه رفتن روی آن ایجاد می شود فرش می تواند به دکوراسیون اتاق خواب نقش و رنگ بدهد و تاثیر زیادی در تغییر آن دارد .

فرش اتاق خواب
فرش اتاق خواب

انتخاب ابعاد فرش

انتخاب درست ابعاد فرش روی زیبایی و دکوراسیون اتاق خواب تاثیر زیادی دارد . فرش نباید خیلی بزرگ باشد که به دیوار ها بچسبد ، فاصله بین دیوار و فرش با توجه به ابعاد اتاق می تواند بین 10 تا 20 سانتیمتر باشد . هرچه اتاق بزرگتر باشد باید فاصله بیشتری بین لبه فرش و دیوار در نظر بگیرید . مبلمانی که داخل اتاق خواب قرار می گیرند یا باید پایه های آنها کامل روی فرش قرار بگیرد و یا حدودا 10 سانتیمتر بین پایه های مبلمان و لبه فرش فاصله باشد . و نکته دیگر اینکه ابعاد فرش را باید طوری انتخاب کنید که مانع باز و بسته شدن درب اتاق و یا کمد نشود و مزاحمت ایجاد نکند .

همچنین بخوانید : انتخاب رنگ اتاق خواب عروس

همچنین بخوانید : دکوراسیون اتاق خواب عروس

پهن کردن فرش زیر تخت خواب

برای کسانی که می خواهند فرش را زیر تخت خواب پهن کنند می توانند این کار را به دو صورت انجام دهند . حالت اول اینکه فرش را کامل زیر تخت خواب پهن کنید و حالت بعدی اینکه دو سوم پایینی تخت خواب زیر تخت خواب قرار گیرد و فرش حدودا 40 سانتیمتر از زیر تخت بیرون بزند .

فرش اتاق خواب
فرش اتاق خواب

فرش کنار تخت خواب

 افرادی هستند که دوست ندارند زیر تخت خواب فرش پهن کنند و زیبایی تخت خوابشان گرفته شود ، این افراد باید دو فرش کوچکتر در دو طرف تخت خواب پهن کنند . برای اتاق های کوچک فرش 3 متری و برای اتاق های بزرگ فرش 5 متری مناسب است . طبق قاعده ای که قبلا گفتیم یا باید فرش را طوری پهن کنیم که پایه های تخت خواب کاملا روی فرش قرار بگیرید و یا حدودا 10 سانت فاصله بین لبه فرش و پایه های تختخواب باشد . بهتر این است که فرش کامل زیر پایه ها قرار گیرد تا هنگامی که می خواهید از روی تخت خواب پایین بیایید و یا لبه آن بنشینید پاهایتان روی یک کفپوش نرم و لطیف قرار گیرد .

فرش اتاق خواب عروس

فرش اتاق عروس بهتر است از بین فرش های پرز کوتاه انتخاب شود تا هم به نظافت کمتری احتیاج داشته باشد و هم راحت تر بتوانید ان را جارو و نظافت کنید . اگر اتاق خواب عروس بزرگ است و سبک دکوراسیون آن هم کلاسیک است می توانید از فرش های ایرانی با طرح و نقش و رنگ های مختلف استفاده کنید ولی برای اتاق های کوچک با سبک مدرن بهتر است از فرش های ساده و تک رنگ انتخاب کنید تا اتاق شلوغ و کوچک تر دیده نشود . هر چه اتاق کوچک تر است باید رنگ های شاد و روشن انتخاب کنید تا اتاق بزرگتر و دلباز تر نشان داده شود . فرش های گرد برای اتاق خواب مناسب نیستند و زیبایی دکوراسیون اتاق را می گیرند . فرش اتاق خواب بهتر است چهار گوش باشد تا به دکوراسیون اتاق خواب زیبایی بیشتری بدهد .

فرش اتاق خواب
فرش اتاق خواب

فرش اتاق خواب دخترانه

برای کودکان انتخاب طرح و رنگ فرش و همچنین جنس و کیفیت آن خیلی مهم است چون کودکان بیشتر روی زمین بازی می کنند و فرش با سلامت آنها در ارتباط است . فرش اتاق نوجوان را می توانید با سلیقه و نظر خودش انتخاب کنید . برای نوجوانان دختر فرش را از طرح های فانتزی و دخترانه انتخاب کنید . رنگ فرش نیز بستگی به رنگ دیگر وسایل دکوراسیون اتاق و سلیقه فرد دارد . رنگ فرش برای دختر خانم ها بیشتر از رنگ های روشن و گرم مثل صورتی و نارنجی انتخاب می شود .  

 همچنین بخوانید : دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

همچنین بخوانید : تزئین اتاق خواب

فرش اتاق خواب پسرانه

برای اتاق خواب پسرانه از فرش های پرز کوتاه استفاده کنید تا راحت تر بتوانید آن را نظافت کنید . پسران ممکن است بیشتر از دختران فرش اتاق خواب خود را کثیف کنند برای همین بهتر است از رنگ های خیلی روشن استفاده نکنید و همچنین جنس و کیفیت آن طوری باشد که بشود برای بار ها آن را شست . رنگ فرش اتاق خواب پسرانه را از رنگ های سرد مثل آبی ، زرشکی و خاکستری انتخاب کنید .

انتخاب روفرشی برای اتاق خواب

روفرشی یکی از وسایلی است که برای جلوه بخشیدن دوباره و محافظت از فرش استفاده میشود.روفرشی ها در طرح های مختلف سنتی و مدرن و بچگانه و با جنس های مخمل شانل و ترمه میباشد.شما میتونانید از روفرشی در اتاق خواب ،پذیرایی و …استفاده نمایید .

فرش اتاق خواب نوجوان
فرش اتاق خواب نوجوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *