دکوراسیون, دکوراسیون اتاق خواب, دکوراسیون داخلی منزل

دکوراسیون اتاق خواب عروس

دیزاین اتاق خواب عروس

طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب عروس یکی از دغدغه های نوعروسان است . اتاق خواب جایی برای به آرامش رسیدن و دوری از استرس هایی است که همه ی ما در طول روز تجربه می کنیم حالا اگر این اتاق اولین تجربه زندگی مشترک باشد اهمیت بیشتری پیدا می کند که باید یک سری نکات و اصول را در چیدمان دکوراسیون اتاق خواب رعایت کنیم . در این مطلب برای چیدمان بهتر اتاق خواب عروس شما را راهنمایی خواهیم کرد .

دکوراسیون اتاق خواب عروس
دکوراسیون اتاق خواب عروس

اصول دکوراسیون اتاق خواب عروس

در چیدمان اتاق خواب عروس باید به رنگ ، نورپردازی ، مدل و طرح سرویس خواب ، پرده ها و تزیینات توجه شود . و بین همه ی اجزای اتاق ارتباط و هماهنگی هم از نظر رنگ و هم از نظر طرح و مدل برقرار باشد . در چیدن اتاق خواب عروس بهتر است خانواده و اطرافیان دخالت نکنند و به عروس خانم اجازه بدهند برای خصوصی ترین مکان زندگیش خودش تصمیم بگیرد و با ذوق و سلیقه خود وسایل آن را انتخاب کند و بچیند چراکه این مکان برای خود اوست و باید طوری چیده شود که از آن لذت ببرد .

نورپردازی اتاق خواب عروس

نورپردازی اتاق خواب عروس یکی از مهم ترین فاکتور ها در دکوراسیون اتاق خواب است که باید به آن توجه شود . نورپردازی اتاق خواب عروس باید طوری باشد که ایجاد آرامش کند و زننده و آزار دهنده نباشد . نور اتاق خواب باید هنگام شب حس آرامش و فضایی رویایی ایجاد کند و هنگام صبح به قدری روشن باشد که فرد از خواب بیدار شده و از جایش بلند شود . نورپردازی بالا تاب می تواند به پدید آمدن حوضچه ای از نور منجر شود و فضا را رمانتیک کند . می توانید از رشته های نور در زیر کمد و تخت استفاده کنید و جلوه زیبایی به محیط بدهید . چراغ های ال ای دی بهترین راه حل برای ایجاد نور ملایم می باشند همچنین می توانید چراغ هایی در کنار تخت خواب خود نصب کنید .

دکوراسیون اتاق خواب عروس
دکوراسیون اتاق خواب عروس

رنگ اتاق خواب عروس

مهم ترین عاملی که روی دکوراسیون داخلی هر فضایی از جمله دکوراسیون اتاق خواب عروس تاثیر می گذارد رنگ آن است . رنگ اتاق خواب عروس شامل رنگ دیوار ها و سقف ، رنگ کفپوش و فرش ، رنگ سرویس خواب و همه ی اجزایی است که در اتاق خواب چیده می شوند . رنگ تمام این اجزا باید متناسب و همگون باشد تا یک دکوراسیون زیبا و جذاب پدید آید . انتخاب رنگ اتاق خواب به سلیقه شخصی عروس و داماد بستگی دارد ولی یک سری رنگ ها هستند که طرفداران زیادی دارند و بیشتر استفاده می شوند .

 همچنین بخوانید : دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

همچنین بخوانید : تزئین اتاق خواب

 آبی یکی از رنگ های پرکاربرد و آرامش بخش برای اتاق خواب است و می توانید از ترکیب رنگ آن با سفید و طوسی استفاده کنید . رنگ سفید از آجاییکه نماد روشنایی است یکی از رنگ های پرطرفدار برای اتاق خواب عروس می باشد ، می توانید از ترکیب رنگ سفید با آبی ، مشکی و قرمز برای اتاق خواب استفاده کنید . رنگ سفید اتاق های کوچک را بزرگتر و دلباز تر نشان می دهد . یکی دیگر از رنگ های مورد علاقه عروس خانم ها صورتی است ، ترکیب رنگ صورتی با سفید و یا طلایی می تواند برای بیشتر عروس و داماد ها جذاب باشد .

پرده و تزیینات اتاق خواب عروس

پرده های اتاق خواب عروس باید متناسب با دیگر وسایل اتاق باشد . پرده های زیبای حریر می تواند برای اتاق خواب عروس مناسب باشد . برای تزیین اتاق خواب عروس می توانید از شمع و گل استفاده کنید . گلبرگ های مصنوعی و یا طبیعی در کنار شمع های تزیینی زیبا می توانند فضای زیبا و رمانتیکی ایجاد کنند . همچنین می توانید از تور های رنگی تزیینی و بادکنک برای تزیین اتاق خواب عروس بهره بگیرید .

همچنین بخوانید : انواع مدل کمد دیواری

همچنین بخوانید : انتخاب فرش اتاق خواب دخترانه

سرویس خواب عروس

سرویس خواب عروس مهم ترین وسیله ای است که باید در انتخاب آن نهایت وسواس و دقت را به خرج دهید . برای سرویس خواب عروس مدل های کلاسیک و تاجدار سلطنتی مناسب هستند ولی اگر اتاق خوابتان کوچک است تخت خواب را از مدل های جمع و جور انتخاب کنید تا فضای کمتری از اتاق اشغال شود . تخت خواب های کشودار و باکس دار نیز خیلی کارایی دارند و می توانید از کشوها و باکس های زیر آن به جای کمد استفاده کنید . برای شروع چیدمان اتاق خواب ابتدا تخت خواب را در مرکز بزرگترین دیوار اتاق قرار دهید و پاتختی ها را با فاصله مناسب از آن قرار دهید و سپس بقیه وسایل را بچینید .

دکوراسیون اتاق خواب عروس
دکوراسیون اتاق خواب عروس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *