دکوراسیون, دکوراسیون اتاق پذیرایی, دکوراسیون داخلی منزل

مبل فنری بهتره یا بدون فنر؟ مزایا و معایب

مبل فنری بهتره یا بدون فنر؟

خرید مبلمان مناسب می تواند حال و هوای خانه شما را عوض کند و به فضای پذیرایی رنگ و بوی تازه ای بدهد خرید مبل مناسب به همین آسانی نیست مشتریان باید حین انتخاب مبل علاوه بر ظاهر آن به ساختار درونی آن توجه کنند ، خریدار باید بداند درون مبل چه چیزی به کار رفته است و ساختار درونی آن چگونه است. یکی از متریال هایی که در ساخت مبلمان استفاده می شود فنر است ، در این مطلب سعی داریم بدانیم که مبل فنری بهتره یا بدون فنر و مزایا و معایب هر کدام را بررسی کنیم .

قیمت مبلمبلمان فنری

مبلمان فنری قدمت بسیار زیادی دارند و از گذشته در تولید مبلمان از بلوک های فنری استفاده می شده است. فنر مبلمان در ماندگاری مبل نقش بسیار مهمی دارد. فنر ها انرژی که به مبل وارد می شود را در خود ذخیره می کنند و با برداشتن فشار از روی مبل به حالت اولیه خود باز می گردند. فنرها به دو صورت کششی و فشاری در تولید مبل استفاده می شوند.

انواع فنر مبل

  • فنرهای فشاری به دو دسته تقسیم می شوند: فنر لول و فنر سینوسی

فنر لول در مبلمان استیل و تشک ها استفاده می شود که جنس آن از فولاد و گالوانیزه است و در زیر فوم و اسفنج مبلمان قرار می‌گیرد.

فنر سینوسی که به آن فنر زیگزاگ نیز گفته می شود در مبلمان راحتی استفاده می شود که جنس آن از فولاد است در قسمت جلو و عقب مبل و در زیر فوم مبل راحتی قرار می گیرد که باعث افزایش مقاومت مبل می شود.

  • فنر کششی نوع جدیدی از فنر مبلمان است که به آن فنر ابریشمی نیز می گویند، جنس آن از پلاستیک پلی استر و کتان است که مقاومت بسیار بالایی دارد و در مبلمان راحتی و مبلمان استیل مورد استفاده قرار می گیرد این نوع فنر به صورت شطرنجی در داخل مبل استفاده می شود.

مبلمان فنریمبل فنری بهتره یا بدون فنر؟

با توجه به نوع فنری که در مبلمان به کار رفته است کیفیت مبل متفاوت خواهد بود. اگر از فنرهای قوی و مقاوم با خاصیت ارتجاعی بالا استفاده شده باشد مبل تولید شده دوام و مقاومت بیشتری خواهد داشت.

مبل هایی که در آنها فنر به کار نرفته باشد سطح سفت و محکمی دارند و نشیمن آنها راحت نیست. با توجه به کاربردی که مد نظرتان است باید مبل مناسب را انتخاب کنید. کسانی که دچار کمردرد و دردهای ستون فقرات هستند ترجیح می دهند از مبلمان بدون فنر و با سطح کاملا سفت استفاده کنند.

مزایا و معایب مبلمان فنری

فنر به کار رفته در ساختار مبل باعث تقویت و استحکام بیشتر آن می‌شود که با توجه به خاصیت ارتجاعی فنر یک نشیمن راحت ایجاد میکند. جنس و نوع فنر ها متفاوت است و هرکدام مقاومت متفاوتی دارند. مبلمانی که در آنها از فنرهای مقاوم استفاده میشود عمر طولانی تری دارند.

در رفتن فنر مبل یکی از معایب مبل های فنری است. اگر فنر مبل به خوبی متصل نشده باشد بعد از مدتی ممکن است از گیره خود خارج شود و مبلمان نیاز به تعمیر پیدا کند.

تعمیر مبلمان فنردار مشکل تر از مبلمان بدون فنر است و هزینه گرانتری نیز دارد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *