دکوراسیون, دکوراسیون اتاق پذیرایی, دکوراسیون داخلی منزل

معرفی انواع مبل و سبک های مختلف آن

معرفی انواع مبل و سبک های مختلف آن

مبل یکی از اجزای اصلی دکوراسیون منزل و دکوراسیون اتاق پذیرایی است . هنگامی که برای خرید مبل به بازارهای مبل و یا فروشگاه های اینترنتی مراجعه می کنید با مدل های بیشمار و متنوعی روبرو می شوید که باید از بین آنها یک مدل را انتخاب کنید . برای اینکه یک انتخاب درست و خرید رضایت بخش داشته باشید باید با انواع مبل و سبک های مختلف آن آشنایی داشته باشید . مبل ها دارای سه سبک اصلی راحتی ، کلاسیک و سلطنتی می باشند و هر کدام دارای انواع مختلفی می باشند . در این مقاله با انواع مبلمان آشنا خواهید شد .

تفاوت انواع مبلمان

مبل راحتی

مبل راحتی یکی از مدل هایی است که دارای طرفداران زیادی می باشد و از سبک مدرن پیروی می کند . این مدل از مبلمان دارای نشیمن بسیار راحتی می باشد و در تولید آن مقدار فوم و پارچه بیشتری به کار رفته است . مبلمان راحتی برای استراحت کردن ، گفت و گوهای دوستانه و خانوادگی و همچنین تماشای تلویزیون استفاده می شوند .

  • مبلمان مدرن

مبل مدرن یکی از انواع مبلمان راحتی است که دارای مدل های مختلفی می باشد و یکی از ویژگی های آن سادگی و دوری از تجملات است . این نوع مبل برای دکوراسیون های امروزی و مدرن مناسب است . در سبک مدرن رنگ های خنثی کاربرد زیادی دارند و باعث می شوند بتوانید به راحتی وسایل دکوراسیون منزل را با هم ست کنید .

  • مبل انگلیسی

مبل انگلیسی نوعی از مبل راحتی است که دارای دسته های کوتاه تر از حد استاندارد می باشد که می توانید دست هایتان را روی آنها قرار دهید . پشتی این نوع مبل بلند است و باعث می شود فضا کوچکتر به چشم بیاید که برای رفع این مشکل می توانید تعداد کوسن بیشتری بر روی آن قرار دهید .

  • مبل ال

مبل ال یکی از مدل های مناسب برای خانه های کوچک است . این نوع مبل از چند تیکه تشکیل شده است که به شکل ال کنار هم قرار می گیرند . مبل های ال بسیار جادار هستند و نسبت به مدل های دیگر تعداد افراد بیشتری می توانند روی آن بنشینند و در عین حال جای کمی اشغال می کنند . این مبل برای فضاهای راهرو مانند نیز مناسب است .

انواع مبلمان پذیرایی

  • مبل چستر فیلد

مشخصه اصلی مبل چستر دکمه های فرو رفته در قسمت نمای آن است که باعث جذابیت و خاص شدن این مدل شده است . مبل چستر برای خانه هایی با دکوراسیون شیک و لوکس استفاده می شود و یکی از انواع پرطرفدار مبل راحتی می باشد . دکمه های لمسه در قسمت پشتی و نشیمن مبل باعث می شود هنگام نشستن روی مبل لباستان چروک نشود . در ساخت این نوع مبل از انواع چرم و پارچه استفاده می شود که مدل های چرمی حالت رسمی تری دارند .

  • مبل لاوسن

مبل لاوسن یکی از مدل های بسیار راحت است که جز مبل های راحتی محسوب می شود . این نوع مبل دارای ساختاری کوسن مانند است و می توانید ارتفاع آن را با کوسن ها تنظیم نمایید . قسمت نشیمن مبل لاوسن نسبت به مدل های دیگر پهن تر است و فضای بسیار راحتی را برای استراحت فراهم می کند .

  • مبل لاوست

مبل لاوست در دو سبک راحتی و کلاسیک تولید می شود و به شکلی می باشد که فضای کافی برای نشستن دو نفره را دارد و فضایی عاشقانه و رمانتیک در اتاق های کوچک ایجاد می کند . می توانید در قسمت های مختلف منزل از این مبل استفاده کنید . هنگامی که مهمانان زیادی دارید مبل لاوست را در کنار مبلمان دیگر قرار دهید تا فضای بیشتری برای نشستن ایجاد شود .

انواع سبک مبلمان استیل

  • مبل تختخواب شو

مبل تختخواب شو یکی از مدل های مبل راحتی است که برای فضاهای کوچک و همچنین هتل ها و سوئیت ها مناسب است . این نوع مبل به راحتی به تخت خواب تبدیل می شود . برای اسکلت این مبل ها از فلزات بسیار محکم و قوی استفاده می شود .

  • مبل نیمکتی

مبل نیمکتی نوعی از مبل راحتی است که فاقد پشتی و تکیه گاه است . این مبل برای استراحت و مطالعه مناسب است و حتی برای خوابیدن نیز می توانید از آن استفاده کنید . می توانید این مبل را در فضای نشیمن و کنار مبلمان اصلی قرار دهید و یا اینکه از آن در دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنید . مبل نیمکتی به دلیل اینکه بدون دسته و تکیه گاه است به راحتی در هر گوشه ای از فضای منزل قرار می گیرد و برای فضاهای کوچک گزینه مناسبی است .

مبل سلطنتی

مبل سلطنتی دارای منبت کاری ها و تزیینات زیادی می باشد و برای منازلی که دارای دکوراسیون تجملاتی و اشرافی هستند مناسب است . این نوع مبل ها دارای تاج های بلند منبت کاری شده و دسته های چوبی بزرگ می باشند که دارای ظرافت کاری های زیبایی هستند و حس خانه های اشرافی و پادشاهی گذشته را به فضای منزل القا می کنند . مبل استیل یا سلطنتی نسبت به مدل های مدرن و راحتی دارای چوب بیشتری است و به همین دلیل وزن آن سنگین تر است و همچنین قیمت بالاتری نیز دارد .

  • مبل شزلون

مبل شزلون یکی از مدل هایی است که در هر سه سبک راحتی ، کلاسیک و سلطنتی تولید می شود . طراحی این نوع مبل به شکل نامتقارن است و از یک طرف و یا دو طرف دارای دسته می باشد . مبل شزلون نوعی مبل لوکس است و می توان از آن در اتاق خواب ، اتاق مطالعه ، سالن پذیرایی و … استفاده کرد .

انواع مبلمان کلاسیک

مبل کلاسیک

مبل کلاسیک یکی از سبک هایی است که اصالت و سنت را در خود دارد . این نوع مبل تزیینات و منبت کاری های کمتری نسبت به مدل های سلطنتی دارد و تاج آن کوتاهتر است . برای کسانی که شلوغی مبل های سلطنتی را دوست ندارند مبلمان کلاسیک گزینه مناسبی هستند . این نوع مبل ها دارای وزن سبک تری هستند و قیمت آنها نیز کمتر از مدل های سلطنتی است .

  • مبل کوهان شتری

مبل کوهان شتری نوعی مبل کلاسیک است که طراحی آن به شکلی است که پشتی آن به شکل کوهان شتر درآمده است و به همین دلیل به این نام معروف است . قسمت میانی و تکیه گاه آن به شکل قوس می باشد و قسمت وسط آن بلندتر از قسمت های دیگر است . دسته های این نوع مبل به شکل گرد و یا مربع شکل هستند و پایه های آن قابل رویت است .

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *