دکوراسیون, دکوراسیون اتاق پذیرایی, دکوراسیون داخلی منزل

ابعاد استاندارد میز تلویزیون برای خانه من

ابعاد استاندارد میز تلویزیون برای خانه من

یکی از مهمترین نکاتی که هنگام خرید میز تلویزیون باید به آن توجه کنید ابعاد و اندازه میز تلویزیون است ، با خواندن این مقاله می توانید یک میز تلویزیون مناسب برای خانه خود خریداری کنید.

اگر قصد دارید میز تلویزیون خریداری کنید حتما این سوال به ذهن تان رسیده است که ابعاد استاندارد میز تلویزیون برای خانه من کدام است؟

اگر ابعاد میز تلویزیون با اندازه تلویزیون هماهنگ نباشد دکوراسیون شما زیبایی خود را از دست خواهد داد به همین دلیل دانستن ابعاد استاندارد میز تلویزیون قبل از خرید اهمیت زیادی دارد و باید قبل از اقدام به خرید در این مورد اطلاعات کافی کسب کنید .

ارتفاع استاندارد میز تلویزیون

ارتفاع استاندارد میز تلویزیون

قیمت میز تلویزیون

هماهنگی سایز میز تلویزیون با تلویزیون

میز تلویزیونی که می خواهید بخرید باید با اندازه تلویزیون هماهنگی داشته باشد میز تلویزیون های بزرگ برای تلویزیون های کوچک ظاهر بسیار زشت و نامناسبی را در فضای منزل ایجاد می‌کنند و همچنین میز های کوچک با یک تلویزیون بزرگ هماهنگی و همخوانی ندارند.

یکی از مهمترین نکاتی که هنگام انتخاب میز تلویزیون باید رعایت شود فاصله ۱۰ سانتی متری از کناره های میز است ، سایز میز تلویزیون از هر طرف باید ۱۰ سانتی متر بزرگتر از تلویزیون باشد مثلاً برای تلویزیون ۵۰ اینچی یک میز ۱۴۰ سانتی متری مناسب است.

علاوه بر طول و عرض میز تلویزیون ارتفاع آن نیز باید با ارتفاع تلویزیون هماهنگی داشته باشد اگر ارتفاع تلویزیون بیش از اندازه زیاد باشد مجبور می شوید برای تماشای تلویزیون سرتان را زیادی بالا بگیرید که ممکن است به گردنتان آسیب وارد شود به همین دلیل باید میز تلویزیون دارای ارتفاع کاملاً استاندارد باشد تا هنگامی که روبروی تلویزیون قرار میگیرید بتوانید به راحتی به تماشای تلویزیون بپردازید و از اوقات فراقتتان لذت کافی ببرید .

ابعاد استاندارد میز تلویزیون

طول میز تلویزیون برای اندازه های مختلف به شرح زیر است

تلویزیون ۴۵ اینچ : ۱۲۰ سانتی متر

تلویزیون ۵۵ اینچ : ۱۴۰ سانتی متر

تلویزیون ۶۰ اینچ : ۱۶۰ سانتیمتر

تلویزیون ۷۰ اینچ : ۱۸۰ سانتی متر

عرض استاندارد میز تلویزیون

عرض استاندارد میز تلویزیون

ارتفاع استاندارد میز تلویزیون

اگر ارتفاع میز تلویزیون مناسب نباشد منجر به گردن درد و مشکلات جسمانی خواهد شد‌ و عوارض نامطلوبی را روی افراد به جا می گذارد . ارتفاع استاندارد میز تلویزیون در حدود ۴۰ سانتی متر است که این ارتفاع از صفحه مرکزی تلویزیون تا نشیمن افراد در نظر گرفته می شود.

ابعاد میز تلویزیون برای فضاهای کوچک

در خانه های کوچک و آپارتمانی می توانید از میز های دیواری با پایه های مخصوص استفاده کنید هنگام استفاده از میز های دیواری باید حتماً به ارتفاع استاندارد آن دقت شود و آن را در فاصله مناسب روی دیوار نصب کنید که در راستای چشم بیننده باشد و همچنین متناسب با ارتفاع مبلمان باشد ، برای اندازه گیری این فاصله می توانید روی مبل بنشینید و فاصله زمین تا راستای دید خود را اندازه گیری کنید . اگر بخواهید زاویه دیدتان را بهتر انتخاب کنید می توانید سر تلویزیون را کمی به سمت پایین خم کنید تا دید بهتری داشته باشید و ارتفاع میز از زمین باید کمی بیشتر از راستای دیده شما باشد تا هنگامی که خم می شوید همراستایی ایجاد شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *