دکوراسیون, دکوراسیون اتاق پذیرایی, دکوراسیون داخلی منزل

مدل های جدید کاغذ دیواری پذیرایی

کاغذ دیواری پذیرایی

دکوراسیون پذیرایی از مهم ترین قسمت های هر خانه ای است که باید در طراحی آن نهایت دقت و تلاش خود را به کار گیریم . انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی یکی از مهم ترین مسائل در دکوراسیون اتاق پذیرایی است که احتیاج به توجه ویژه ای دارد . فضای پذیرایی نسبت به فضاهای دیگر خانه رسمی تر است و مهمانان در این محل می نشینند و به گفت و گو می پردازند از این رو در طراحی و دیزاین دکوراسیون آن باید حساسیت بیشتری به خرج دهیم . در گذشته کمتر از کاغذ دیواری برای پوشش دیوار ها استفاده می کردند ولی امروزه با آمدن مدل های متنوع و مقام کاغذ دیواری به بازار رواج بیشتری پیدا کرده است . مزیت کاغذ دیواری نسبت به رنگ این است که کاغذ دیواری به آسانی نصب می شود و بوی تند رنگ را ندارد .

کاغذ دیواری پذیرایی
کاغذ دیواری پذیرایی

انتخاب رنگ کاغذ دیواری پذیرایی

برای انتخاب بهترین رنگ کاغذ دیواری باید ابتدا به رنگ دیگر وسایل پذیرایی توجه کنید ، اگر رنگ کاغذ دیواری با رنگ دیگر وسایل دکوراسیون هماهنگ نباشد ایجاد بی نظمی و آشفتگی می کند . برای افراد تنوع طلب رنگ ها و طرح های ساده مناسبند و نباید از طرح های شلوغ انتخاب کنند که زود از آن خسته شوند .

رنگ کاغذ دیواری پذیرایی
رنگ کاغذ دیواری پذیرایی

انتخاب طرح کاغذ دیواری پذیرایی

طرح کاغذ دیواری باید با سبک دکوراسیون داخلی پذیرایی هماهنگ باشد . اگر سبک دکوراسیون داخلی منزل مدرن است باید طرح کاغذ دیواری ساده باشد و نقش و نگار زیادی نداشته باشد . برای خانه‌ هایی که سبک کلاسیک دارند و از مبلمان سلطنتی و استیل استفاده می کنند طرح کاغذ دیواری‌ باید دارای نقش و نگار‌های برجسته باشد تا با دکوراسیون منزل ست شود .

کاغذ دیواری پذیرایی
کاغذ دیواری پذیرایی

ویژگی کاغذ دیواری خوب

کاغذ دیواری مرغوب باید چند ویژگی را دارا باشد از جمله اینکه قابل شست و شو باشد و بتوان با مواد شوینده آن را تمیز کرد . روکش فوقانی کاغذ دیواری باید از نوع وینیل باشد تا در برابر کشش به اندازه کافی مقاوم باشد . کاغذ دیواری همچنین باید ضد آلرژی و حساسیت باشد و بو و گرد و خاک را جذب نکند و بعد از نصب باید دارای سطحی صاف و یکدست باشد .

کاغذ دیواری مرغوب
کاغذ دیواری مرغوب

چند نکته مهم

1 – اگر سقف خانه شما بلند است از کاغذ دیواری با طرح های افقی استفاده کنید تا خطای دید سقف را کوتاهتر نشان دهد و تعادل برقرار شود همچنین این طرح ها به فضا گرما و صمیمیت بیشتری می دهند .

2 – اگر می خواهید فضای پذیرایی پرانژی و شاد باشد از کاغذ دیواری با رنگ شاد و درخشان استفاده کنید و اگر میخواهید محیطی آرام و منظم داشته باشید کاغذ دیواری را از طرح های گلدار با رنگ خیلی ملایم انتخاب کنید .

3 – در انتخاب کاغذ دیواری به کفپوش های اتاق نیز توجه کنید ، اگر کفپوش اتاق ساده است کاغذ دیواری را از طرح های گلدار و نسبتا شلوغ انتخاب کنید و اگر کفپوش طرح دار و شلوغ است کاغذ دیواری را از طرح های ساده انتخاب کنید تا تعادل برقرار شود و زیبایی بیشتری به دکوراسیونتان بدهد .

4 – برای اندازه گیری متراژ دیوار ها بهتر است از یک نصاب بخواهید این کار را انجام دهد تا برای خرید کاغذ دیواری و برآورد هزینه آن با مشکل مواجه نشوید . کاغذ دیواری همیشه ممکن است دچار آسیب و خرابی شود برای همین بهتر است هنگام خرید یک رول اضافه تر خریداری کنید تا در صورت لزوم برای تعویض کاغذ دیواری آسیب دیده به مشکل برخورد نکنید .

5 – کاغذ دیواری که انتخاب می کنید باید دارای کیفیت مناسبی باشد تا برای چند سال قابل استفاده باشد و دچار آسیب دیدگی نشود و رنگ ان ثابت بماند ، همچنین باید قابل شست و شو باشد . برای تمیز کردن کاغذ دیواری از اسپری های مخصوص استفاده کنید .

کاغذ دیواری سه بعدی
کاغذ دیواری سه بعدی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *