دکوراسیون, دکوراسیون اتاق پذیرایی, دکوراسیون داخلی منزل

مبل خوب چه ویژگی هایی دارد؟ تشخیص مبل خوب

ویژگی مبل خوب

با پیشرفت صنعت مبلمان هر روز مدل های جدیدتر وارد بازار می شود و این امر انتخاب را برای مشتریان دشوار کرده است . هنگام خرید مبل باید به نکات زیادی توجه کنید و چون مبل از وسایلی است که دارای قیمت بالایی می باشد باید مدلی را انتخاب کنید که بعد از خرید دچار پشیمانی نشوید . مبل یکی از اجزای اصلی دکوراسیون اتاق پذیرایی است و دارای مدل های مختلفی می باشد که در سبک های راحتی ، کلاسیک و سلطنتی تولید می شوند، هر کدام از این مدل ها دارای ویژگی های خاصی می باشند ولی یک سری ویژگی کلی وجود دارد که باید یک مبل خوب این موارد را داشته باشد .

مبل خوب چه ویژگی هایی دارد

ویژگی های یک مبل خوب

  • ارتفاع مبل : ارتفاع مبل از سطح زمین باید به اندازه ای باشد که پاهای افراد در حد تعادل قرار بگیرند ، ارتفاع خیلی کم نباشد که پاها خم شوند و خیلی زیاد نباشد که نتوانید پاها را به راحتی روی سطح زمین قرار دهید .
  • ارتفاع پشتی مبل : ارتفاع پشتی نیز باید به اندازه ای باشد که پشت و قسمتی از گردن را پوشش دهد .
  • فوم بکار رفته در مبل : نوع فومی که در مبل استفاده می شود باید به اندازه کافی نرم و راحت باشد . اگر خیلی سفت باشد آرامش فرد را به هم می زند و نرمی زیاد نیز باعث می شود قسمت های چوبی مبل لمس شوند که آزار دهنده است . استفاده از فوم سرد برای مبلمان مناسب است و از قدرت ارتجاعی بسیار بالایی برخوردار است .
  • وزن مبل : هنگام خرید باید به وزن مبل توجه کنید اگر مستاجر هستید و جابجایی زیادی دارید وزن مبل باید به اندازه ای باشد که حمل آن به آسانی انجام شود .
  • پارچه مبل : پارچه ای که برای روکش مبل استفاده می شود باید دارای جنسی باشد که کثیفی را خیلی زود آشکار نکند و همچنین قابلیت شست و شو نیز داشته باشد . توجه کنید که پارچه رویه مبل کشیده باشد و شل نباشد . اگر از رویه های چرم انتخاب کردید بهتر است دارای دکمه های لمسه باشد تا هم از چروک شدن لباس ها و عرق کردن تا حدودی جلوگیری کند .
  • وقتی روی یک مبل خوب می نشینید نباید صدای جیرجیر بدهد . فنرهای مبل باید به گونه های باشند که هیچ سر و صدایی ایجاد نکنند .
  • رنگ کاری مبل : هنگام خرید باید به قسمت های رنگ شده چوبی مبل دقت کنید . مبلی که خوب رنگ شده باشد دارای سطح صاف و بدون برآمدگی است و هیچ رنگ پریدگی نخواهد داشت .

بهترین نوع مبلمان خانگی

چگونگی تشخیص مبل خوب

تشخیص نوع چوب مبل خوب

اولین چیزی که در مورد یک مبل خوب باید تشخیص دهید نوع چوب بکار رفته در کلاف آن است . چوب بکار رفته در مبل سلطنتی و مبل کلاسیک از چوب راش و چوب گردو است که دارای منبت کاری می باشند و برای مبل های راحتی از چوب روس و سفید استفاده می شود . برای تشخیص چوب راش به رنگ آن دقت کنید که مایل به قرمزی باشد . چوب راش از چوب های سفید و گردو سبک تر است . رنگ چوب گردوی جوان سفید است و چوب های پیرتر رنگ قهوه ای یا مشکی دارند . نوع چوب را در صورتی می توانید تشخیص دهید که کلاف خام آن را ببینید و یا اینکه رنگ مبل خودرنگ باشد . دقت کنید که هیچ تولید کننده ای از چوب راش برای مبل راحتی استفاده نمی کند و اگر فروشنده ای به شما این حرف را زد بدانید که دروغ می گوید .

تشخیص فوم مبل خوب

فوم ها دارای دو نوع فوم سرد و فوم گرم می باشند . فوم سرد دارای قدرت ارتجاعی بالاتری است و برای مبلمان بهتر است از فوم سرد استفاده شود . روش تست مرغوبیت فوم به این صورت است که با وارد کردن فشار و نیرو به فوم اگر فورا به حالت اولیه خود برگشت فوم کیفیت خوبی دارد .

تشخیص پارچه مبل خوب

پارچه مبلی یکی از مهم ترین متریال هایی است که در تولید مبل مورد استفاده قرار می گیرد . پارچه ای که مورد استفاده قرار می گیرد باید دارای تراکم بالایی باشد برای تشخیص می توانید آن را جلوی نور بگیرید اگر تراکم تار و پود آن کم باشد آن طرف پارچه دیده می شود . یکی دیگر از مواردی که در این انتخاب پارچه باید در نظر گرفته شود این است که قابلیت شست و شو داشته باشد و به راحتی تمیز شود .

قیمت مبل خوب

مبل راحتی خوب

مبل راحتی یکی از انواع مبلمان است که در هر خانه ای یک دست از آن وجود دارد . مبل راحتی باید دارای نشیمن بسیار راحتی باشد و بتوان برای مدت طولانی روی آن نشست . در این نوع مبل مقدار فوم و پارچه بیشتری به کار رفته است و باید از نوع مرغوب انتخاب شوند . فوم این مبل باید از نوع فوم سرد باشد و دارای قدرت ارتجاعی بالایی باشد . پارچه مبل راحتی به دلیل استفاده زیاد در معرض کثیف شدن قرار دارد به همین دلیل باید حتما قابل شست و شو باشد و کیفیت بالایی داشته باشد تا در اثر شست و شو دچار ساییدگی نشود .

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *