بازار مبل, دکوراسیون, راهنمای خرید

روش ساخت کلاف مبل راحتی

روش ساخت کلاف مبل راحتی

مبل راحتی یکی از وسایل مهم در دکوراسیون اتاق پذیرایی است که دارای قیمت بالایی است و باید در انتخاب آن دقت زیادی به خرج دهید . از جمله مواردی که روی کیفیت مبل تاثیر زیادی دارد و در واقع مشخص کننده کیفیت مبل است نوع کلاف آن می باشد که هم نوع چوب به کار رفته در آن از اهمیت بالایی برخوردار است و هم اینکه باید اتصالات آن محکم باشند و از دستگاه های پیشرفته برای این کار استفاده شده باشد . مبل راحتی از دو قسمت کلاف و رویه تشکیل شده است . کلاف قسمتی است که با چشم دیده نمی شود و حکم استخوان بندی مبل را دارد ، در مبل های راحتی کلاف از جنس چوب می باشد . چوب های مختلفی برای ساخت کلاف مبل استفاده می شود که باید از نوع با کیفیت و مقاوم باشند . قبل از رفتن به بازار مبل و اقدام به خرید مبل راحتی این مطلب را مطالعه کنید .

قیمت مبل

همچنین بخوانید : کانال مبل راحتی

کلاف سازی مبل

آماده سازی کلاف مبل راحتی

ابتدا چوب را به شکل الوار خریداری می کنند و به قسمت نجاری انتقال می دهند . در کارگاه های نجاری چوب با دستگاه های مخصوص برشکاری می شود و بر اساس قالب و اندازه های از پیش تعیین شده به قطعات کوچک تقسیم می شود . قسمت نجاری یکی از قسمت هایی است که باید در کار با دستگاه ها احتیاط بیشتری کنید زیرا دستگاه های برش دارای خطرات زیادی برای کاربران می باشند . بر روی قطعات چوب نقش های لازم اجرا می گردد و توسط دستگاه های پیشرفته نظیر چرخ های دورکوپ قطعات چوب به هم دوخته می شوند تا اسکلت مبل راحتی تشکیل شود . این قسمت کار باید توسط استادکاران ماهر انجام شود چرا که اگر در این قسمت بی دقتی شود و کلاف مشکلی داشته باشد بعد از ساخت مبل مشکلات دیگر از قبیل صدای جیرجیر ، کجی و … همراه مبل خواهد بود و مبل بی کیفیتی تولید می شود .

رنگ کاری کلاف مبل راحتی

بعد از آماده شدن کلاف اولیه مبل باید رنگ کاری انجام شود . در این مرحله کلاف مورد بررسی قرار می گیرد و سمباده کشی می شود تا چوب آن صاف و یکدست شود . در این قسمت اگر ترک خوردگی و مشکلی در کلاف باشد باید آن را برطرف کنند تا کیفیت و عمر مفید مبل راحتی بیشتر شود . بعد از اینکه رنگ کاری انجام شد برای تثبیت آن از پلی استر به صورت مات و یا براق بر اساس شریط موجود استفاده می کنند . پلی استر تثبیت کننده رنگ بر روی چوب است .

همچنین بخوانید : تعمیر مبل راحتی

کلاف مبل راحتی جدید

نوع چوب کلاف مبل راحتی

نوع چوب و کیفیت آن از اهمیت زیادی برخوردار است . هر چه از چوب باکیفیت تری در ساخت کلاف مبل راحتی استفاده شود دوام و مقاومت مبل نیز بالاتر خواهد رفت . کلاف مبل های راحتی را از چوب روس می سازند و برای نمای کار و پایه ها از چوب راش گرجستان استفاده می کنند . در انتخاب نوع چوب کلاف باید شرایط جغرافیایی منطقه نیز در نظر گرفته شود . برای شمال و جنوب کشور که آب و هوای شرجی دارند استفاده از چوب روس مناسب است ، چوب روس در مقابل رطوبت مقاومت بالایی دارد . برای مناطقی که آب و هوای خشکی دارند استفاده از چوب راش و چوب صنوبر توصیه می شود . چوب های مقاوم دارای رنگ تیره تری می باشند و وزن سنگینی دارند .

روش تشخیص کیفیت کلاف مبل راحتی

صدای غژغژ یکی از نشانه های ساده است که نشان از کیفیت نامطلوب مبل راحتی می دهد و امکان دارد که قطعات به خوبی به هم وصل نشده باشند و یا اینکه پایه ها هم سطح و تراز نباشند . وقتی بر روی مبل می نشینید باید هیچ صدای ناهنجاری به گوش نرسد . اتصال قطعات اگر مشکلی داشته باشند نمی توان مشکل آنها را بدون برداشتن رویه آن برطرف کرد ولی در صورتی که پایه ها هم سطح نباشند فروشنده می تواند آنها را تراز کند و مشکل موجود را حل نماید . همچنین می توانید مبل را برعکس کنید و کلاف و اتصالات آن را مشاهده نمایید و کیفیت آن را بررسی کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *