بازار مبل, دکوراسیون, راهنمای خرید

تعمیر مبل راحتی و سلطنتی

تعمیر مبل راحتی و سلطنتی

مبل یکی از وسایلی است که در چیدمان دکوراسیون منزل نقش مهمی را ایفا می کند و باید همیشه سالم و زیبا باشد . تعمیر مبلمان یکی از مسائلی است که بیشتر افراد با آن مواجه می شوند ، برای این منظور ابتدا باید تعیین کنید آیا مبل شما ارزش تعمیر دارد یا خیر ؟ قسمت های آسیب دیده مبل را بررسی کنید و با پرس و جو از مراکز تعمیرات مبل هزینه آن را جویا شوید . باید به این نکته توجه کنید که مبل پس از تعمیر تا چه مدت قابل استفاده است و آیا پس از تعمیر قسمت های آسیب دیده ممکن است مشکل جدیدی پیش بیاید و قسمت دیگری از مبل احتیاج به تعمیرات پیدا کند یا با تعمیر قسمت آسیب دیده عمر مبل بالا خواهد رفت ؟ پس از اینکه جواب این سوالات را پیدا کردید باید بین هزینه تعمیر مبل و خریدن مبل نو مقایسه انجام دهید و در نهایت تعیین کنید که کدام راه بصرفه تر است . تعمیرات مبل راحتی و سلطنتی با هم فرق می کند و هر کدام هزینه های متفاوتی دارند . تعمیرات مبل در بازارهای مبل فعالیت می کنند تا دسترسی به آنها برای مشتریان راحت تر باشد .

قیمت مبل

قیمت تعمیر مبل

تعمیر مبل راحتی

مبل راحتی یکی از انواع مبلمان است که در صورت آسیب می توانید آن را تعمیر کنید . هزینه تعمیر مبل راحتی به موادی که برای تعمیرات از آن استفاده می شود بستگی دارد چرا که بیشتر هزینه تعمیر مربوط به موادی است که در آن به کار می برند . تعمیر مبل راحتی کار زیاد پیچیده ای نیست و با توجه به اینکه این نوع مبل ها ظریف کاری ندارند تعمیر آنها ساده است و همچنین هزینه تعمیر آنها کمتر از مبلمان استیل است . در صورت آسیب های جزیی تعمیرات در منزل انجام می گردد ولی اگر خرابی اساسی باشد باید مبل را به کارگاه ببرید تا تعمیر شود .

تعمیر مبل سلطنتی

مبل سلطنتی دارای ظرافت کاری های زیادی است و به همین دلیل باید از آن به خوبی مراقبت شود تا آسیب نبیند . در صورت خرابی مبل سلطنتی باید اقدام به تعمیر آن کنید . قسمت های مختلف این نوع مبل از قبیل پایه ها ، تاج و دسته ها ممکن است دچار رنگ رفتگی و یا شکستگی شوند که در این صورت باید آن را به یک تعمیرکار بسپارید تا رنگ کاری جدید روی آن انجام دهد و قسمت های آسیب دیده را تعمیر کند . ممکن است فوم مبل استیل دچار نشست شود و یا اینکه روکش آن آسیب ببیند که در این صورت باید این قسمت ها تعویض شوند و هزینه تعمیر نیز بستگی به نوع و کیفیت متریالی دارد که در آن به کار می رود . باید بدانید هزینه تعمیر مبل سلطنتی بالاست .

تعمیر مبل سلطنتی

کدام مبل ها ارزش تعمیر دارند ؟

تعمیرات مبل به منظور صرفه جویی در هزینه ها انجام می گیرد . اگر مبلمان شما گران قیمت باشند و هزینه زیادی برای خرید آنها صرف کرده باشید مسلما تعمیرات آنها بصرفه تر از خرید دوباره همان مبلمان با همان هزینه خواهد بود . با استفاده از رویه کوبی مبلمان رنگ و رویی تازه پیدا می کنند و در تغییر دکوراسیون منزل نقش مثبتی خواهند داشت . اگر مبلمان را با قیمت ارزانی خریده باشید باید بین هزینه تعمیر و هزینه خرید مبل جدید مقایسه انجام دهید و هر کدام به صرفه بود آن را انتخاب کنید . مبل های راحتی ارزان قیمت اگر آسیب های جدی دیده باشند ارزش تعمیر ندارند و بهتر است مبل جدید و با کیفیت تری خریداری کنید . اگر چوب مبل خراشیدگی جزیی دیده باشد می توان آن را تعمیر کرد ولی اگر چوب مبل دارای شکستگی و آسیب زیادی شده باشد و نیاز به برداشتن کامل رویه مبل داشته باشد در این صورت هزینه زیادی برای تعمیرات آن لازم است که بصرفه نخواهد بود .

روش های تعمیرات جزئی مبل راحتی و سلطنتی

اگر آسیب و خرابی مبل راحتی و یا سلطنتی به صورت خراش و رنگ رفتگی جزیی باشد می توانید خودتان آن را برطرف کنید . روش های زیر برای این منظور می توانند کار شما را راه بیندازند و نیازتان را بر طرف کنند بدون اینکه هزینه اضافی برای تعمیرات پرداخت کنید :

  • با استفاده از آب و صابون و با استفاده از یک دستمال پشمی و زبر رنگ روی تازه ای به مبل ها بدهید .
  • برطرف کردن لکه های سفید روی چوب با استفاده از الکل امکانپذیر است .
  • برای افزایش عمر چوب مبل از واکس استفاده کنید .
  • نوعی از ماژیک های لکه بر وجود دارد که با استفاده از آنها لکه های روی چوب از بین می رود و چوب مبلمان شما نو خواهد شد .
  • برای قسمت هایی از چوب مبل که رنگ آن رفته است می توانید رنگ مخصوص تهیه کنید و به راحتی آن را رنگ کنید .

ایا تعمیر مبل به صرفه است

هزینه تعمیر مبل به عوامل زیر بستگی دارد :

همانطور که گفتیم هزینه تعمیر مبل به عوامل مختلفی بستگی دارد و به صورت تقریبی تعمیر مبل در سال 1400 بین 500/000 تا 15/000/000 تومان هزینه دارد که متوسط آن حدود 7 میلیون تومان است و این مقدار بستگی به عوامل زیر دارد .

  1. هزینه تعمیر مبلمان با توجه به سبک مبل متفاوت می باشد . مبل سلطنتی دارای ظرافت و منبت کاری زیادی است و هزینه تعمیر آن بیشتر از مدل های مبل راحتی است .
  2. میزان مواد مصرفی در تعمیر مبل روی هزینه آن تاثیر مستقیم دارد هرچه تعداد مبل های آسیب دیده بیشتر باشد به مواد بیشتری از جمله متراژ پارچه و مقدار فوم نیاز است و هزینه بیشتری خواهد داشت .
  3. کیفیتی موادی که برای تعمیرات بکار می رود روی هزینه تعمیرات تاثیر دارد هرچه از فوم و پارچه با کیفیت تری استفاده شود هزینه آن نیز بیشتر می شود .
  4. رویه کوبی یکی از قسمت های پر هزینه در تعمیرات است . اگر مبل آسیب جدی دیده باشد باید رویه کوبی شود . رویه کوبی شامل تعویض کلاف ، فنرها ، فوم و … است که در صورت آسیب هر کدام از این قسمت ها باید تعویض شود . با استفاده از رویه کوبی ، مبلمان رنگ و روی تازه ای پیدا می کند و به تغییر دکوراسیون داخلی منزل کمک زیادی می کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *