دکوراسیون, دکوراسیون اتاق پذیرایی, دکوراسیون داخلی منزل

مبل شنی چیست؟ مزایا و معایب

مزایا و معایب مبل شنی

مبل های شنی از جدیدترین انواع مبل سبک مدرن می باشند که به آنها هپی چیر و بین بگ نیز گفته می شود. مبل های شنی دارای کیفیت بسیار بالایی می باشند و در دسته مبلمان طبی قرار می‌گیرند که برای استراحت فضای مناسبی را فراهم می کنند. در ساخت مبل های شنی از مواد یونولیتی استفاده شده است که داخل مبل متحرک می باشند و باعث فرم پذیری خوب آن می شوند. در مقاله قبل مزایا و معایب مبل بادی را بررسی کردیم.

با استفاده از مبل های شنی می توانید برای ساعت‌های طولانی بنشینید و به مطالعه و یا تماشای تلویزیون بپردازید بدون اینکه کوچکترین فشاری را روی بدن خود حس کنید. تکه های ریز یونولیت باعث می شوند مبل به راحتی تغییر شکل پیدا کند و این انعطاف پذیری یک نشیمن راحت را فراهم می کند ، وقتی فرد روی مبل شنی می نشیند تغییر شکل پیدا میکند و فرم بدن را به خود میگیرد.

مبلمبل های شنی در مدل های مختلف و سایز های بزرگ و کوچک و حتی به شکل طرح های بچه گانه انیمیشن و کارتونی نیز در بازار موجود می باشند این امر باعث می شود علاوه بر ایجاد یک محیط راحت، به زیبایی بیشتر دکوراسیون نیز کمک شود.

مبل های شنی وزن بسیار کمی دارند و می توانید آن ها را به راحتی جابجا کنید . قیمت این مبل ها نسبت به انواع چوبی بسیار ارزان تر و به صرفه تر می باشد.

هنگام خرید دقت کنید که محصول خریداری شده دارای خاصیت ضد آب باشد و قابلیت شست و شو داشته باشد. می توانید از مبل شنی ضد آب در داخل آب استفاده کنید و یک تجربه لذت بخش داشته باشید.

یکی دیگر از مزایای مبل شنی مقاومت آن در برابر سوراخ شدن است, مبل بادی در برابر برخورد اجسام تیز حساس است ولی بین بگ در برابر اجسام نوک تیز مقاومت خوبی دارد.

مزایای مبل شنیمعایب مبل شنی

یکی از معایب مبل شنی مقاومت کم در برابر وزن زیاد است, مبل شنی که برای بزرگسال طراحی شده باشد می‌تواند 180 کیلوگرم وزن را تحمل کند و با توجه به اینکه کمتر کسی ممکن است این وزن را داشته باشد می توان این عیب را نادیده گرفت . از پریدن از ارتفاع زیاد روی مبل شنی خودداری کنید زیرا باعث می شود وزن وارده چندیدن برابر شود و مبل آسیب ببیند.

همانطور که گفتیم محتویات داخل مبل شنی یونولیتی میباشد و خاصیت انعطاف پذیری دارد ولی در اثر گذشت زمان و وارد شدن فشار، مواد فشرده و سفت میشوند و باعث می شود نشیمن مبل راحتی اولیه را نداشته باشد که همین امر باعث ایجاد فضای خالی در داخل مبل شنی می شود و مبل افت پیدا کند.

افت مبل های شنی به جنس و کیفیت یونولیت هایی که در تولید مبل استفاده شده است بستگی دارد اگر کیفیت مواد بالا باشد ممکن است بعد از دو سال شاهد این افت باشید ولی اگر کیفیت مواد پایین باشد ممکن است در همان ماه های ابتدایی شاهد افت مبل باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *