دکوراسیون, دکوراسیون اتاق پذیرایی, دکوراسیون داخلی منزل

مبل بادی چیست؟ مزایا و معایب

مزایا و معایب مبل بادی

مبل بادی یکی دیگر از انواع مبل است که محبوبیت بالایی دارد و جز مبلهای طبی می باشد. بسیاری از پزشکان به بیمارانی که دچار مشکل اندام های تحتانی و کمر درد هستند توصیه می کنند برای نشستن از مبل های بادی استفاده کنند. با مطالعه مزایا و معایب مبل بادی با دانش و اطلاع بیشتری تصمیم به خرید خواهید گرفت.

مبل بادی چیست

مبل بادی همانطور که از اسمش پیداست یکی از انواع مبلمان است که بر خلاف سایر مبل ها از اسفنج و چوب ساخته نشده و در این دسته از مبلمان هوا نقش چوب و اسفنج را بازی میکند.

جنس بدنه مبل های بادی معمولاً از pvc و وینیل است که از بهترین متریال ها برای ساخت مبل های بادی میباشند و به دلیل داشتن خاصیت کشسانی به راحتی در برابر وزن های بالا مقاومت می کنند. مبل بادی در انواع مختلف یک نفره، دو نفره و مدل های تخت شو در بازار موجود می باشد.

مبل های بادی دارای مزایا و معایبی می باشند که قبل از خرید بهتر است درباره آنها اطلاع کافی کسب کنید.

مبلمزایای مبل بادی

مبل بادی به دلیل آرگونومی خاصی که دارد بسیار نرم و راحت می باشد و می تواند جایگزین مبل های چوبی و فلزی شود. این مبل دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی می باشد و برای همه رده های سنی قابل استفاده است. یکی از مزیت های مبل بادی سبک بودن وزن آن است که راحتی قابل جابجایی میباشد. مبل بادی این ویژگی را دارد که باد آن را خالی کرده و درون کیسه ای قرار دهید و با اشغال کمترین فضای ممکن آن را به هر جایی که نیاز دارید ببرید.

کاناپه های بادی قیمت ارزان و به صرفه ای دارند و قیمت آنها پایین تر نمونه های چوبی می باشد. یکی دیگر از ویژگی های کاناپه های بادی قابلیت شستشو می باشند.

مبل بادیمعایب مبل بادی

یکی از معایب مبل های بادی آسیب‌پذیری جنس بدنه آنها در برابر حرارت و وسایل نوک تیز می باشد. اگر بدنه مبل دچار آسیب و خراش شود دیگر کارایی لازم را ندارد و قابل استفاده نمی باشد.

هنگام خرید مبل بادی به این نکته توجه کنید که مبل خرید شده برای چه رنج سنی و چه وزنی مناسب است، اگر وزن وارده بیشتر از وزن قابل تحمل آن باشد مبل آسیب می بیند.

هنگان باد کردن  مبل باید دقت کنید که بیش از اندازه سفت نشود، هنگامی که از پمپ های برقی استفاده می کنید وقتی که کاناپه به اندازه کافی باد شد تغییر صدا می دهد.

اگر به دلایل مختلفی مانند سوراخ شدن و پاره شدن با اشیا تیز و برنده کاناپه بادی شما آسیب دید قابلیت تعمیر دارد و می توانید آن را ترمیم کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *