دکوراسیون, مجله دکوراسیون

گرانترین ساعت دنیا

گرانترین ساعت دنیا را ببینید و بشناسید

آیا تا کنون میدانستید که گرانترین ساعت دنیا چه ساعتی است چه شکلی دارد و چه کسی مالک آن است و آیا میدانستید که این ساعت چقدر می ارزد ؟
این ساعت یک ساعت مچی است یا یک ساعت ایستاده ، ساعت دیواری یا یک ساعت جعبه ای

گرانترین ساعت دنیا

گرانترین ساعت دنیا

گرانترین ساعت دنیا

تا امروز ( سال 2016 ) این ساعت یک ساعت جعبه ای است که توسط آبراهام لویس عاشق رویایی ملکه فرانسه ماری آنتوینت و در قرن هیجده میلادی ساخته شده.
آبراهام لویس در سال 1782 میلادی در حدود 234 سال پیش کار ساخت این ساعت را به عشق ملکه ماری آنتوینت شروع کرد جالب است بدانید ساخت این ساعت که از نوع ساعتهای جعبه دار است در حدود 41 سال به طول انجامیده است در نهایت عمر آبراهام لویس کفاف نداد و وی قبل از پایان ساخت ساعت در سال 1823 میلادی در گذشت و ادامه کار ساخت این ساعت را فرزند او بعهده گرفت او توانست چهار سال پس از مرگ پدر در سال 1827 کار ساخت ساعت را به اتمام برساند .
این ساعت روکشی از طلا دارد و قطعات داخلی آن از یاقوت کبود ساخته شده است تا کمترین اصطعکاک ممکن را داشته باشند.

گرانترین ساعت دنیا

گرانترین ساعت دنیا

همچنین از قطعات بسیار شگفت انگیز و پیچیده ای تشکیل شده است و از تمامی توابع و امکانات موجود در آن زمان بهره برده است
دور از ذهن نیست که نهایتا این ساعت ملکه فرانسه را بسیار شگفت زده کرد و خوب است بدانید در سال 1900 میلادی این ساعت به سرقت می رود و حدود 107 سال بعد در سال 2007 میلادی پلیس موفق به کشف این ساعت میشود و آن را به موزه ال ای مایر انتقال می دهد در سال 2014 این ساعت توسط کارشناسان برآورد قیمت شده و آنها رقم 30 میلیون دلار را بر روی آن گذاشتند که این ساعت را گرانترین ساعت دنیا می کند اگر بخواهیم 30 میلیون دلار را با قیمت دلار امروز کشورمان ( تقریبا 3500 تومان) قیمت این ساعت مبلغی معادل 105 میلیارد تومان خواهد بود . منبع: دی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *