دکوراسیون, دکوراسیون داخلی منزل

معجزه اکسسوری در دکوراسیون داخلی

اکسسوری در دکوراسیون

اکسسوری ها عناصری هستن که نقش پررنگی در دکوراسیون داخلی و چشم گیری فضا دارند ولی جز وسایل و چیزای ضروری خونه نیستن و در واقع تکمیل کننده و مکمل دکوراسیون هستن . مبلمان و فضای اتاق نشیمن بدون وسایل دکوری و اکسسوری بی روح و دلگیر است در واقع این اکسسوری است که به فضا روح و جان می دهد و احساس زنده بودن ایجاد می کند .

معجزه اکسسوری در دکوراسیون داخلی
معجزه اکسسوری در دکوراسیون داخلی

کوسن ها و بالشتک های مبلمان

کوسن ها دو نقش دارن یکی اینکه برای راحتی موقع نشستن و استراحت کردن کاربرد دارن و هم اینکه نقش تزیینی دارن و بعنوان یک اکسسوری به زیباتر دیده شدن مبلمان کمک میکنن . مناسب سبک مبلمان و دکوراسیون مدل و رنگ کوسن ها رو انتخاب کنید و به فضا روح و انرژی بدید . به جای اینکه هزینه زیادی کنید مبلمان رو عوض کنید با هزینه کمی کوسن های مختلف و رنگی بخرید و دکوراسیونتون رو تغییر بدید .

کوسن ها و بالشتک ها

محیطی هنرمندانه با استفاده از شمع

استفاده از شمع به عنوان یه اکسسوری میتونه فضای آرام بخشی ایجاد کنه . شمع ها رو روی میزهای جلو مبلی قرار بدید و با نور کم شمع فضای هنرمندانه و آرامش بخشی ایجاد کنید . نور کم شمع زمانی که به آرامش احتیاج داشتید میتونه بهتون کمک کنه و حالتون رو بهتر کنه علاوه بر این میتونه فضا رو زیبا و دکوراسیون رو جذابتر کنه .

محیطی هنرمندانه با استفاده از شمع
محیطی هنرمندانه با استفاده از شمع

بازی با رنگ ها در دکوراسیون خونه

اکسسوری ها را متناسب با رنگ دکوراسیون انتخاب کنید  . بعضی از وسایل دکوری را از رنگ های یک گروه و بعضی از اونها رو از رنگ های متضاد انتخاب کنید . مثلا دو وسیله را از رنگ های شبیه هم انتخاب کنید و وسیله دکوری سوم را از یک رنگ متضاد انتخاب کنید تا فضا کسل کننده نشود .

تابلوها ، جذابترین اکسسوری ها !

تابلو جز جزابترین اکسسوری ها هستن ولی مساله ای که هست نصب درست اونهاست . تابلوها باید هم روی دیوار مناسب نصب بشن و هم اینکه در ارتفاع مناسبی باشه . تابلو رو توی ارتفاعی نصب کنید که هم سطح چشم خودتون و مهمونا باشه . روش ساده پیدا کردن ارتفاع مناسب اینه که  متوسط قد افراد رو در نظر بگیرید بعد به اندازه چند سانت از اون پایینتر تابلو رو نصب کنید .

تابلو اکسسوری
تابلو اکسسوری

معجزه آینه در دکوراسیون

آینه کنسول و کلا آینه ها از پرطرفدارترین اکسسوری ها در دکوراسیون داخلی هستن . آینه ها نور را منعکس میکنن و فضا را دلبازتر میکنن و باعث میشن فضا بزرگتر به چشم بیاد . در دکوراسیون مدرن آینه های دکوراتیو برای تزیین دیوار ها استفاده میشن . توی دکوراسیون سنتی آینه با قاب استفاده میشه ولی توی دکوراسیون مدرن آینه رو بدون قاب نصب میکنن . آینه توی ورودی خونه بیشترین نما رو داره و فضا رو برای بیننده جذابتر میکنه .

اکسسوری آینه
اکسسوری آینه

چند ترفند برای ایجاد جذابیت بیشتر

  • وسایل دکوری با ارتفاع های مختلف را کنار هم قرار بدین تا دکوراسیون از حالت یکنواختی خارج بشه مثلا سه تا گلدون با ارتفاع های بلند و متوسط و کوتاه رو کنار هم بزارید
  • وسایل دکوری بزرگ رو توی فضاهای بزرگتر قرار بدید و اکسسوری های کوچیکتر رو توی فضاهای کوچیکتر . در هر صورت تعادل رو رعایت کنید که فضا آشفته نشه .
  • از نظر بصری تعادل رو توی دکوراسیون رعایت کنید مثلا وقتی یه وسیله دکوری بزرگ رو یه طرف دکوراسیون گذاشتید در طرف دیگه چند تا وسیله اکسسوری کوچیک بزارید تا تعادل رعایت بشه .
  • سعی کنید اکسسوری ها همیشه منظم و مرتب باشن تا بیننده موقع نگاه کردن دچار سردرگمی نشه و با نگاه کردن به فضا لذت ببره .
اکسسوری
اکسسوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *