دکوراسیون

روفرشی کشدار خوبه؟ مزایا و معایب

روفرشی کشدار خوبه؟ مزایا و معایب

روفرشی  وسیله ای برای محافظت از فرش است که جنس آن از پارچه ضخیم تر است و با قرار گرفتن روی فرش از آن در برابر نور خورشید و آلودگی محافظت می کند و همچنین می توانید عیوب و ایرادهای فرش را با آن بپوشانید.

روفرشی ها دارای انواع مختلفی می باشند که در طرح های متنوع و سبک های مختلف تولید می شوند. یکی از معایب روفرشی های قدیمی سرخوردن آن روی فرش بود که با پیشرفت صنعت روفرشی طراحان و تولید کنندگان فعال در این عرصه روفرشی های کشدار را وارد بازار کردند. این روفرشیها که با عنوان روفرشی طرح فرش هم خوانده میشوند در انواع طرح های مختلف تولید شده و از جمله مدل های پرطرفدار هستند که در این مطلب با آن آشنا می شویم.

روفرشیروفرشی کشدار (طرح فرش)

روفرشی کشدار همانطور که از اسمش پیداست نوعی از روفرشی است که دارای کش نگهدارنده می باشد، در این روفرشی ها یک کش ضخیم در وسط آن به کار می رود و همچنین هر ۴ گوشه آن بصورت اریب کشدوزی می شود و ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر از روفرشی زیر فرش می‌رود که باعث می‌شود فرش کامل درون روفرشی فیکس شود. در یک نوآوری جدید این روفرشیها در طرح های شبیه فرش عرضه میشوند که به نوبه خود بسیار جالب هست و میتواند تنوع بالایی را برای کسانی ایجاد نماید که مایل نیستند مدتهای طولانی از یک طرح تکراری فرش استفاده کنند. همین نوآوری توانسته تقریبا روفرشیهای رقیب را از دور خارج کند و اقبال گسترده مردم برای خرید روفرشی را به خود اختصاص دهد.

وجود کش باعث می‌شود که روفرشی روی فرش ثابت بماند و از لیز خوردن آن جلوگیری شود. با پهن کردن روفرشی کشدار روی فرش دیگر هیچ چروک و تاشدگی در روفرشی دیده نمی شود و طرح زیبای آن خود را نشان می دهد.

روفرشی کشدار ایرانی بافت یزد از برندهای معروف روفرشی در ایران بوده و از متریال بسیار مرغوب و با کیفیت تولید می شوند و همچنین کش های به کار رفته در آن از جنس مرغوب انتخاب می شوند که رضایت مشتریان را در پی دارد.

روفرشی کشدارمزایای روفرشی کشدار

  • کسانی که کودک در خانه دارند با خرید روفرشی کشدار و فیکس کردن آن روی فرش دیگر نگرانی بابت کثیف شدن فرش نخواهند داشت.
  • یکی از مزیت های روفرشی کشدار این است که می توانید به راحتی روی آن را جاروبرقی بکشید، کشدار بودن روفرشی باعث ثابت ماندن و فیکس شدن روی فرش می شود و نظافت آن را بسیار راحت می کند.
  • روفرشی های کشدار روی فرش سر نمی خورند.
  • می توانید به جای خرید فرش با هزینه بسیار کمی روفرشی کشدار خریداری کنید و دکوراسیون منزلتان را تغییر دهید.
  • روفرشی های کشدار دارای طرح های مختلف کلاسیک، مدرن و کودک می باشند که تنوع نقش و رنگ بسیار بالایی دارند.
  • روفرشی های کشدار شست و شوی بسیار راحتی دارند و با توجه به جنس آنها می توانید از ماشین لباس شویی نیز برای شست و شو استفاده کنید.

معایب روفرشی کشدار

یکی از نکاتی که هنگام انداختن روفرشی روی فرش باید به آن توجه کنید این است که باید قبل از انداختن روفرشی ، فرش را به دقت تمیز کنید و جارو بکشید. اگر روی فرش آلودگی وجود داشته باشد با پهن کردن روفرشی آلودگی و میکروب گسترش پیدا می کند. یکی از معایب روفرشی این است که ممکن است باعث پوسیده شدن فرش شود، برای رفع این مشکل باید فرش و روفرشی را بررسی کنید که کاملا خشک باشند و هیچ رطوبی نداشته باشند. روفرشی های کشدار اگر جنس الیاف و کش آنها مرغوب باشد معایب دیگری ندارند.

در پایان این مقاله ممکن است سوال شما این باشد که از کجا روفرشی بخرم که ما در مقاله ای بصورت کامل این سوال را پاسخ داده ایم.

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *