دکوراسیون, دکوراسیون اتاق خواب, دکوراسیون داخلی منزل

چگونه یک اتاق خواب مینیمال داشته باشیم

اتاق خواب مینیمال

یک اتاق خواب مینیمال معمولاً شامل چند عنصر کلیدی است، مانند یک تخت خواب ساده با خطوط کم و بدون منبت کاری، ملافه هایی با رنگهای خنثی و وسایل تزئینی محدود.

در اینجا با دی ایران همراه باشید تا در یکی دیگر از مقالات مربوط به دکوراسیون مینیمال به نکات مهم مورد توجه یک مینیمالیست برای دکوراسیون اتاق خواب بپردازیم.

اتاق خواب مینیمال

تخت اتاق خواب مینیمال

یک اتاق خواب مینیمال معمولا دارای یک تخت ساده با نقش و نگار کم و ساده است. که غالبا این تخت خواب شامل یک قاب و یک سر تخت بسیار ساده میباشد. در بعضی موارد کلا تخت خواب دارای سرتخت نمیباشد و تنها از جایی برای قرار گرفتن تشک تشکیل شده است .

در یک اتاق خواب مینیمال، تخت معمولاً نقطه کانونی اتاق خواب است. بنابراین انتخاب یک طرح ساده که به خوبی با تم کلی مینیمالیستی ترکیب شود، ضروری است.

رنگ اتاق خواب مینیمال

رنگ اتاق خواب مینیمال اغلب شامل رنگ های خنثی مانند سفید، بژ، خاکستری و مشکی است. این رنگ ها فضایی آرام و آرامش بخش را در اتاق خواب ایجاد می کنند که برای داشتن یک خواب شبانه ضروری است. علاوه بر این، رنگهایی مانند آبی روشن یا سبز نیز می توانند در طراحی مینیمال اتاق خواب استفاده شوند. تا بدون اینکه فضا را تحت الشعاع قرار دهند، رنگی به آن اضافه شود. نکته کلیدی این است که طرح رنگ را ساده نگه دارید و از استفاده از رنگ های متضاد زیاد و رنگهای پررنگ خودداری کنید.

رنگ اتاق خواب مینیمال

ملافه و روبالشی ها

در مورد ملافه و روبالشیها در مرحله اول باید طبق الگوی کلی وسایل خانه مینیمال کمترین طرح مثلا گلهای ریز را انتخاب کرد. یا اینکه کاملا ساده و بدون طرح باشند و در مرحله بعد اینکه الگوی رنگهای خنثی مث سفید، کرم و مشکی مورد توجه قرار گیرند.

وسایل تزیینی در اتاق خواب مینیمال

در یک اتاق خواب مینیمال، تمرکز روی سادگی و کارایی است بنابراین وسایل تزئینی محدود نقش تعیین کننده ای در دستیابی به ظاهر مطلوب دارند. هرچه وسایل کمتری در اتاق خواب خود داشته باشید، به الگوی مینیمالیستی نزدیک تر شده اید. برای ایجاد فضای مینیمالیستی، مهم است که فقط وسایل ضروری مانند تخت خواب، کمد و احتمالا میز آرایش را نگه دارید. از افزودن اقلام تزیینی زیاد خودداری کنید، به جای آن روی چند قطعه ی ساده تمرکز کنید که ظاهر کلی اتاق را بدون تحت تاثیر قرار دادن آن بهبود می بخشد. با محدود کردن تعداد وسایل تزیینی، می توانید فضایی آرامش بخش را برای داشتن یک خواب راحت ایجاد کنید.

وسایل تزیینی در اتاق خواب مینیمال

کیفیت متریال مورد استفاده

در یک اتاق خواب مینیمال، توجه به کیفیت مواد مورد استفاده در اشیائی چون تخت، کمد و میز آرایش ضروری است. به جای داشتن اقلام متعدد، سرمایه گذاری بر روی مواد باکیفیت مانند چوب، کتان و پنبه برای تخت، رختخواب و پرده ها می تواند بدون درهم ریختن فضا، حسی لوکس و بی آلایشی به فضا ببخشد. انتخاب طرح‌های ساده و جاودانه نیز می‌تواند به ایجاد آرامش و حس نظم در اتاق خواب کمک کند. استفاده از متریال با کیفیت همچنین می تواند به ایجاد حس تداوم و مینیمالیستی کمک کند و فضایی راحت و دلپذیر برای استراحت و آرامش ایجاد کند.

کیفیت متریال اتاق خواب مینیمال

ایجاد فضاهایی برای ذخیره سازی مخفی

در یک اتاق خواب مینیمال، ایجاد فضاهای مخفی نقش مهمی در ایجاد محیطی عاری از به هم ریختگی دارد. این اجازه می دهد تا فضای سازمان یافته تری را بدون به خطر انداختن زیبایی شناسی مینیمالیستی ایجاد کنید. فضاهای مخفی مثل زیر تخت، قفسه های تعبیه شده و کمدهایی که در دیوار استتار شده اند می تواند فضای ذخیره سازی کافی را برای لباس ها، لوازم جانبی و سایر وسایل شخصی فراهم کند و در عین حال اتاق را از حواس پرتی بصری دور نگه دارد. فضای مخفی در یک اتاق خواب مینیمال می تواند طراحی کلی را بهبود بخشد و به ایجاد فضایی آرام کمک کرد.

با تشکر از همراهیتان دی ایران شما را به مطالعه سایر مقالات دکوراسیون دعوت میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *