دکوراسیون, راهنمای خرید

راهنمای خرید میز ناهار خوری

راهنمای خرید میز ناهارخوری

آیا تا بحال به این امر توجه داشته اید که میز های ناهار خوری چه تاثیری بر دکوراسیون آشپزخانه و یا اتاق نشیمن شما میگذارند ؟
آیا در هنگام خرید به جنس خرید خود توجه دارید؟
چه نوع میز ناهار خوری با ساختار منزل شما هماهنگ است ؟
چه تعداد نفراتی میخواهند از این محصول استفاده نمایند و اینکه چه رنگی می تواند دکوراسیون منزل شما را دگرگون سازد ؟
اینها پرسش هاییست که در هنگام خرید یک میز ناهار خوری به وجود می آید . در ادامه به پاسخ تک تک این سوالها خواهیم پرداخت و راهنمای خوبی را برای خرید این محصول به شما ارائه خواهیم داد و همچنین مدلهای مختلف آن را به شما معرفی خواهیم کرد ‌.

جدیدترین مدلها قیمت و خرید میز ناهار خوری با ارسال رایگان 
راهنمای خرید میز ناهار خوری

میز ناهارخوری نیمکت دار

میز ناهارخوری دارای مدلهای مختلفی می باشد که بر اساس کاربرد ( کشو دار ، کمجا ، سه طبقه و … ) ، تعداد نفرات (دو ، سه ، چهار ، شش ، هشت ، دوازده و بیست و چهار ) ، مدل (سلطنتی ، کلاسیک ، مدرن و …) ، شکل هندسی (مربع ، گرد ، مثلثی ، نیم دایره ، لوبیایی ، مستطیل و … ) و مواد مورد استفاده در آنها (چوبی ، فلزی ، پایه فلزی ، ام دی اف و … ) نامگذاری می شوند و در رنگ های متنوع  رایج برای محصولات چوبی خریداری میگردند .

جنسهایی که در میز های ناهار خوری مورد استفاده قرار می گیرند ام دی اف ، اچ دی اف ، ملامینه ، فلز ، چوب گردو ، افرا ، بلوط ، و … می باشند .

روشهای خرید میز ناهارخوری :

کلا خرید محصولات چوبی را می توان به روش های مختلفی تجربه نمود . فروشگاه های فیزیکی و اینترنتی زیادی هستند که می توانند به خوبی نیاز شما را در این زمینه برطرف نمایند .

اگر خواهان خرید میز ناهار خوری بصورت حضوری هستید و می خواهید از نزدیک مدلها و رنگ های مختلف را انتخاب کنید به شما پیشنهاد می کنیم تا به بازار بزرگ مبل تهران مراجعه نمایید همچنین در این بازار میتوان دیگر لوازم و مبلمان منزل را مشاهده نمایید از جمله میز تلویزیون و لوازم دیگری منزل مانند مبل ، استند ، سرویس خواب و … .

مشکل اصلی در خرید بصورت حضوری اینست که پس از مشاهده چند مغازه و صحبت کردن با فروشنده ها معمولا مشتری خسته میشود و یا دست خالی به خانه برمیگردد و یا به یک میز ناهار خوری رضایت میدهد که واقعا مطابق با معیارهای مد نظرش نیست . ولی فروشگاههای اینترنتی این محدودیت را ندارند شما در حالی که در خانه نشسته و چایتان را میل میکنید میتوانید میز ناهار خوری مورد نظرتان را از میان انبوهی از میزها انتخاب نمایید . فقط باید توجه کنید که فروشگاهی را انتخاب نمایید که نسبت به محصول خود متعهد باشد .

پیشنهاد ما برای افرادی که توانایی خرید محصولات را بصورت حضوری ندارند یا اینکه بعلت مشغله زیاد زمان کافی در اختیارشان نیست یا در شهرهایی غیر از تهران زندگی میکنند و تنوع کافی در شهرشان وجود ندارد ، این است که از فروشگاه اینترنتی دی ایران که در زمینه تمامی مبلمان منزل از جمله میز ناهار خوری فعالیت دارد دیدن فرمایید . این فروشگاه اینترنتی دارای محصولات چوبی متنوعی می باشد و از بهترین مواد اولیه برای تهیه ی این محصولات استفاده می کند . در ضمن محصولات دارای گارانتی هستند و بصورت رایگان به سراسر ایران ارسال میگردند .

میز ناهار خوری چوبی

میز ناهار خوری چوبی

مدلهای میز ناهار خوری :

مدل سلطنتی :

شاید بتوان گفت که اولین میز های ناهارخوری و اولین مبل های ساخته شده مدل سلطنتی داشته و برای افراد خاص جامعه مورد استفاده قرار می گرفته افراد ثروتمند همیشه میل به داشتن بهترین کالا برای استفاده داشته اند بنابراین میزهای ناهارخوری با طراحی های خاص و زیبا را انتخاب می کردند تا محیطی پر زرقو برق و تجملاتی در اطراف خود داشته باشند .

خرید میز ناهار خوری سلطنتی

میز ناهار خوری سلطنتی

میز ناهار خوری سلطنتی دارای برش و منبت کاری بوده و از پارچه های زرق و برق دار برای صندلی ها استفاده می شود . پارچه های مورد استفاده برای میز های ناهارخوری از پورشه ، مازراتی ، بوگاتی ، پارچه های پرتراکم یزدی و … می باشد .

جنس چوب بکار برده شده نیز از روس و راش می باشد که قیمت های متفاوتی دارند و صفحه رویی آنها از ام دی اف همراه با روکش چوب های  مختلف می باشد .

مدلهای سلطنتی در تعداد نفرات 4 تا 12 تولید می شوند . پایه های میز و صندلی در این محصول دارای منبت کاری و کنده کاری های زیبا و متنوعی می باشد .

جدیدترین مدلها قیمت و خرید مبل با ارسال رایگان

بیشتر بخوانید : بازار مبل یافت آباد

مدل مدرن :

نمونه های میز ناهارخوری مدرن متناسب با مد روز و سلیقه پیش می روند و برای زوج های جوان انتخاب مناسبی می باشند . این مدل از میز ناهارخوری برای منازلی که طراحی مدرن دارند مورد استفاده قرار می گیرد . میز های ناهارخوری مدرن می توانند در دسته خود میز های سلطنتی نیز داشته باشند اما به شرطی که این میز های ناهارخوری طرحی مانند طرح های کلاسیک نداشته باشند .

میز ناهار خوری گرد

میز ناهار خوری گرد

در قسمت نشیمن میز های ناهارخوری از فوم سرد و دیگر انواع فوم استفاده می شود . چوب مورد استفاده در این مدل نیز از راش ، روس ، توسکا و ام دی اف است که برای قسمت صفحه استفاده می شود . روکش های چوبی می تواند تاثیر مهمی بر رنگ محصول داشته باشند همچنین می توانند به قسمت دارای روکش خاصیت ضد آب و ضد خش ببخشند .

میز های مدرن از تعداد 2 تا 12 نفره قابل سفارش می باشند و اینها بستگی به تعداد نفرات و نوع چیدمان منزل شما دارد . طراحی میز های مدرن بصورت مربع ، دایره ، بیضی ، مستطیل و دیگر شکلهای هندسی می باشد که باتوجه به فضای مورد نظر انتخاب می شوند . این دسته از میز شامل میز های کمجا نیز می باشد که در طرح های مربع و دایره مرسوم است .

میز های کمجا بصورتی هستند که فضای زیادی را اشغال نمی کنند و صندلی های آنها به داخل هل داده می شوند به گونه ای که در انتها فقط ابعادی مساوی با قطر میز فضای شما را اشغال می کنند و صندلی ها فضای جداگانه ای به خود اختصاص نمی دهند .

پایه های این میز ها می توانند دارای برش کاری و یا منبت کاری باشند همچنین می توان از پایه های ساده تری برای آنها استفاده نمود و اینها همگی بستگی به طراحی داخلی منزل شما دارد .

مدل کلاسیک :

منظور از مدل کلاسیک مدل هایی است که دارای طرح های قدیمی تری هستند و در گذشته طرفداران بسیاری داشته اند این مدل ها در ابعاد ۴ نفره ، ۶ نفره ، ۸ نفره و ۱۲ نفره قابل سفارش می باشند .

پارچه های مورد استفاده در این دسته میز نیز میتواند همانند مدلهای کلاسیک و مدرن باشد پارچه هایی همچون مازراتی ، پورشه ، بوگاتی ، یزدی پرتراکم و …  .

راهنمای خرید میز ناهارخوری

میز ناهارخوری کلاسیک

کاربرد شکل هندسی میز ناهارخوری در دکوراسیون منزل :

شکل هندسی میز ناهارخوری همانند مدل امری بسیار مهم است که باید با دقت انتخاب شود شکل هایی که برای میز ناهار خوری مورد استفاده قرار می گیرند شامل مثلث ، مربع ، دایره ، بیضی ، مستطیل و غیره می‌باشد که بر اساس طراحی داخلی منزل استفاده می شوند البته تعداد نفرات نیز بر این امر تاثیر بسزایی دارد .

مثلا میزهای مثلثی شکل معمولاً برای تعداد نفرات ۳ و میز های مربعی شکل میتوانند برای تعداد ۴ نفر استفاده شوند همچنین میزهای مستطیل و بیضی معمولا برای تعداد نفرات شش و هشت استفاده می شوند.

به عنوان مثال منازلی که دارای فضای کمتری می‌باشند همانند آپارتمانها بهتر است که از میزهای گرد و یا مربع استفاده نمایند که دسته ای از این میزها با نام های کم جا در سایت های فروش و فروشگاه های حضوری قرار دارند تا علاقه‌مندان بتوانند به راحتی خرید های خود را از این طریق انجام دهند.

در برخی از مدلهای مدرن مشاهده می شود که شکل میز ناهارخوری دارای اشکال هندسی جدید بوده که در گذشته مرسوم نبوده و از آن ها استفاده نمی شد همانند مدل های گل و لوبیای شکل که نمی توان به شکل خاصی را برای آنها تعریف نمود .

نامگداری میز ناهار خوری بر اساس کاربرد :

عامل دیگری که برنام این محصول تاثیر می‌گذارد ، ویژگی خاص آن می باشد . برخی از میز ناهارخوری ها دارای یک یا چند کشو و جایگاه برای قرار دادن اشیا و لوازم مصرفی در هنگام  صرف غذا می باشند .

برخی دیگر با نام های جادویی شناخته می شوند این مدل ها دارای ظاهری اولیه هستند که با کشش به سمت طرفین می توان ابعاد میز را تغییر داد . نام دیگری که می توانید این میز ناهار خوری را با آن بشناسید میز ناهار خوری تبدیلی می باشد . این امر باعث تبدیل میز ناهارخوری از 6 به 8 و دیگر ابعاد می باشد .

مدلهایی از این محصول هستند که دارای طبقه یا طبقه هایی در زیر خود می باشند . که می توان از این طبقه ها برای تزیین و یا قرار دادن اشیا مربوطه استفاده نمود .

راهنمای خرید میز ناهارخوری

میز ناهارخوری تبدیلی

صندلی میز ناهار خوری :

عامل دیگری که در تعیین طرح میز شما نقش دارد انتخاب صندلی مناسب است که می توان صندلی های متنوعی را برای میز خود انتخاب نمود و مدل جدید را به وجود آورد .

صندلی ها دارای دسته های مختلفی هستند که با نام‌های صندلی پشت دار ، صندلی گرد ، صندلی دسته دار ، صندلی لمسه کاری شده ، صندلی حصیری و نیمکت ها شناخته می شوند و افراد بر اساس سلیقه ای که دارند از این دسته صندلی ها برای میز ناهارخوری خود استفاده می کنند تا فضای بهتر و زیباتری برای منزل خود بیافرینند .

همین امر موجب شده تا بتوان ایده های جدیدی را برای دکوراسیون منزل خود اجرا نمود . نیمکت ها نیز خود انواع متفاوتی دارند نیمکت های  پشت دار و نیمکت های ساده  که می توان برای تعداد نفرات دو و یا سه نفر به جای صندلی استفاده کرد .

راهنمای خرید میز ناهارخوری

صندلی حصیری

جدیدترین مدلها قیمت و خرید جلو مبلی – عسلی با ارسال رایگان

بیشتر بخوانید : صندلی و میز ناهار خوری اپن آشپزخانه

نکات :

از آنجایی که میز ناهارخوری کانون دکوراسیون آشپزخانه به حساب می‌آید باید در انتخاب میز ناهار خوری دقت داشته باشیم و در هنگام خرید به نکاتی توجه داشته باشیم . در ادامه برای شما تعدادی از آنها را توضیح خواهیم داد:

۱. شما می توانید با انتخاب میز ناهار خوری نوع مبل انتخابی خود را نیز تعیین کنید مثلا اگر میزی با طراحی سلطنتی ، کلاسیک و یا مدرن انتخاب میکنید معمولا باید مبلی با همین طراحی خریداری نمایید تا دکوراسیون منزل خود را تکمیل کنید.

۲. همانطور که می دانید تاثیر رنگ ها در طراحی داخلی منزل شما بسیار زیاد بوده بنابراین می بایست رنگی را برای میز و صندلی های خود انتخاب کنید که با دیگر اجزای منزل شما همخوانی داشته باشد .

۳. ابعاد و اندازه میزهای ناهارخوری کاملاً با یکدیگر متفاوت است معمولا میزی مناسب با فضای آپارتمان هاست که از انواع کم جا بوده و فضای زیادی را درگیر نکند . در هنگام خرید باید به این نکته توجه داشت که چه مقدار فضا برای قرار دادن میز ناهار خوری در اختیار داریم .

۵. همچنین باید دقت داشت که میز ناهارخوری انتخابی دارای جنسی مرغوب باشد که بتوان در مدت زمان طولانی از آن استفاده نمود جنس های به کار برده شده در میز ناهارخوری دارای تنوع بالایی می باشند مانند چوب روس چوب ملچ ام دی اف و روکش های مختلف چوبی که هر کدام دارای خصوصیات مختلفی هستند و قیمت آنها نیز با یکدیگر متفاوت است .

راهنمای خرید میز ناهارخوری

۶. پارچه های به کار برده شده در صندلی های میز ناهارخوری نیز از دسته مواردی است که بسیار مهم می باشد و می تواند طراحی  آشپزخانه و اتاق نشیمن شما را دچار تحول نماید .

۷. در هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید که محصول انتخاب شده چه مقدار دارای گارانتی و خدمات پس از  فروش می باشد.

۸. مورد دیگری که باید در هنگام خرید آن را در نظر گرفت این است که چه تعداد نفراتی می خواهند از این میز ناهارخوری استفاده نمایند معمولا انتخاب در این زمینه بر اساس تعداد نفرات منزل صورت می گیرد .

۹. شاید از نظر شما نکات بالا برای داشتن خریدی مناسب کافی باشد اما باید گفت نکته دیگری که باید هنگام خرید به آن توجه داشته باشیم داشتن اتصالاتی با کیفیت می باشد تا بتواند به خوبی فرم میز شما را حفظ نماید .

بهتر است در هنگام خرید به شرایط آب و هوایی نیز دقت داشت زیرا محصولات چوبی نسبت به محصولات ام دی اف مقاومت کمتری در آب و هوای مرطوب دارند .

نکات نگهداری از میز ناهار خوری:

برای داشتن یک محصول چوبی در مدت زمان بالا می بایست به یکسری نکات توجه داشته باشیم .نکاتی مانند رفع گرد و غبار به منظور بالا بردن مدت زمان استفاده و حفظ رنگ اصلی محصول چوبی ، همچنین استفاده از شیشه برای سطح روی میز به منظور جلوگیری از آلوده شدن و به وجود امدن لک .

شما می توانید با استفاده از رنگ های مختلف ظروف و همچنین استفاده از شمع و تزیینات دیگر میز خود را زیباتر سازید .این نکته را بدانید که قرار دادن دستمال سفره و مجسمه و دیگر وسایل تزئینی بر روی میز ناهار خوری می تواند طراحی مدرن و زیبایی را به آشپزخانه شما ببخشد .

منبع : دی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *