دکوراسیون, راهنمای خرید

صندلی و میز ناهار خوری اپن آشپزخانه

صندلی ومیز ناهارخوری اپن

میز ناهار خوری اپن یکی از مدل های میز ناهار خوری است ، که هم زیبایی خاصی دارد و هم نسبت به مدل های دیگر میز ناهار خوری فضای کمتری اشغال می کند . امروزه با کوچک شدن آپارتمان ها و خانه ها میز های ناهار خوری اپن طرفداران زیادی پیدا کرده اند . با وجود صندلی های اپن دیگر نیازی به میزها و صندلی های جاگیر ندارید . در برخی از خانه ها فضا به قدری کم است که امکان قرار گیری میز در آن وجود ندارد . در این خانه ها اگر آشپزخانه اپن است میتوانید از پیشخوان آشپزخانه به جای میز غذا خوری استفاده کنید . کافی است چند عدد صندلی اپن مناسب با دکوراسیون منزلتان تهیه کنید و با قرار دادن صندلی ها در اطراف اپن یک میز ناهار خوری ایجاد کنید .

میز ناهار خوری اپن
میز ناهار خوری اپن

میز ناهار خوری اپن

همانطور که گفته شد برای کسانی که از لحاظ فضا محدودیت دارند و نمی توانند یک میز ناهارخوری چند نفره در منزل خود داشته باشند ، می تواند نقش یک میز ناهار خوری را ایفا کند و یک فضای خوب برای میل کردن غذا ایجاد کند . میز ناهار خوری اپن مانند سایر میز های ناهار خوری رسمی نخواهد بود ، که مشکل خاصی ایجاد نمی کند زیرا بیشتر افراد دوست دارند هنگام غذا خوردن راحت باشند . میز ناهارخوری اپن آشپزخانه همین فضا را برای آنها ایجاد می کند . مدل صندلی اپنی که انتخاب می کنید بستگی به شکل آشپزخانه دارد ، مثلا می توانید با ساختن یک جزیره عریض ، از قسمتی از آن برای ناهار خوری و از یک قسمت دیگر برای کارهای آشپزخانه و آماده سازی غذا استفاده کنید .

اگر میخواهید زمانی که از صندلی ها استفاده نمی کنید و مشغول کار کردن در آشپزخانه هستید صندلی ها فضا را اشغال نکنند ، طراحی اپن آشپزخانه باید به شکلی باشد که صندلی ها در فضای زیر آن جای گیرند . به همین منظور بهتر است از صندلی هایی استفاده کنید که فاقد پشتی هستند که بتوانید آنها را به راحتی زیر میز قرار دهید .

جدیدترین مدلها قیمت و خرید صندلی اپن با ارسال رایگان

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید بهترین کمد و دراور کودک

ارتفاع صندلی میز ناهار خوری اپن

ارتفاع صندلی اپن اولین ویژگی مهمی است که باید هنگام خرید به آن توجه کنیم . صندلی بار( Bar stool ) یک اصطلاح جامع است که اشاره به صندلی های اپن در سه ارتفاع متفاوت دارد: کانتر ، بار و تماشاگر یا استادیومی . صندلی های کانتر برای کانترهایی با ارتفاع استاندارد 90 سانتی متر طراحی و تولید می شوند ، بر همین اساس ارتفاع صندلی کانتر حدودا 65 سانتی متر است . در قسمتی از کانتر که ارتفاع آن معمولا 105 سانتیمتر است از صندلی های بار استفاده می کنند ، ارتفاع استاندارد صندلی های بار 75 سانتیمتر است .

اگر ارتفاع کانتر یا اپن شما با استاندارد هایی که گفته شد همخوانی ندارد ، از صندلی هایی که جکدار هستند و قابلیت تنظیم ارتفاع دارند انتخاب کنید ، این صندلی ها قابلیت کوتاه و بلند شدن دارند و می توانید ارتفاع آنها را با توجه به ارتفاع کانتر تنظیم کنید .

صندلی هایی که از چوب های مرغوب ساخته می شوند سنگین هستند و برای جابجا کردن آنها با مشکل مواجه می شوید ، به همین منظور نوعی از صندلی های اپن بصورت چرخدار تولید می شوند . این صندلی ها را می توانید به زیر کانتر هل دهید و یا از زیر آن بیرون بکشید . به دلیل چرخدار بودن این صندلی ها به کف پوش هم آسیبی نمی رسانند .

میز ناهار خوری اپن1
میز ناهار خوری اپن1
جدیدترین مدلها قیمت و خرید میز ناهار خوری با ارسال رایگان

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید تخت و دراور ام دی اف

نشیمن و پشتی صندلی

نشیمن هر صندلی ناهار خوری از جمله صندلی اپن باید نرم و راحت باشد . هنگام غذا خوردن نباید احساس ناخوشایندی داشته باشید ، نشیمن صندلی بیشترین تاثیر را روی راحت بودن شما دارد . پس حتما صندلی را انتخاب کنید که نشیمن آن نرم باشد و به شما احساس راحتی بدهد ، صندلی های تشک دار این خصوصیت را دارند و هنگام نشستن روی آنها احساس راحتی می کنید . علاوه بر نشیمن پشتی صندلی ها نیز اهمیت دارد بعضی از صندلی های اپن پشتی ندارند و برخی دیگر برای راحتی هنگام نشستن دارای پشتی هستند . صندلی‌هایی که پشتی ندارند بیشتر جنبه فانتزی دارند و برای زیبایی دکوراسیون به کار می روند .

صندلی های مدل فانتزی بیشتر در کافه ها استفاده می شوند .

میز ناهار خوری اپن2
میز ناهار خوری اپن2

محل قرار‌گیری پا

برای انتخاب صندلی اپن به داشتن محل قرار گیری پا در صندلی توجه کنید . هنگامی که روی صندلی می نشینید باید پاهایتان روی زمین قرار گیرند . در صندلی های اپن چون دارای ارتفاع زیادی هستند پاها روی زمین قرار نمی گیرند و باید محلی برای قرار گیری پاها داشته باشند ، به همین دلیل در این صندلی ها در قسمتی از پایه این صندلی ها تکیه گاهی قرار داده می شود که شخص بتواند کف پای خود را در آن محل قرار دهد و احساس راحتی کند .

میز های ناهار خوری معمولا فقط هنگام غذا خوردن استفاده می شوند و برای نشستن به مدت طولانی کاربرد ندارند ولی چون برای میل غذا از آنها استفاده می شود ، حتما باید از همه لحاظ راحت باشند تا فرد بتواند با آرامش و راحتی غذایش را میل کند .

جدیدترین مدلها قیمت و خرید صندلی اداری با ارسال رایگان 

جنس و سبک صندلی های اپن

صندلی های اپن از متریال های مختلف و در طرح های متنوع تولید می شوند . صندلی های اپن استیل متداول ترین نوع صندلی های اپن هستند و ظاهر زیبایی دارند و با بیشتر سبک های دکوراسیون داخلی ست می شوند . صندلی های اپن از جنس چوب نیز تولید می شوند که برای فضاهای دارای دکوراسیون روستیک که نیاز به یک میز ناهار خوری اپن دارید مناسب هستند . صندلی های اپن ساخته شده از فلز در طرح های مدرن تری تولید می شوند .

میز ناهار خوری اپن3
میز ناهار خوری اپن3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *