دکوراسیون, راهنمای خرید

وسایل برقی جهیزیه

وسایل برقی جهیزیه

خرید جهیزیه از دغدغه های نوعروسان و خانواده هاست . برای خرید باید از قبل برنامه ریزی داشته باشید و وسایلی که لازم است را لیست کنید و هرکدام را در یک طبقه بندی قرار دهید تا راحت تر بتوانید وسایل را خریداری کنید و چیزی از قلم نیفتد . برای خرید کالاهای اصلی و ضروری مثل وسایل برقی جهیزیه حتما قبل از خرید تحقیق کنید و با انواع مار ک های موجود در بازار آشنا شوید تا بتوانید بهترین ها را انتخاب کنید .

لیست کامل وسایل برقی جهیزیه عروس

ما در اینجا لیست کاملی از وسایل برقی جهیزیه را برایتان بیان می کنیم ولی باید بر اساس نیازتان آنها را خریداری کنید . ممکن است بعضی از وسایل برای برخی افراد کاربردی نداشته باشند که باید از خرید آنها صرف نظر کنند و هزینه اضافی متحمل نشوند . وسایل برقی جهیزیه عروس عبارتند از : یخچال فریز ، ماشین لباسشویی ، ماشین ظرفشویی ، مایکروویو  ، مایکروفر ، چرخ گوشت ، غذاساز ، همزن برقی ، آرام پز ، پلوپز ، سرخ کن ، آبمیوه گیری ، قهوه ساز ، توستر ، ساندویچ ساز ، بخارپز ، گوشت کوب برقی ، تخم مرغ پزی ، جارو برقی و بخارشوی ، سبزی خردکن ، چای ساز

  1. یخچال فریز

یخچال فریزر ها مدل های مختلفی دارند و هر روز شاهد ورود مدل های بروزتری به بازار هستیم . یخچال ها در مدل های ساده ، ساید بای ساید ، فرنچ یا دوقلو در بازار موجود می باشند که هر شخص باید با توجه به نیاز خود و هزینه ای که برای خرید یخچال در نظر گرفته است مدل مناسب را انتخاب و خریداری کند .

  • ماشین لباسشویی

ماشین لباس شویی نیاز از وسایل ضروری است که دارای انواع مدل های مختلف می باشد  که مدل های ماشین لباسشویی در از بالا ، ماشین لباسشویی در از جلو و ماشین لباسشویی دو قلو را می توان نام برد . ماشین های لباس شویی دارای برند های مختلفی هستند و قیمت های آنها نیز متفاوت است که با توجه وضعیت مالیتان می توانید مدل مناسب را بخرید .

  • ماشین ظرفشویی

ماشین ظرف شویی از لوازم برقی جهیزیه عروس است که در مدل های توکار، رومیزی و یا ایستاده موجود است و با توجه به نیازتان و همچنین فضایی که برای قرار دادن آن در نظر گرفته اید می توانید مدل آن را انتخاب کنید . اگر آشپزخانه کوچکی دارید از مدل های توکار انتخاب کنید تا فضای کمتری اشغال شود .

  • مایکروویو و مایکروفر

تفاوت مایکروفر و مایکروویو در نوع پخت و پز است . در مایکروفر پخت غذا بوسیله دما و گرما انجام می شود ولی در مایکروویو علاوه بر گرمکن دارای المنت و اشعه تابشی نیز می باشد . خرید این وسایل بستگی به نیازتان دارد و با توجه به کاربرد و بوجه تان می توانید هردوی آنها و یا یکی از آنها را خریداری کنید .

  • چرخ گوشت

در خرید چرخگوشت باید دقت کنید با توجه به نیازتان نوع و قدرت آن را انتخاب کنید و باید به تعداد چرخ دنده های توجه کنید چون هرکدام کارایی بخصوصی دارند و انتخاب آن بستگی به نیاز شما دارد .

  • غذاساز

غذاساز ها در اندازه های کوچک ، متوسط و بزرگ وجود دارند که انتخاب نوع آن نیز بستگی به نیاز افراد دارد .

  • آرام پز

آرام پز از وسایل ضروری جهیزیه محسوب نمی شود و خرید آن به نیاز افراد بستگی دارد . این وسیله برای افراد شاغل که زمان ندارند مدت زیادی بالای سر غذا بایستند تا آماده شود مناسب است .

  • پلوپز

پلوپزها در مدل تک کاره و چند کاره در بازار موجود می باشند و همچنین دارای اندازه های کوچک و بزرگ هستند که با توجه به نیازتان می توانید مدل مناسب را انتخاب کنید .

  • سرخ کن

سرخ کن ها هم مدل گازی دارند و هم مدل الکتریکی دارند که با برق کار می کند . مدل گازی آن مناسب تر است ولی در صورت تمایل می توانید برقی آن را نیز خریداری کنید .

  1. آبمیوه گیری

آبمیوه گیری ها دارای ظرفیت های مختلفی می باشند که می توانید آن را به دلخواه انتخاب کنید . این وسیله از لوازم لازم برای جهیزیه عروس است و بهتر است آن را از مارک خوبی انتخاب کنید که برای مدت طولانی قابل استفاده باشد .

  1. قهوه ساز و چای ساز

این دو وسیله برای افرادی که اهل نوشیدن چای و قهوه هستند ضروری محسوب می شوند . ولی اگر استفاده زیادی ندارید می توانید آنها را از لیست خود حذف کنید .

  1. ساندویچ ساز

ساندویچ ساز نیز از وسایل ضروری نیست . اگر فکر می کنید برایتان کاربرد دارد می توانید آن را خریداری کنید و هنگام خرید به تعداد صفحات آن و تعداد سینی های توجه کنید و روش تمیز کردن آن را نیز از فروشنده بپرسید .

  1. سبزی خردکن

سبزی خرد کن ها دارای ظرفیت های مختلفی هستند و باید با توجه به نیازتان اندازه آن را انتخاب کنید . در هنگام خرید به تیغه های آن توجه کنید که از نوع مرغوب باشند . اگر از آن دسته از افرادی هستید که همیشه سبزی آماده می خرید این وسیله برای شما ضروری نیست .

چند نکته مهم

  • قبل از رفتن به خرید حتما یک لیست از وسایل تهیه کنید .
  • درباره مارک های وسایل برقی پرس و جو کنید و با کیفیت آنها آشنایی پیدا کنید . برای این کار پرس وجو را از افراد نزدیکتان که به تازگی خرید کرده اند انجام دهید .
  • از چشم و هم چشمی دوری کنید و وسایلی را خریداری کنید که به آنها نیاز دارید و برایتان کاربرد دارند .
  • برای خرید وسایل متراژ منزل عروس را در نظر بگیرید و با توجه به آن اندازه وسایل را انتخاب کنید .
  • خود و خانواده را تحت فشار مالی قرار ندهید و با توجه به وسع مالی تان خرید کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *