دکوراسیون, راهنمای خرید

راهنمای خرید سرویس خواب و تخت دو نفره

راهنمای خرید سرویس خواب دونفره
مشاهده و خرید با دسته بندی

پس از گذراندن یک روز سخت کاری استراحت در فضایی راحت و دنج مانند اتاق خواب لازم و ضروری است و برای داشتن خوابی آرام و راحت لازم است وسایل و شرایطی فراهم شوند که یکی از مهم ترین وسایل تخت خواب مناسب می باشد.

سرویس خواب جزء اصلی اتاق خواب و بخش جدا نشدنی آن می باشد که در اکثر منازل دیده می شود به همین دلیل انتخاب سرویس خواب دو نفره مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است.

متریال مورد استفاده در سرویس خواب ها، ترکیب رنگ و سایر شرایط با یکدیگر شرایط یک سرویس خواب مناسب را فراهم می کنند. با ما همراه باشید تا با خصوصیات مناسب سرویس خواب ها و نحوه خرید آنها آشنا شویم.

اجزای تشکیل دهنده سرویس خواب ها :

هنگام خرید این محصول مشاهده می کنید که برخی از آنها اجزای متنوعی دارند که در مدلهای دیگر مشاهده نمی شود و این سوال برای شما پیش می آید که یک سرویس خواب کامل و مناسب دقیقا دارای چه اجزایی می باشد .

انتخاب نوع سرویس خواب و نوع چیدمان آنها به سلیقه افراد و ابعاد و اندازه ی اتاق خواب بستگی دارد. برای انتخاب سرویس خواب توجه به دکوراسیون کلی خانه نیز مهم است تا بتوان بهترین نوع را برای رفع نیازهای افراد ، متناسب با دکوراسیون خانه انتخاب کرد.

اجزای سرویس خواب کامل شامل: تخت خواب ، ست آرایشی ، پاتختی ، پاف ، کمد و گاها کتابخانه می باشد. خرید همه ی این لوازم ضروری نیست و شاید خواسته ها و نیاز های شما تنها با خرید تخت خواب برطرف شود اما وجود لوازم جانبی دیگر مزیت بسیار خوبی در هنگام چیدمان سرویس خواب دارد و زیبایی دکوراسیون اتاق خواب را چندین برابر می کنند.

جدیدترین مدلها قیمت و خرید سرویس خواب

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید سرویس چوب عروس

اجزای تشکیل دهنده سرویس خواب ها

تخت خواب و انواع آن :

اصلی ترین و مهم ترین اجزا برای اتاق خواب ، تخت خواب می باشد که افراد با توجه به سلیقه و نیاز خود اندازه ، ارتفاع و نوع آن را انتخاب می کنند . اندازه استاندارد عرض تخت خواب یک نفره 90 تا 150 سانتی متر و اندازه استاندارد تخت خواب دو نفره 160 تا 200 سانتیمتر می باشد و طول آن نیز 190 سانتی متر تا 2 متر می باشد. ارتفاع تخت نیز 35 تا 40 سانت مناسب می باشد (در حالت استاندارد) . برخی سرویس خوابها نیز دارای تخت خواب دو طبقه میباشند . این سرویس خوابها بیشتر برای نوجوانان استفاده میشوند وقتی که قرار است به دو نوجوان یک اتاق اختصاص دهیم .

امروزه با توجه به اهمیت تخت خواب ، این محصول در انواع مختلف و متنوع طراحی و تولید می شود . از انواع تخت خواب ها می توان به تختخواب بادی ، تخت خواب متحرک ، تخت خواب طبقه ای ، تخت خواب فلزی ، تخت خواب چوبی ، تخت خواب ام دی اف ، تخت خواب کاناپه ای و تخت خواب جک دار و …. اشاره کرد.

تخت خواب و انواع آن

تخت خواب های بادی مناسب خانه های کوچک بوده و در هنگام مسافرت نیز از آنها استفاده می شود . تخت خواب طبقه ای نیز برای فضاهای اپارتمانی و خوابگاه ها مناسب می باشد تا بتوان در کمترین فضا تعداد بیشتری از افراد را صاحب تخت خواب نمود .

تخت خواب های فلزی به علت جابجایی آسان کاربرد بیشتری نسبت به تخت خواب های چوبی دارند و در طرح های متنوع تولید می شوند اما موردی که جزء ویژگی های مثبت این تخت خواب نیست پرسر و صدا بودن این مدل می باشد .

تخت خواب های کاناپه ای یا همان مبل های تختخواب شو برای فضاهای کوچک و فضاهای اداری بسیار مناسب هستند .تخت خواب جک داری نوعی تخت است که از فضای داخل آن به صورت انباری استفاده می شود و می توان وسایل خود را در قسمت زیرین قرار داد .

ست آرایشی :

یکی دیگر از اجزای این محصول میز توالت یا همان ست آرایشی می باشد که برای نظم بخشیدن به لوازم بهداشتی و آرایشی بوده و همچنین می توان از قسمت آینه آن استفاده نمود . ست های آرایشی در اکثر مواقع با سرویس خواب ها به صورت هماهنگ طراحی و تولید می شوند . در برخی از مدلها شاهد آینه هایی با ابعاد بزرگتر و یا همان آینه قدی می باشیم .

میز توالت ها به دو نوع تقسیم می شوند که در نوع اول آیینه با پیچ به میز وصل شده است و در نوع دوم آیینه از میز جدا می باشد . در برخی از مدلها می توان فضایی را در پشت آینه یافت که لوازم در این قسمت قرار گرفته و مقابل دید افراد نمی باشد . نوع اول دارای امنیت بیشتری می باشد. ست آرایشی دارای صندلی نیز می باشد تا بتوان براحتی در مقابل آینه قرار گرفت .

میز توالت

جدیدترین مدلها قیمت و خرید میز ناهار خوری

بیشتر بخوانید : جدیدترین مدلهای رومیزی ناهار خوری

کمد :

کمد از اجزای دیگر بوده که خرید آن به نیاز افراد و فضای اتاق خواب بستگی دارد . وجود کمد در اتاق خواب ها باعث می شود با قرار دادن لباس ها و وسایل در آن به فضای اتاق خواب نظم و سامان بخشید .

اگر فضای اتاق کوچک باشد و امکان استفاده از کمد در آن وجود نداشته باشد می توان از میز توالت ها و تخت خواب های کشو دار بهره برد. طراحی ظاهری کمد نیز با طراحی تخت خواب هماهنگ و هم مدل می باشد .

پا تختی :

پاتختی نیز از اجزای مهم سرویس خواب می باشد که مانند ست آرایشی درابعاد و اندازه های متفاوتی متناسب با تخت خواب تولید می شوند . برای تخت خواب یک نفره معمولا یک پاتختی و برای تخت خواب دو نفره دو پا تختی می سازند و در صورت درخواست می توانید تعداد پاتختی خود را حذف و اضافه نمایید .

پا تختی

پا تختی ها در کنار تخت خواب کاربرد فراوانی مانند قرار دادن آباژور، ساعت، لیوان آب و … دارند. طول و عرض پا تختی ها معمولا 40 تا 50 سانتی متر می باشد . ارتفاع آن نیز باید به گونه ای باشد که زمانی که روی تخت می خوابید قابل دید و دسترسی باشد . ارتفاع 50 تا 70 سانتی متر برای این محصول مناسب می باشد.

ارتفاع پا تختی از سطح زمین بهتر است 18 سانتی متر باشد تا نظافت راحت تر صورت گیرد . پا تختی ها در صورت لزوم می توانند بصورت چرخ دار بوده تا جابجایی آسانی داشته باشند .

تشک مناسب تخت خواب :

تشک تخت استاندارد و مناسب باید دارای فنر های قوی و عایق های ضد حساسیت و ضد باکتری باشد . نوع پارچه ، مقاومت آن ، بسته بندی ، نوع دوخت و … نشان دهنده ی کیفیت تشک ها می باشند . تشک ها انواع مختلفی مانند تشک های طبی ، فنری ، طبی فنری و آبی دارند که بر اساس نیاز خریداری می شوند .

راحتی تشک ها مهم ترین نکته بوده که در هنگام خرید باید به آن توجه داشت . افرادی که دارای درد های عضلانی هستند می بایست از تشک های مناسب مانند تشک های طبی و یا طبی ویژه استفاده نموده تا ستون فقرات به درستی بر روی تخت قرار گیرد .

تشک مناسب تخت خواب

رو تختی :

در گذشته رو تختی فقط به عنوان رو انداز و برای گرم شدن کاربرد داشته است اما امروزه با توجه به اهمیت آن و داشتن تنوع بسیار زیاد نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون داخلی دارد.

در انتخاب رو تختی باید به جنس پارچه، الیاف داخلی و قابلیت شستشوی آن برای داشتن خواب راحت توجه کرد. رو تختی ها با داشتن تنوع در طرح ها و رنگ های خود متناسب با هر نوع سلیقه، سن و جنسیت می باشد که برای داشتن دکوراسیون زیبا تر می توان آن را با دیگر اجزای اتاق خواب ست کرد.

رو تختی

جدیدترین مدلها قیمت و خرید تخت خواب

بیشتر بخوانید : سایز تخت خواب دو نفره

سرویس خواب ام دی اف :

امروزه به علت داشتن مزیت های بسیار زیاد این نوع جنس چوب ، تولید آن بسیار رایج شده است و طرفداران بسیار زیادی دارد . یکی از دلایلی که باعث شده این نوع سرویس خواب طرفداران زیادی داشته باشد این است که تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگ داشته که در عین سادگی شیک و زیبا به نظر می رسد .

سرویس خواب ام دی اف

داشتن قیمت مناسب و مقاومت و استحکام بسیار بالا نیز از دلایل محبوبیت ام دی اف ها می باشند . ام دی اف ها از خاک اره و چسب تشکیل می شوند و در دما و فشار زیاد با همدگیر ترکیب می شوند و رنگ طبیعی آن معمولا قهوه ای روشن تا قهوه ای شکلاتی می باشد اما خاصیت رنگ پذیری و شکل پذیری بسیار خوبی دارند.

بهترین مزیت سرویس خواب های ام دی اف داشتن ظاهری مانند چوب است زیرا چوب ظاهری شیک و لوکس دارد و نقش زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی دارند اما چوب طبیعی قیمت بسیار بالایی داشته و به همین علت ام دی اف ها با قیمت مناسب و ظاهر شبیه به چوب جایگزین خوبی هستند .

خصوصیات سرویس خواب مناسب :

1- قبل از خرید سرویس خواب نیاز های خود را به طور دقیق مشخص کنید تا مطابق با آنها بهترین سرویس خواب را انتخاب کنید.

2- تخت خواب ها دارای استاندارد های مختلفی هستند که هنگام خرید نیاز به توجه بسیار یدارند.

3- علاوه بر زیبایی سرویس خواب به ابعاد و اندازه ی اتاق خواب مورد نظر توجه کنید تا متناسب با آن بهترین انتخاب را داشته باشید و دچار مشکل نشوید.

4- تخت خواب ها باید دارای استحکام خوبی باشند ولی اگر مجبور هستید تخت خواب را زیاد جابجا کنید علاوه بر استحکام تخت خواب به وزن آن نیز توجه کنید.

5- ارتفاع مناسب تخت خواب ها دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد و باید از زمین ارتفاعی مناسب برای گردش هوا و نظافت آسان داشته باشد.

6- یکی از مهم ترین نکات در انتخاب تخت خواب ها توجه به جنس آنها می باشد. تخت خواب ها به صورت فلزی، چوبی، ام دی  اف و … می باشد که هرکدام مزیت ها و معایب خود را دارند پس به جنس آنها دقت کنید.

7- قیمت سرویس خواب به تعداد اجزای آنها، جنس آنها، طرح و … بستگی دارد. معمولا تخت های فلزی ارزان تر هستند و تخت های چوبی قیمت بیشتری دارند.

8- رنگ و طرح تخت خواب ها از دیگر نکات قابل توجه می باشند و اگرچه انتخاب آن سلیقه ای می باشد اما با رعایت چندین نکته می توان انتخاب مناسب تری داشت.

خصوصیات سرویس خواب مناسب

نحوه خرید سرویس خواب و تخت خواب :

امروزه با توجه به اهمیت سرویس خواب آنها در طرح های متنوع و زیبایی طراحی و تولید می شوند. برای خرید انواع سرویس خواب ها و تخت خواب ها می توانید به صورت حضوری و اینترنتی اقدام کنید . اگر قصد خرید حضوری را دارید و می خواهید مدل ها و رنگ ها را از نزدیک ببینید می توانید به بازار بزرگ تهران مراجعه کنید.

همچنین برای کسانی که وقت و امکان خرید حضوری را ندارند و یا دسترسی به بازارهای پرتنوعی ندارند می توانند با مراجعه به سایت دی ایران و دیدن انواع مدل های متنوع و زیبا ، آنها را مطابق با سلیقه و متناسب با نیاز های خود انتخاب و خریداری کنند.

منبع : دی ایران