دکوراسیون, راهنمای خرید

تشک طبی بهتره یا فنری ؟ تشک طبی فنری چیست ؟

توضیح درباره انواع تشک

تشک طبی بهتره یا فنری ؟ یکی از سوالاتی که معمولا خیلی زیاد از ما به عنوان فروشنده تشک پرسیده میشود اینست .

قبل از جواب دادن به این سوال لازم است بدانیم که تشک فنری به چه تشکی میگویند ؟ تشک طبی چیست ؟ آیا نوع سومی از تشک هم به نام تشک طبی فنری وجود دارد ؟

در این مقاله میخواهیم به این سوالات جواب دهیم .

جدیدترین مدلها قیمت و خرید تشک طبی فنری با ارسال

بیشتر بخوانید : سایز تخت خواب دو نفره

تشک فنری چیست ؟

تشک طبی بهتره یا فنری ؟

تشک طبی بهتره یا فنری ؟

تشک های فنری ساده ترین نوع تشکها میباشند و نسبت به دیگر انواع تشکها قیمت کمتری دارند . در ساخت تشک فنری , معمولا فنرهای با فریم یا بدون فریم با ضخامت 2.2 سانتی متر استفاده میشود و روی فنر یک لایه موکت بعد یک لایه اسفنج و در آخر یک لایه پارچه قرار میدهند . سپس همه این مواد را با یک چسب مخصوص به هم می چسبانند و آن را با دستگاه دور دوزی دوخته و بسته بندی میکنند . تشکهای فنری از نظر طول و عرض متناسب با سایز تخت خواب یک نفره و همچنین اندازه تخت خواب دو نفره طراحی میشوند .

تشک فنری

تشک فنری

البته این مدل پایه ای تشک است و استفاده زیادی دارد بطور مثال از مسافر خانه ها گرفته تا خوابگا ها و اتاق خواب های افراد جوان . تشک های فنری بیشتر بین افراد جوان و کم سن که وزن کمتری دارند رواج دارد .

تشک طبی چیست ؟

تشک طبی فنر ندارند و از جنس فوم ، یونولیت یا اسفنج فشرده ساخته می شوند . این نوع از تشکها معمولا سفت هستند و عمر کمتری نسبت به سایر تشکها دارند زیرا به خاطر اینکه سفت و شکننده هستند پس از مدتی جای قوسهای بدن روی آن بصورت فرورفتگی و برآمدگی خود نمایی میکند . البته منظور از عمر کوتاه مثلا 6 ماه نیست بلکه بنا بر کیفیت شان از دو سال تا 6 سال عمر مفید دارند که معمولا هنگام خرید باید به گارانتی آنها توجه کرد . وقتی فروشنده این تشکها را با گارانتی 2 ساله میفروشد یعنی کیفیت این محصول به گونه ایست که عمر مفید آنها 2 سال است . هر چند که گاهی همین تشکهای دو سال گارانتی، سالیان سال مورد استفاده قرار میگیرند . و هنگامی که فروشنده تشک طبی را با 4، 5 یا 6 سال گارانتی به فروش میرساند همه اینها نشاندهنده کیفیت کار و عمر مفید تشک طبیست . تشکهای طبی که گارانتی بیشتری دارند معمولا از لحاظ ضخامت بیشترند زیرا فوم ضخیمتر و فنرهای قویتری در آنها بکار رفته است که باعث افزایش عمر مفید آنها شده است .

جدیدترین مدلها قیمت و خرید تخت خواب با ارسال رایگان

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید سرویس چوب عروس

تشک طبی

تشک طبی

اما نوع دیگری از تشک وجود دارد بنام تشک طبی فنری که در زیر راجع به آن صحبت خواهیم کرد .

تشک طبی فنری چیست ؟

تشک طبی فنری معقول ترین تشک جهت انتخاب است بدلیل طول عمر بیشتر و خواب راحتری که دارد بین خریدارن . این نوع از تشکها در تشکهای دو نفره بیشترین استفاده را دارد . این مدل تشکها مانند تشک فنری هستند با این تفاوت که فنر ها ضخیم تر شده و لایه های اسفنج و ریباند بیشتر شده و جنس پارچه روی تشک تقویت میشود . البته با توجه به مدل تشک تنوع زیادی پیدا میکنند که قیمتهای متفاوتی نیز دارند .

تشک طبی بهتره یا فنری

تشک طبی بهتره یا فنری

تفاوت تشک طبی – تشک فنری – تشک طبی فنری

به طور خلاصه میتوان گفت تشک طبی سفت ترین نوع تشک است و تشک فنری نرم ترین و منعطف ترین آنها و تشک طبی فنری که بسیار پرفروش تر از دو نوع دیگر است از لحاظ نرمی چیزی بین این دو نوع محسوب میشود .

جدیدترین مدلها قیمت و خرید مبل اداری با ارسال رایگان

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید کتابخانه چوبی

تفاوت تشک طبی و فنری

تفاوت تشک طبی و فنری

تشک طبی بهتره یا فنری یا طبی فنری ؟

پیشنهاد ما هم، به افرادی که قصد خرید تشک راحت نرم و با قیمت اقتصادی دارند و از ما دائم سوال میکنند که تشک طبی بهتره یا فنری ؟ این نوع از تشک است یعنی تشک طبی فنری  که سلامتی حین خواب را تضمین میکنند . گوناگونی این محصول بین تولید کنندگان زیاد است بطوریکه ممکن است کمی گیج کننده باشد میتوانید با تماس با دی ایران اطلاعات بیشتری بدست آورید .

دیدگاهی در مورد “تشک طبی بهتره یا فنری ؟ تشک طبی فنری چیست ؟

  1. دکورمد گفت:

    ممنون از مقاله بسیار خوبتون که به این وضوح معنی تشک طبی و تش فنری رو مشخص کردین .

  2. دی فرش گفت:

    مقاله کامل و عالی بود متشکرم

  3. ناشناس گفت:

    ممنون

  4. محمد محمد آبادی گفت:

    ممنون از راهنماییتون. میخواستم بدونم بین تشکهای ایرانی بهترین وبا کیفیت ترین تشک کدام است. ممنون

  5. فائزه شرفی گفت:

    توضیحات و مشخصات کامل را در مورد تشک های متنوع در سایت https://dayiran.com/مشاهده و در صورت بروز مشکل و یا هر گونه سوال با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید .

  6. الهام گفت:

    ممنون از توضیحات مفیدتون

  7. محمد گفت:

    اسلام ممنون از راهنمای شما عزیزان

  8. مهران گفت:

    ممنونم از مطلبی که ارائه شده مفید بود متشکرم

  9. دی ایران گفت:

    سپاس از همراهیتان.

  10. لیلا گفت:

    ممنونم از راهنمایی تون بسیار عالی

  11. ناشناس گفت:

    ممنون عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *