بازار مبل, دکوراسیون, راهنمای خرید

برای مبل فوم سرد بهتر است یا اسفنج ؟

برای مبل فوم سرد بهتر است یا اسفنج ؟

هنگامی که برای خرید مبل به بازار مبل و فروشگاه های مختلف مراجعه می کنید با اصلاحاتی از جمله فوم گرم، فوم سرد و اسفنج مواجه خواهید شد که باید با آنها آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید یک تصمیم درست بگیرید و بهترین انتخاب را داشته باشد . مبلی که برای دکوراسیون اتاق پذیرایی خریداری می کنید باید دارای نشیمن راحتی باشد و از اینرو نوع فوم به کار رفته در آن اهمیت زیادی دارد . برای تولید فوم مواد شیمیایی خاصی را با هم ترکیب می کنند و در کوره فوم را تولید می کنند و دارای دو نوع فوم گرم و فوم سرد می باشد ولی اسفنج همان ابر است که دارای ضخامت های متفاوت می باشد هرچقدر ضخامت اسفنج بالاتر باشد چگالی آن بیشتر می شود و دوام و طول عمر بالاتری خواهد داشت .

قیمت مبل

بهترین فوم برای مبل

تفاوت فوم گرم و فوم سرد

فوم گرم در دمای بالا تولید می شود ولی فوم سرد در دمای پایین و از حرارت غیر مستقیم تولید می شود و به همین دلیل مولوکول های فوم سرد برای تشکیل شدن فرصت بیشتری دارند و همین امر باعث قدرت ارتجاعی بیشتر این نوع فوم می شود . به دلیل نرم بودن و کیفیت بالای فوم سرد از آن در نشیمن مبل راحتی استفاده می کنند . برای تشخیص نوع فوم استفاده شده در مبل با وارد کردن فشار به آن اگر فورا به حالت اولیه خود برگشت فوم سرد است و اگر برگشت به حالت اولیه با تاخیر انجام شود فوم گرم است .

برای مبلمان فوم سرد بهتر است یا اسفنج

فوم سرد دارای طول عمر بیشتری است و دوام و کیفیت بالاتری دارد و استفاده از آن برای مبلمان بهتر است . اگر قرار است از اسفنج استفاده شود بهتر است از چگالی های بالای آن استفاده شود . اسفنج 30 کیلویی برای مبلمان مناسب است و دارای دوام خوبی است که قابل شست و شو نیز می باشد . یکی از نکاتی که در مورد اسفنج باید به آن توجه کنید وزن آن است . اگر دو اسفنج با ابعاد یکسان در اختیار شما قرار دادند اسفنجی که ورن بیشتری دارد تراکم بیشتری نیز خواهد داشت و کیفیت بالاتری دارد .

مبل فنری یا فوم

 انواع فوم مبل

فوم سرد: یکی از پرکاربردترین نوع فوم در تولید مبل فوم سرد است که دارای قدرت ارتجاعی و کیفیت بسیار بالایی است . فوم سرد 13 سانتی بهترین نوع فوم سرد است که در تولید مبلمان با کیفیت از آن استفاده می شود .

فوم گرم: این نوع فوم در درجه حرارت بالا پخته می شود و دارای خاصیت سختی بالا و انعطاف‌پذیری کمتری می باشد .

فوم ویژه: در ساخت مبل راحتی از فوم ویژه در میان فوم گرم و فوم سرد استفاده می کنند .

فوم سلول باز: این فوم از قدرت ارتجاعی مناسبی برخوردار است و در ساخت تشک از آن استفاده می کنند .

فوم سلول بسته: این نوع فوم را بر روی سایر فوم ها استفاده می کنند که باعث افزایش مقاومت و عدم نفوذپذیری مایعات و مواد در مبلمان می شود .

قیمت اسفنج مبل

بهترین نوع اسفنج برای مبل

اسفنج ها برای نرمی و راحتی نشیمن مبل مورد استفاده قرار می گیرد . هر چه اسفنج ضخامت و چگالی بیشتری داشته باشد کیفیت و طول عمر بیشتری خواهد داشت . اسفنج 30 کیلویی و 35 کیلویی از نمونه های متداول مورد استفاده در مبلمان است . که نوع 35 کیلویی آن بهترین اسفنج برای ساخت مبلمان است که قابل شست و شو نیز می باشد . در قسمت های دیگر مبل مانند دسته های آن از اسفنج های نازک تر استفاده می شود . اسفنج پلی یورتان که بر پایه آب تشکیل شده است و آب باعث انبساط و افزایش حجم اسفنج می شود از معروف ترین اسفنج ها می باشد . برای تولید اسفنج پلی یورتان از رزین پلی ال، آب و ایزوسیانات استفاده می کنند . اسفنج اچ آر یکی از نمونه های اسفنج پلی یورتان است که دارای قدرت ارتجاعی خوبی است و نسبت به دیگر اسفنج ها نرم تر است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *