طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب بعنوان یکی از بخشهای دکوراسیون داخلی منزل باید بگونه ای باشد که وقتی وارد اتاق خواب می شوید حس آرامش به شما دست بدهد و انرژی مثبت آن به شما منتقل شود . اتاق خواب یکی از مهمترین قسمت های هر خانه است که وسایل آن باید طوری چیده شوند که هم آرامش بخش باشد و هم زیبایی داشته باشد . ابتدا پیشنهاد میکنیم این مدلها و نمونه ها را مشاهده نمایید .

همچنین بخوانید : دکوراسیون اتاق پذیرایی

همچنین بخوانید : دکوراسیون اتاق کودک

دکوراسیون اتاق خواب
مدل دکوراسیون اتاق خواب
نمونه دکوراسیون اتاق خواب
نمونه دکوراسیون اتاق خواب
عکس دکوراسیون اتاق خواب
bedroom decoration
bedroom decoration
bedroom design
bedroom design

همچنین بخوانید : دکوراسیون آشپزخانه

همچنین بخوانید : دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام

برای اینکه یک چیدمان درست و اصولی داشته باشید باید هنگام خرید وسایل اتاق خواب به نوع دکوراسیونی که برای منزل و اتاق خوابتان در نظر گرفته اید توجه کنید و همه ی وسایل را با توجه به سبک انتخابی خریداری کنید .

همچنین بخوانید : طرح کناف اتاق خواب
فیلم دکوراسیون اتاق خواب

نوع دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب به دو شکل مدرن و کلاسیک قابل اجرا است . سبک انتخابی بستگی به روحیات و سلیقه فردی شما دارد . در سبک کلاسیک از سرویس خواب و وسایل منبت کاری شده و تخت های دارای تاج بلند بهره می گیرند و در دکوراسیون مدرن از سرویس خواب های مدرن و با طرح و نقش های ساده استفاده می کنند . پس در اولین قدم باید نوع دکوراسیون اتاق خواب را مشخص کنید .

همچنین بخوانید : کاغذ دیواری اتاق خواب
طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب
طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب

برای دیزاین اتاق خواب ایده جمع کن!

مطمئنم که حدس می‌زدید بهترین نقطه شروع کار، جمع کردن ایده برای فهمیدن سلیقه خودتان است. با این که گام اول جمع کردن ایده است، اما ممکن است تا آخر راه مشغول ایده گرفتن باشید.

در روند تغییر دیزاین اتاق خواب این کار می‌تواند مقداری سخت باشد چرا که شاید ساعت‌ها در مجله‌ها، سایت‌ها و کانال های مختلف جست و جو کنید، اما هیچ چیزی به ذهنتان نرسد، مثل زمانی که می‌خواهید یک پایان نامه بنویسید و مقاله های مختلف را می‌خوانید اما چیزی برای نوشتن به ذهنتان نمی رسد.

دیزاین اتاق خواب
دیزاین اتاق خواب

با این که این مرحله در طراحی اتاق خواب نسبت به باقی مراحل یک قدم بلند نیست اما غیر قابل حذف بوده و می تواند ذهن شما را برای جوشش خلاقیت آماده کند. پس شما در این مرحله همه ی اطلاعات جمع آوری شده را به طوری که بتوانید هر عکسی که خواستید را پیدا کنید، مرتب کنید. پیشنهاد می کنم که فقط عکس های مربوط به اتاق خواب را ذخیره کنید، هر قدر هم که عکس های دیگر وسوسه انگیز و زیبا باشند از ذخیره کردن آن ها بپرهیزید، چرا که سلیقه ی شما برای قسمت های دیگر خانه متفاوت از اتاق خواب است.

دیزاین اتاق خواب
دکوراسیون اتاق خواب

تهیه لیستی از لوازم و وسایل جهت چیدمان اتاق خواب

در مرحله ی بعد یک لیست از وسایلی که دارید آماده کنید. ابتدا یک لیست از وسایلی که یک اتاق خواب لازم دارد را از نظر خودتان بنویسید بعد لوازمی که دارید را مشخص کرده و سپس متوجه می شوید که چه وسایلی باید تهیه کنید و چه لوازمی را باید بدهید یا بفروشید.

چیدمان اتاق خواب
چیدمان اتاق خواب

حتما شما از اثاثیه لازم در دیزاین اتاق خواب مطلع هستید اما اگر موافق باشید یک لیست کوتاه بابت آسان تر شدن پروسه ذکر می‌کنیم:

سرویس خواب
روتختی
بالشت و کوسن
میز عسلی
نورپردازی (سقفی و رومیزی)
میز توالت و کمد
یک مکان برای نشستن به جز تخت خواب
جزییات دکوری مثل تابلو عکس، کارهای هنری و یا دکورهای دیواری
و در آخر یک قالیچه

همچنین بخوانید : تزئین اتاق خواب
دیزاین اتاق خواب
دیزاین اتاق خواب

انتخاب رنگ اتاق خواب

در گام بعدی باید تم رنگ اتاق خوابتان را مشخص کنید . برای انتخاب رنگ باید ببینید چه رنگی با روحیات شما سازگار است و به کدام رنگ علاقه بیشتری دارید . از آنجایی که اتاق خواب محل استراحت و خواب است بهتر است از رنگ های ملایم و آرامبخش استفاده کنید تا بتوانید با آرامش بیشتری در آن استراحت کنید و خستگی کار روزانه را از تنتان بیرون کنید . به هیچ عنوان از رنگ های تند و جیغ استفاده نکنید زیرا این رنگ ها آرامش را از اتاق خوابتان خواهند گرفت .

رنگ در دکوراسیون اتاق خواب
رنگ در دکوراسیون اتاق خواب

بطور کلی در طراحی اتاق خواب شما می‌توانید با یک انتخاب مطمئن رنگ های طبیعی و آرام را کار کنید و یا ریسک کنید و رنگ های تند را انتخاب کنید. اگر شما به رنگ و طراحی های خاص علاقه مند باشید می‌توانید با انتخاب یک رنگ رمانتیک طراحی اتاق خود را شروع کنید و همه چیز را حول آن قرار دهید. و اگر فردی هستید که نظر خود را اغلب تغییر می دهید می توانید مانند تصویر زیر از ترکیب رنگ ها استفاده کنید.

دیزاین اتاق خواب
طراحی اتاق خواب

اینکه ندانید رنگ های آرام و یکنواخت را انتخاب کنید و یا رنگ های پر انرژی و نورانی، طبیعی است که پس از گشتی در نمونه عکس‌هایی که فقط از اتاق خواب ها جمع کردید می‌توانید کم‌کم  تصمیم خود را بگیرید.
اما نکته ی مهم این است که در هر مدل اتاق خوابی با هر نوع رنگ بندی استفاده بیشتر از یک یا دو رنگ باعث از بین رفتن حس آرامش فضا می شود، کاملاً برعکس پذیرایی که استفاده از چندین رنگ را طلب می کند.

همچنین بخوانید : انتخاب رنگ اتاق خواب عروس
دکوراسیون اتاق خواب جدید و مدرن
دکوراسیون اتاق خواب جدید و مدرن

دیزاین اتاق خواب باید از سایر فضاهای خانه ساده تر باشد. اگر رنگ های زیادی دارید که بخواهید در اتاق استفاده کنید، بدست آوردن یک فضای آرام بخش سخت می شود.
در کل یک تخت خواب با رنگ  اصلی سفید با ترکیب های رنگی ملایم می تواند ایده آل باشد و حس ریلکسی فوق العاده ای را القا کند، چرا که این مدل شما را به یاد اتاق خواب هتل ها می اندازد. در کل اگر رنگ دیوار و تخت خوابتان یک رنگ  ملایم باشد، ریسک کمتری را پذیرا شده اید چرا که می توانید بعداً با اضافه کردن وسایل دکوری رنگبندی اتاق را تغییر دهید و نیاز به رنگ کردن دوباره دیوار ندارید.

همچنین بخوانید : دکوراسیون اتاق خواب عروس
انتخاب رنگ اتاق خواب
انتخاب رنگ اتاق خواب

در دیزاین اتاق خواب لیستی از باید ها و نباید ها تهیه کنید.

چیزهایی که در اتاقتان ذهن شما را به هم می ریزد و وسایلی را که باید دور بریزید مشخص کنید. حتماً وسایلی را که به نظرتان حس خوبی به شما نمی دهد را تغییر دهید و آن ها را در کارهای خود یادداشت کنید، گاهی اوقات بعضی وسایل انرژی منفی به ما می دهد و یا حتی برعکس حس مثبتی می دهد پس باید آن شیء را به صورت پر رنگ تر در طراحی استفاده کرد.

اتاق خواب چیدمان و طراحی قهوه ای
اتاق خواب چیدمان و طراحی قهوه ای

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب یک لیست از وسایلی که باید داشته باشید و یا دوست دارید داشته باشید هم تهیه کنید. اتاق خواب ایده آل خودتان را تصور کنید و ببینید که این اتاق ایده آل چه چیزهایی باید و چه چیزهایی نباید داشته باشد که اتاق رویایی شما باشد و آن ها را یادداشت کنید. اگر نمی دانید از کجا باید شروع به خرید کنید و چه چیزهایی را اول تهیه کنید، پیشنهاد می کنم که از وسایلی که دوست دارید شروع کنید.

دکوراسیون اتاق خواب سیاه و مشکی
دکوراسیون اتاق خواب سیاه و مشکی

اگر فکر می کنید که در دیزاین اتاق خواب تان دوست دارید یک کمد خاص و یا مبلمان خاصی را در اتاق خود داشته باشید این ریسک را بپذیرید و این کار را انجام دهید و بنابر علاقه خود حتماً از آن مبل به درستی استفاده می کنید و آن را در طراحی خود حل می کنید. موضوع مهم این جاست که شما آن وسیله را دوست دارید و از آن استفاده می کنید حتی اگر در آخر در اتاق دیگری از آن استفاده کنید.

دیزاین اتاق خواب
مدل اتاق خواب

پس وقتی که لیست نبایدهای خود را تهیه کردید نوبت به لیست بایدها می رسد که خیلی ساده تر است مثلاً باید یک تخت خواب بخرید اندازه و ارتفاع تخت خود را حتماً با توجه به ابعاد اتاق و ارتفاع سقف اتاق خود انتخاب کنید و قبل از خرید این نکات را در نظر بگیرید. اینکه تخت خواب شما دارای پشتی بلند باشه و یا مانند تصویر زیر طراحی سقف هم جزو تخت باشد و از پرده استفاده شود تماماً به شما بستگی دارد و باید حس و سلیقه خود را در نظر بگیرید. استفاده از طرح های این چنینی و پرده های طرح دار حس خوبی به دکوراسیون اتاق به خصوص دکوراسیون اتاق خواب ایرانی می دهد و نکته مثبت آن این است که می توان هر چند وقت یکبار با تغییر این پرده های پارچه ای رنگ و حس اتاق را تغییر داد.

دکوراسیون اتاق خواب سلطنتی
دکوراسیون اتاق خواب سلطنتی

نقش روتختی و کوسن در دکوراسیون اتاق خواب

بهتر است از روتختی های ساده استفاده کنید تا فضا شلوغ و بی نظم نشود . برای بزرگتر نشان دادن اتاق خواب می توانید روتختی را از رنگ های روشن انتخاب کنید تا فضا را دلبازتر نشان دهد . از کوسن ها و بالشتک های زیبا با رنگ های مختلف برای جلوه دادن بیشتر به فضا بهره ببرید .

روتختی در اتاق خواب
روتختی در اتاق خواب

تزیینات و تابلوها در دکوراسیون اتاق خواب ایرانی

برای تزیین اتاق خواب می توانید از شمع و گل استفاده کنید و یک اتاق خواب رویایی بسازید . از تابلو های هنری و عکس های یادگاری در اتاق خواب استفاده کنید ، می توانید از هر چیزی که حالتان را خوب می کند برای تزیین اتاق خواب استفاده کنید چرا که این شما هستید که از اتاق خوابتان استفاده می کنید و باید محل ارامش روحی و فکری تان باشد .

تزیینات اتاق خواب
تزیینات اتاق خواب

کاغذ دیواری و دیوار پوش ها

استفاده از کاغذ دیواری می تواند دکوراسیون اتاق خواب شما را تغییر دهد . می توانید از کاغذ دیواری های طرح دار برای ایجاد یک فضای جدید و زیبا بهره بگیرید . در انتخاب رنگ کاغذ دیواری خیلی دقت کنید که رنگی که انتخاب می کنید به آرامش فضا کمک کند . همچنین می توانید از کاغذ دیواری ساده استفاده کنید و با نصب استیکر های زیبا آن را تزیین کنید .

همچنین بخوانید : انواع مدل کمد دیواری
کاغذ دیواری اتاق خواب
کاغذ دیواری اتاق خواب

پرده در دکوراسیون اتاق خواب

اگر اتاق خوابتان پنجره دارد باید یک پرده مناسب برای آن تهیه کنید . رنگ پرده باید متناسب با رنگ دیگر وسایل اتاق باشد . اگر هنگام طلوع آفتاب نور زیادی به پنجره می تابد باید از پرده های ضخیم و تیره استفاده کنید تا با تابیدن نور خورشید اذیت نشوید . برای دکوراسیون مدرن از پرده با طرح های ساده و شیک استفاده کنید .

پرده در دکوراسیون اتاق خواب
پرده در دکوراسیون اتاق خواب

نورپردازی در دیزاین اتاق خواب

نورپردازی یکی از مسائل مهم در دکوراسیون منزل و اتاق خواب است که باید به درستی اجرا شود . اگر اتاق خواب نور کافی ندارد می توانید از چراغ خواب های زیبا برای تامین روشنایی آن استفاده کنید . در اتاق خواب نباید نور فضا یکدست باشد و استفاده از چراغ خواب ها در کنار لوستر ها این مشکل را حل خواهد کرد . برای جذابیت بیشتر می توانید اطراف آینه میز توالت نورپردازی اجرا کنید و فضای اتاقتان را زیباتر کنید .

نورپردازی در دیزاین اتاق خواب
نورپردازی در دیزاین اتاق خواب

استفاده از گل و گیاه در طراحی اتاق خواب

با استفاده از گل و گیاه می توانید طراوت و شادابی را به اتاق خواب بیاورید . اگر به گل های طبیعی علاقه دارید چند گلدان زیبا در اتاق خواب قرار دهید و اگر به گل های طبیعی علاقه ندارید می توانید از گل های خشک شده استفاده کنید و با توجه به سلیقه تان آنها را در اتاق خواب قرار دهید .

گل و گیاه در طراحی اتاق خواب

مشاهده و خرید با دسته بندی