دکوراسیون, راهنمای خرید

استانداردها و ویژگیهای میز و صندلی ناهار خوری

ویژگی های میز ناهار خوری استاندارد

میز و صندلی ناهارخوري فقط يك وسیله ی لوكس براي منزل شما نيست. فر قی که خانه شما کوچک یا بزرگ باشد !  امروزه  آشپزخانه‌هادیگر بدون ميز ناهارخوري تعريف نمي‌شوند. حال كه در خريد اين وسیله مهم جاي هيچ شکی  نيست، ما مي‌خواهيم برای توضیح دهیم كه يك ميز و صندلی خوب چه ويژگي‌هايي باید داشته باشد و محبوبترین ميزهاي امروزی  كدامند و ترفندها و راه حل هایی كه  براي شناخت يك ميز خوب به‌ كارگرفته برای شما پیشنهاد دهیم.

میز و صندلی 1

نکته ی اول

براي خريد يك دست ميز و صندلي مناسب و استاندارد، بايد توجه كنيد كه ارتفاع ميز با مشخصات فيزيكي افراد خانواده  سازگار و هماهنگ باشد. مثلا  اگر شما قد زياد بلندي نداريد نبايد  ميزهايي را انتخاب کنیدکه از حد عادي كوتاه‌ترهستند. براي تشخيص يك ميز استاندارد بايد به اين شكل عمل كنيد که وقتي روي صندلي و پشت ميز قرار می گیرید، بلندي ميز بايد تا قسمت زيرين قفسه سينه شماقرار بگیرد و فاصله آرنج شما تا بدن نبايد بيشتر از 40 سانتي‌متر باشد، درغير اين صورت ميز حالت استانداردی نخواهد داشت، هنگامی که شما روي يك ميز استاندارد غذا میل میکنید، بايد تمامي اعضاي بدن‌ شما احساس راحتي كنند. ميز نبايد آنقدر كوتاه باشد كه مجبور باشيد با کمر خم شده غذا بخوريد يا  آنقدرارتفاع داشته باشد که باعث شود احساس خفگي داشته باشید. صندلي بايد حالتي راحت و نرم رادارا باشيد.

میز و صندلی 2

محبوبيت میز و صندلی های 12 نفره‌ها!

اندازه ميز ناهار خوري مانند تمام لوازم پذيرايي ديگر نسبت به تعداد افراد کم و می شود. اندازه ميز و صندلي‌هاي غذاخوري از 2نفره شروع می شود و تا 24 و 28نفره هم تولید می شود. اكثرا يك دست 6 يا 8نفره در آشپزخانه می گذارند  و یک دست بزرگتر در اتاق پذيرايي با غذاخوري مي‌گذارند ولي خريداراني كه خانه‌هاي با متراژ متوسط  دارند از 12 نفره‌ها استفاده مي‌كنند كه فعلا پرفروش‌ترين و متنوع ترین  مدل‌هاي امروز هستند. ابعاد اين سايز از میط و صندلی به علت استاندارد بودن آن بسيار مناسب است برای پركردن خانه‌هايی با متراز بالا. به علت خريد زياد اين مدل توليدكنندگان و عرضه کنندگان هم بيشتر روي اين مدل تاكيد دارند و زرق‌وبرق و تنوع  اين سايزاز محصول  را بيشتر مي‌كنند تا خريداران را جذب این سایز کنند.

میز و صندلی 877

قیمت های کم یا نجومی

اگر در بازار پرس‌و‌جو کرد باشید ، خواهید دید كه يكي از لوازمي كه قيمت آن خیلی مشخص و معین نیست، ميز و صندلي‌هاي غذاخوري است. قيمت اين کالا از 40هزار تومان  استارت میخورد و تا 50ميليون تومان هم می رسد. كمترين قیمت این کالا جنس چوب راش و سفيد هستند كه زياد کیفیت ودوام ندارند و جلوه ای مجلل ندارند اگر قصد دارید  بين 5/1 تا 3 ميليون تومان هزينه كنيد.

اگر مبلغ براي شما خیلی  مهم نيست و قصد دارید از بهترين اجناس روز دنيا خريد كنيد برندهاي wood Modern و Italy style را به شما توصیه مي‌كنيم زيرا این برندها از جنسهای با بهترين کیفیت چوب‌ها هستند. یک ميز و صندلي معمولي و با سایز 12 نفره از اين برندها قیمتی حدودا 7ميليون تومان دارد.

میز و صندلی 222

معروف‌ترين و محبوب‌ترين برندهای میز و صندلی

برندهايی مثل wood Modern و Italy style و u.s lunch از بهترين برندهاي جهانی براي این کالا هستند. شرکت تولید کننده این برندها 50تا 100سال قدمت دارند و از بهترين چوب‌های سر تا سر جهان برای محصولات خود استفاده میکنند ؛ این شرکت ها در سراسر دنيا شعبه و نمايندگي فروش دارند و به‌راحتي مي‌توانيد سفارش اجناس دلخواه‌تان را بدهيد.

حتما به پايه‌ها میز دقت كنيد

اکثر ميز و صندلي‌هايي كه كم‌ قيمت هستند و از برند مشخصی هم برخوردار نيستند، خيلي ساده و بدون دقت و با کیفیت پایین ساخته مي‌شوند و به راحتی هم از بين مي‌روند. چون به ‌جاي بهره گیری از دوخت چوب و ميخ‌هاي منظم از چسب چوب های نامرغوب براي اتصال پايه‌های ميز استفاده  می کنند.  بهترين کیفیت میز و صندلی غذاخوری از ميخ و دوخت‌هاي فلزي بهره میگیرند و از پرس‌كاري‌هايي با درجه‌هاي دماي بالا استفاده می کنند. باتوجه به فاصله‌ پايه‌های میز و سطح ميز مي‌توان پی برد كه آيا درست ساخته شده است يا خير. اگر فاصله پايه‌ها نابرابرو نامتقارن بود وفاصله آنها زياد بود، درست ساخته نشده اند و پس از مدت كوتاهي استفاده از بين مي‌رود و ایجاد لقی و سرو صدا می کنند . يا در بهترين حالت نياز به  تعميرات دارد. پس توجه به نوع ساختار و نحوی سر هم شدن ميز و صندلي هم از مهم‌ترين موضوعاتی است که در خريد و انتخاب  يك ميز و صندلي خوب و با کیفیت به حساب مي‌آيد.

منبع : دی ایران

میز ناهار خوری  با ارسال رایگان-30%ارزان تر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *