دکوراسیون, راهنمای خرید

راهنمای خرید سیسمونی نوزاد

تخت وکمد سیسمونی

قیمت سرویس تخت و کمد سیسمونی دخترانه و پسرانه برای خانواده های با درآمد پایین یکی از دغدغه های اصلی است در حالی که یکی از جذاب ترین کارها برای خانواده هایی که تازه می خواهند صاحب فرزند شوند خرید سیسمونی است . برای خرید سیسمونی بهتر است تا زمانی که جنسیت نوزاد معلوم میشود صبر کنید تا وسایل اضافی خریداری نکنید و هزینه اضافی متحمل نشوید . از جمله اصلی ترین وسایل دکوراسیون اتاق کودک تخت خواب و کمد است که باید در خرید آن دقت کنید .

برای خرید سیسمونی ابتدا باید لیستی از وسایل مورد نیاز نوزاد تهیه کنید برای آشنایی بیشتر با وسایل سیسمونی این مقاله را تا انتها دنبال کنید .

تخت و کمد سیسمونی دخترانه
تخت و کمد سیسمونی دخترانه

سیسمونی نوزاد شامل موارد زیر است :

  • سرویس خواب نوزاد
  • وسایل حمل و نقل نوزاد
  • پوشاک نوزاد
  • وسایل تغذیه نوزاد
  • لوازم بهداشتی و حمام
  • وسایل بازی و سرگرمی

1 – سرویس خواب نوزاد

سرویس خواب نوزاد شامل تخت ، کمد و ویترین و روتختی و بالشت است .

تختخواب نوزاد

با توجه به اینکه کودک در ماه های اول بیشتر زمان خود را در تخت خواب و گهواره سپری می کند انتخاب تخت خواب مناسب و راحت از اهمیت ویژه ای برخوردار است . در انتخاب تخت خواب برای نوزاد باید به چند نکته توجه کنید ، در انتخاب سایز مناسب برای تخت خواب سعی کنید با توجه به سن و سال کودک سایز مناسب را انتخاب کنید ، تخت خوابی که برای سیسمونی نوزاد تهیه می کنید معولا برای سه سال متوالی از آن استفاده می شود به همین دلیل باید اندازه آن را به گونه ای انتخاب کنید که تا سه سالگی برای کودکتان مناسب باشد امروزه تخت خواب های دو منظوره به گونه ای طراحی شده اند که هم برای نوزاد مناسب هستند و هم با بزرگ شدن کودک با جدا کردن قطعه ای از آنها تبدیل به تخت های بزرگتری می شوند و برای دوران نوجوانی هم قابل استفاده می باشند . ارتفاع تخت باید قابل تنظیم باشد تا در ماه های اول که کودک بدون هیچ حرکتی میخوابد بتوانید ارتفاع تخت را بالاتر بیاورید تا هنگام برداشتن نوزاد برای شیر دادن کمتر خم و راست شوید و از سه ماهگی به بعد که نوزاد جنب و جوش بیشتری دارد ارتفاع کفی را پایین بیاورید . سعی کنید تا حد امکان تخت ساده خریداری کنید تا هم هزینه اضافی پرداخت نکنید و هم اینکه قطعات تزیینی اضافی ممکن است از تخت جدا شده و به نوزاد آسیب برسانند .

تخت کمد سیسمونی دخترانه پسرانه
تخت کمد سیسمونی دخترانه پسرانه

بالشت و روتختی

در انتخاب سرویس رختخواب و روتختی نوزاد باید به نیازهای کودکتان توجه کنید روتختی های مخملی زیبا هستند ولی باعث می شوند نوزاد عرق کند همچنین پتوهایی که پرز دارند هم نوزاد را اذیت می‌کند . در انتخاب بالشت کودک دقت کنید زیادی نرم نباشد زیرا ممکن است سرش در آن فرو برود و نتواند نفس بکشد و باعث خفگی نوزاد شود .

کمد لباس و ویترین اسباب بازی

می توانید کمد و ویترین ست با تخت خواب خریداری کنید . کمد باید جای کافی برای لباس ها و وسایل نوزاد داشته باشد . از ویترین می توانید برای قرار دادن اسباب بازی های کودکتان استفاده کنید همچنین می توانید طبقه های دیواری خریداری کنید و عروسک های نوزاد را در آن قرار دهید . بوفه و کمد نوزاد نباید دارای درب های شیشه ای باشند زیرا ممکن است کودک اشیا و اسباب بازی ها را پرتاب کند و باعث شکسته شدن شیشه و آسیب به کودک شود .

رنگ سرویس خواب نوزاد

انتخاب رنگ سرویس خواب بستگی به جنسیت فرزند و دکوراسیون اتاق دارد با توجه به اینکه نوزاد شما دختر است یا پسر طیف رنگ اصلی اتاق را انتخاب کنید به گونه ای که هر بیننده ای با دیدن اتاق متوجه جنسیت نوزادتان شود . اگر قرار است صاحب دختر شوید و می خواهید یک دکوراسیون اتاق خواب دخترانه شیک و جذاب ایجاد کنید استفاده از رنگ های گرم را به شما پیشنهاد می کنیم تا نوزاد با ماندن در اتاق خواب احساس امنیت کند . سبک های دکوراسیون برای پسران زیاد و متنوع است استفاده از رنگ های سرد و خنک و یا ترکیبی از رنگ های گرم و سرد می تواند انتخاب مناسبی باشد . اگر در همان ماه های اول که جنسیت نوزاد را نمی دانید قصد خرید سیسمونی دارید از طیف رنگ های خنثی استفاده کنید و یک محیط آرام و لذت بخش برای ورود فرشته کوچکتان ایجاد کنید .

2- وسایل حمل و نقل نوزاد

وسایل حمل و نقل کمک زیادی به مادر نوزاد می کند و یکی از اجزای اصلی سیسمونی به حساب می آید . وسایل حمل و نقل شامل کالسکه ، صندلی ماشین ، ساک حمل نوزاد ، ساک حمل وسایل نوزاد ، سایه بان و کاور باران کالسکه می شود . کالسکه هنگام بیرون رفتن آزادی عمل زیادی به مادران می دهد و در انواع و مدل های متنوع برای سلیقه های مختلف تولید می شود . در خرید ساک حمل لوازم نوزاد به جنس ، جادار بودن و تعداد جیب های آن توجه کنید .

سیسمونی کودک و نوزاد
سیسمونی کودک و نوزاد

3 – پوشاک نوزاد

از مهم ترین وسایل در تکمیل سیسمونی نوزاد تهیه لباس و پوشاک است . در ماه های اول نوزاد سریع رشد می کند و خیلی زود لباس ها برایش تنگ می شوند بنابراین در خرید لباس افراط نکنید که لباس ها بدون استفاده نمانند . لباس نوزاد شامل : ست صفر بیمارستانی که به رنگ سفید می باشد ، پیش بند ، کلاه نخی ، کلاه آفتابگیر ، پاپوش ، دستکش ، جوراب ، لباس مناسب فصل سرد و فصل گرم و لباس مناسب برای مهمانی می باشد .

4 – وسایل تغذیه نوزاد

شیشه شیر ، شیشه شور ، گرمکن شیر ، پستانک ، شیر دوش ، فلاسک ، ست ظروف غذا خوری ، قطره چکان و داندان گیر از جمله وسایل ضروری تغذیه نوزاد هستند .

5 – وسایل بهداشتی و حمام نوزاد

‌حمام‌ و بهداشت نوزاد از حساس ترین کارهایی است که حتما باید به بهترین شکل صورت گیرد  مکانی که در آن نوزاد را حمام می‌کنید ، شوینده‌هایی که استفاده می کنید و روش حمام کردن در ایجاد یک تجربه‌ی لذت‌بخش برای کودک اهمیت زیادی دارند .

شامپو بچه‌ ، اسفنج حمام ، وان حمام کودک ، سرویس حوله سیسمونی ( حوله کلاه دار ، حوله تن پوش ، حوله کوچک دست و صورت ، پاپوش ) ، دستمال  مرطوب نوزاد برای تمیز کردن نوزاد هنگام تعویض پوشک ، گوش پاک کن مخصوص نوزاد ، ناخنگیر و قیچی  نوزاد ، شانه و برس ، دندان گیر ، مسواک انگشتی برای ماساژ لثه نوزاد ، کرم ضد التهاب و اسباب بازی حمام از وسایل بهداشتی سیسمونی نوزاد بشمار می روند .

قیمت تخت و کمد سیسمونی

6 – وسایل بازی نوزاد

اسباب بازی از جمله وسایل جذاب برای سیسمونی نوزاد است . سعی کنید در اتاق کودک و انتخاب اسباب بازی از رنگ‌ های شاد و متنوع استفاده کنید . در مورد اسباب بازی دخترها باید توجه کنید که بازی با عروسک ها ، پوشاندن لباس آن‌ ها و بستن دگمه ‌های لباس عروسک هم تمرینی برای انگشت‌ های کوچک آنهاست هم با تصورات و نقش هایی که بازی می کنند به آنها در پرورش مهارت های اجتماعی کمک می‌کنند پس حتما در انتخاب و خرید اسباب بازی دختر یا پسر تازه وارد به جمع خانواده دقت کنید .

قیمت تخت و کمد کودک

همانطور که گفتیم تخت و کمد از اصلی ترین لوازم سیسمونی نوزاد می باشند که نسبت به بقیه وسایل سیسمونی قیمت بیشتری دارند . قیمت تخت و کمد بستگی به جنس و مدل آنها دارد . تخت های از جنس چوب گرانتر از انواع دیگر هستند و برای کسانی که بودجه کافی ندارند توصیه نمی شوند . تخت ها و کمد های ام دی اف و ملامینه قیمت مناسب تری دارند و از استحکام کافی نیز برخوردارند این نوع تخت و کمد ها برای سلیقه های متفاوت و در مدل ها و رنگ های متنوع تولید می شوند .

نکته قابل توجه دیگر اینکه برخی افراد برای خرید سرویس خواب برای کودکان خود از سرویس خواب های نوجوان انتخاب نموده تا بتوانند بعدا نیز از آن استفاده کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *