دکوراسیون, دکوراسیون اتاق پذیرایی, دکوراسیون داخلی منزل

رنگ دیوار اتاق پذیرایی

تزئین دیوار پذیرایی

اتاق پذیرایی یکی از مکان های پر رفت و آمد است که بیشترین مساحت خانه را به خود اختصاص داده است و از آنجا که مهمانی ها در این مکان برگزار می شود رنگ دیوار پذیرایی اهمیت زیادی پیدا می کند و یکی از مهم ترین مراحل طراحی و دیزاین دکوراسیون داخلی پذیرایی است . دیوار ها اگر ساده باشند کسل کننده می شوند تزیین و رنگ دیوار یک راه حل برای برطرف کردن این مشکل است . برای تزیین و رنگ کردن دیوار ابتدا سبک دکواسیون داخلی منزل را مشخص کنید و بر اساس آن تزیین و رنگ دیوار را شروع کنید .

رنگ دیوار پذیرایی
رنگ دیوار پذیرایی

انتخاب رنگ دیوار ها بر اساس نوع دکوراسیون داخلی

بر اساس سبک دکوراسیون داخلی منزل نوع تزیینات و رنگ دیوار اتاق پذیرایی مشخص می شود . اگر شما به سبک کلاسیک و سنتی علاقه مند هستید می توانید از رنگ های پرطرفدار مثل کرم ، خاکستری ، آبی ، سبز و قرمز استفاده کنید این رنگ ها کاربرد زیادی در دکوراسیون های سنتی و کلاسیک دارند . اگر به سبک دکوراسیون امروزی و مدرن علاقه دارید رنگ های زیبا و امروزی زیادی هستند که می توانید از آنها استفاده کنید ، رنگ های خنثی ، سفید ، طلایی ، نقره ای و برنزی از جمله رنگ های مدرن و امروزی مناسب برای دکوراسیون اتاق پذیرایی هستند .

برای کسانی که دوست داند اتاق پذیرایی رسمی باشد رنگ های مات مناسبند و برای آنهایی که می خواهند محیط گرم و صمیمی باشد رنگ های نیمه براق می توانند مناسب باشند .

دیوار پذیرایی آبی
دیوار پذیرایی آبی

تزیین دیوار پذیرایی

برای تزیین دیوار پذیرایی باید اصول و قواعد خاص این کار را بدانیم و آنها را اجرا کنیم . برای تزیین دیوار ها باید با توجه به مساحت و اندازه دیوار این کار را انجام دهید برای دیوارهایی که کوچک هستند و فضای کمی دارند باید از طرح های ساده استفاده کنید و آنها را شلوغ نکنید . طر ح هایی که نقش زیادی دارند و شلوغ هستند برای این دیوار ها مناسب نیستند و اتاق را شلوغ و آشفته می کنند . طرح هایی که برای تزیین دیوار استفاده می کنید باید متناسب با رنگ دیوار اتاق باشد و با آن همخوانی داشته باشد ولی باید رنگ آن همرنگ با دیوار نباشد تا زیبایی خود را نشان دهد .

دیوار پذیرایی سبز
دیوار پذیرایی سبز

استفاده از استیکر برای تزیین دیوار پذیرایی

به جای استفاده از کاغذ دیواری می توانید از استیکر برای تزیین دیوار پذیرایی استفاده کنید . انتخاب نوع استیکر بستگی به سلیقه شخصی افراد دارد . استیکرها فضای پذیرایی را مدرن و جدید نشان می دهند و برای فضاهایی با سبک مدرن مناسب هستند . در استفاده از استیکر ها دقت کنید برای دیوار های کوچک طرح های پر نقش و شلوغ انتخاب نکنید و از استیکر با طرح های ساده استفاده کنید و همچنین طرح های ساده و بی رنگ را برای دیوارهای بزرگ انتخاب نکنید .

رنگ دیوار پذیرایی
رنگ دیوار پذیرایی

رنگ مناسب برای دیوار پذیرایی

انتخاب رنگ دیوار پذیرایی یکی از دغدغه های افراد است و باید در انتخاب مناسب این رنگ دقت کافی داشته باشید . برای انتخاب رنگ دیوار پذیرایی به رنگ دیگر وسایل اتاق دقت کنید و رنگ دیوار را هماهنگ و ست با رنگ دیگر وسایل انتخاب کنید .

رنگ آبی : کسانی که دوست دارند فضای پذیرایی منزلشان پر از آرامش و احساس امنیت باشد رنگ آبی یکی از رنگ های مناسب است . برای اتاق پذیرایی با رنگ دیوار آبی می توانید از مبلمان با رنگ بنفش روشن ، زرد ، سبز روشن و یا قهوه ای استفاده کنید .

همچنین بخوانید : جای مناسب بوفه کجاست؟

رنگ یاسی : یاسی یک رنگ با وقار و شاد است که برای کسانی که به دنبال فضای شاد هستند مناسب است . برای پذیرایی یاسی رنگ می توانید از مبلمان طوسی و سفید استفاده کنید تا فضایی دلچسب خلق شود .

رنگ قهوه ای : از جمله رنگ های محبوب و رایج برای پذیرایی قهوه ای است . بیشتر رنگ وسایل را قهوه ای انتخاب می کنند و برای دیوار ها کمتر استفاده می شود ولی اگر یکی از دیوار ها را قهوه ای رنگ کنید می توانید حس گرما و صمیمیت را در فضا ایجاد کنید .

رنگ نارنجی : یکی ار رنگ های گرم که نماد شادی و انرژی نیز هست رنگ نارنجی است . این رنگ برای افرادی که به فضاها و دکوراسیون های خاص علاقه دارند مناسب است . برای سالن پذیرایی نارنجی از مبلمان قهوه ای ، زرد و سبز استفاده کنید .

رنگ صورتی : کسانی که می خواهند یک فضای ملایم و ارامش بخش داشته باشند می توانند از رنگ صورتی برای دیوار های پذیرایی استفاده کنند . در سالن پذیرایی صورتی می توانید از مبلمان با ترکیب رنگ صورتی و سفید استفاده کنید .

رنگ سبز : سبز یکی از رنگ های زیبا و جذاب است که می توانید برای دیوار های پذیرایی از آن استفاده کنید و فضایی زیبا خلق کنید . برای سالن پذیرایی سبز می توانید از مبلمان به رنگ زرد و کرم استفاده کنید .

دیوار پذیرایی سبز
دیوار پذیرایی سبز

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *