دکوراسیون, راهنمای خرید

راهنمای خرید انواع بوفه

راهنمای خرید بوفه

امروزه در اکثر خانه‌های ایرانی بوفه وجود دارد که در آن اشیای با ارزش و ظروف کریستالی و گران قیمت ، ظروف برنجی ، مسی و تزیینی به منظور زیبا سازی منزل قرار می‌دهند . بوفه و استند ها در طراحی داخلی خانه ها نقش بسیار مهمی دارند و باید آنرا در بهترین جای خانه قرار داد تا ظروف و وسایل خود را به خوبی نشان دهند . نوع بوفه را با توجه به مبلمان و دکوراسیون خانه و ابعاد و اندازه آنرا با توجه به متراژ خانه انتخاب می‌کنند . با ما همراه باشید تا در ادامه با انواع بوفه بیشتر آشنا شویم .

جدیدترین مدلها قیمت و خرید بوفه با ارسال رایگان

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید میز تلویزیون

راهنمای خرید انواع بوفه

انواع بوفه :

بوفه انواع بسیار متنوعی دارد که شکل آن با توجه به نیاز شما و با توجه به دیگر وسایل منزل مانند مبل ، میز ناهار خوری و ….انتخاب می‌شود . معمولاً بوفه های مدرن چهارگوش و مستطیلی هستند و نقش و نگار ندارند همچنین خطوط ساده و منظم از ویژگی های این نوع بوفه است که اگر سبک و مبلمان منزلتان مدرن است بهترین انتخاب این بوفه ها هستند . بوفه های کلاسیک چوبی دارای حاشیه های منبت کاری شده هستند که با مبلمان سلطنتی هماهنگی بسیار خوبی دارند .

بوفه مدرن می تواند تنها دارای طبقاتی ساده برای نمایش ظروف تزیینی باشند که تمرکز بیشتر را روی نمایش محتویات بوفه می گذارند . در مقابل ویترین و بوفه های کلاسیک دارای چوب های پر نقش و نگار و منبت کاری شده است که می‌تواند به تجملاتی بودن و شکوه آن بیفزاید . اگر ویترین خانه تان را از سبک کلاسیک انتخاب کردید سعی کنید از وسایل دکوری ساده یا رنگ های شبیه هم استفاده کنید ولی در مورد بوفه های مدرن می توانید از رنگ های مختلف بهره ببرید . اگر خانه کوچکی دارید بهتر است از بوفه و ویترین بزرگ استفاده نشود زیرا در این صورت نه تنها بوفه و وسایل درون آن به خوبی به نمایش گذاشته نمی شود بلکه بوفه به عنوان یک شیء مزاحم در فضای خانه به حساب می آید ‌.

نوعی از بوفه ها هم دارای ارتفاع کمتری نسبت به سایر بوفه ها هستند و برای خانه های کوچک مناسب ترین گزینه هستند . بالای این نوع بوفه می توان وسایل دکوری دیگر و همچنین تابلوهای مختلف قرار داد و زیبایی منزل را دو چندان کرد . مزیت دیگر بوفه ها با قامت کوتاه علاوه بر داشتن زیبایی این است که فضای بسیار کمی را اشغال می کنند و همچنین جلوی دید را نمی گیرند .

جدیدترین مدلها قیمت و خرید جاکفشی با ارسال رایگان

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید جاکفشی

انواع بوفه

طرح و جنس بوفه :

جنس بوفه ها معمولا از نوع چوب ، ام دی اف  برنز و … است که با توجه به سلیقه و سبک دکوراسیون منزل انتخاب می‌شود . بعضی از انواع بوفه ها دارای شیشه هستند و  قفلی در آن تعبیه شده که برای محافظت بیشتر است . بر روی بعضی از آنها در داخل و در قسمت پشت بوفه ، آیینه نصب می شود تا پشت وسایل تزیینی هم قابل مشاهده باشد . این بوفه و ویترین ها به ویترین های فرانسوی معروف هستند که از محبوبیت بیشماری برخوردار می باشند و از ویترین هایی که دارای طرح های ساده تر و بدون شیشه هستند در خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچک استفاده می کنند .

طرح دیگر بوفه بوفه های دارای کشو هستند که می‌توان سرویس های قاشق و چنگال را در آن قرار داد . این ویترین و بوفه کوچک تر هستند و از آن می‌توان در کنار میز ناهارخوری برای دسترسی بیشتر به ظروف و ست قاشق و چنگال استفاده کرد . بوفه چوبی و ام دی اف از محبوبیت و کاربرد بیشتری برخوردار هستند . برنز و برنج هم برای خانه های بزرگ و مبلمان کلاسیک کاربرد فراوانی دارند و زیبایی و شکوه خاصی به منازل می بخشند . بوفه ها با قامت کوتاه تری در طرح های امروزی ساخته شده اند  که برای خانه های کوچک گزینه خوبی هستند .

طرح و جنس بوفه

محل قرارگیری بوفه :

اگر وسایلی که می خواهید در بوفه قرار دهید وسایل چینی و کریستالی باشد و سرویس قاشق چنگال را در آن جای دهد بهتر است  مدل هایی با درب شیشه و دارای کشو انتخاب کنید و آن را در آشپزخانه نگهداری کنید که دکوراسیون آشپزخانه را شیک تر نشان دهد و از طرفی دسترسی آسان تر به ظروف را ممکن سازد .

بوفه ها معمولا فضای زیادی از اتاق را اشغال می‌کنند بنابراین بهتر است محل قرار گیری آن در جای خلوت تعبیه شود . اگر دوست داشتید بوفه در پذیرایی قرار دهید و از طرفی با محدودیت فضا روبرو بودید بهترین گزینه طراحی و خریداری بوفه های آیینه دار و تمام شیشه است زیرا مدل شیشه ای جلوی دید را نمی‌گیرد . استند های دیواری هم که مستقیماً به دیوار وصل می شوند وجود دارند که می توانند نقش یک بوفه شیک و زیبا را در منزل ایفا کنند و فضای زیادی را نیز اشغال نمی کنند .

جدیدترین مدلها قیمت و خرید ساعت ایستاده با ارسال رایگان

بیشتر بخوانید : بازار مبل تهران

خرید انواع بوفه :

در نهایت هدف از انتخاب یک بوفه به نمایش گذاشتن ظروف و زیبا جلوه دادن آن است و به عنوان یک دکوری خاص و جذاب در خانه محسوب می‌شود و همچنین سلیقه خانواده به خصوص خانم خانه را نشان می دهد . با توجه به سلیقه ، سبک دکوراسیون و متراژ خانه و تحقیقات لازم می توانید بهترین طرح و مدل بوفه را برای منزل خود انتخاب کنید .

برای خرید انواع بوفه می توانید به صورت حضوری و اینترنتی اقدام کنید . اگر قصد خرید حضوری و دیدن انواع بوفه از نزدیک را دارید می توانید به فروشگاه های مختلف مراجعه کنید و برای کسانی که وقت و امکان خرید حضوری را ندارند مراجعه سایت های فروش مطمئن مانند دی ایران که دارای انواع بوفه می باشد توصیه می شود .

خرید انواع بوفه

منبع : دی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *