دکوراسیون, دکوراسیون اتاق خواب, دکوراسیون داخلی منزل

دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان

دکوراسیون اتاق کوچک نوجوان

دکوراسیون اتاق خواب اصول و قواعد خاص خود را دارد و باید طوری طراحی و چیده شود که از فضا حداکثر استفاده را ببرید . چیدن دکوراسیون اتاق های کوچک دخترانه و پسرانه یکی از دشوارترین کار هاست که با دانستن یک سری نکات تا حدودی کار راحت تر می شود . با کمی خلاقیت و ایده پردازی کار چیدمان این اتاق ها به زیباترین شکل ممکن انجام خواهد شد . برای فضا های کوچک باید از مبلمان و وسایل جمع و جور استفاده کنید تا کمترین فضای ممکن را اشغال کنند .

دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان
دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان

دکوراسیون اتاق خواب کوچک دخترانه جوان

با توجه به حساس بودن دختران دکوراسیون اتاق خواب آنها باید با نهایت دقت طراحی و چیده شود . فضای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه باید شاد و سرزنده باشد و حس اعتماد به نفس را در آنها ایجاد کند . برای اتاق های کوچک باید وسایل و مبلمان را جمع و جورتر انتخاب کنید . برای اینکه فضای کمتری اشغال شود از میز آرایش و میز تحریر هایی که به دیوار نصب می شوند خریداری کنید تا جای کمتری بگیرند . برای اتاق های کوچک دخترانه از رنگ های روشن مثل صورتی ، بنفش روشن و یا رنگ های ترکیبی مثل زرد و آبی استفاده کنید تا فضا بزرگتر دیده شود . اگر برای دیوار ها از کاغذ دیواری استفاده می کنید حتما رنگ آن را روشن انتخاب کنید .

همچنین بخوانید : انتخاب رنگ اتاق خواب عروس

همچنین بخوانید : دکوراسیون اتاق خواب عروس

دکوراسیون اتاق خواب کوچک پسرانه

دکوراسیون اتاق پسران با دختران کاملا متفاوت است پسرها به شخصیت های کارتونی و تخیلی مثل بتمن و مرد عنکبوتی و وسایل ورزشی مثل توپ علاقه دارند و برای دکوراسیون اتاقشان باید از این وسایل استفاده کنید . این وسایل را می توانید در تزیین دیوار اتاقش بکار ببرید . برای اتاق های کوچک از شلف های دیواری برای قرار دادن وسایل و کتاب ها استفاده کنید . شلف های دیواری جای کمی اشغال می کنند و می توانید همه ی اساب بازی ها را روی آنها قرار دهید . برای اتاق های کوچک پسرانه رنگ دیوار ها و پرده ها را از رنگ های روشن انتخاب کنید تا فضا بزرگتر به چشم بیاید .

دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان
دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان

تخت خواب برای اتاق های کوچک

تخت خواب برای اتاق های کوچک بهتر است از نوع پایه بلند باشند تا بتوان از فضای زیر تخت خواب نیز استفاده کرد . با انتخاب این نوع تخت خواب ها هم دکوراسیون اتاق بهتر و زیباتر خواهد شد و هم می توانید وسایل قدیمی و چیز هایی را که کمتر استفاده می کنید زیر تخت خواب قرار دهید .

 همچنین بخوانید : دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

همچنین بخوانید : تزئین اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب کوچک دو نفره

برای اتاق های دونفره می توانید دو عدد تخت تک نفره در اتاق قرار دهید ولی برای اتاق های کوچک امکان گذاشتن دو عدد تخت خواب وجود ندارد به همین منظور باید از تخت ها ی دو طبقه استفاده کنید . تخت های دو طبقه فقط به اندازه یک تخت از مساحت اتاق را اشغال می کنند و همچنین از فضای زیر تخت می توانید برای نگهداری وسایل استفاده کنید . برای اتاق های کوچک بهتر است پاتختی خریداری نکنید تا فضای کمتری از اتاق گرفته شود و اتاق شلوغ نشود .

نوع دیگر از تخت خواب ها که برای اتاق خواب های کوچک مناسبند تخت خواب های تاشو هستند . تخت خواب های تاشو به دیوار متصل می شوند و در زمانی که از آنها استفاده نمی کنید می توانید آنها را تا کنید تا فضای بیشتری از اتاق باز شود .

برای اتاق خواب های کوچک رنگ دیوار ها و پرده ها را از رنگ های کرم ، آبی کمرنگ ، بنفش روشن و صورتی انتخاب کنید . رنگ های روشن اتاق را بزرگتر از چیزی که هست نشان می دهند .

استفاده از دیوار ها به جای کف اتاق خواب کوچک

برای اتاق خواب های کوچک باید سعی کنید وسایل کمتری در کف اتاق قرار بگیرند و بیشترین استفاده را از دیوار ها ببرید . شلف های دیواری راهکار خوبی برای این منظور هستند . با نصف شلف روی دیوار می توانید وسایل دکوری و تزیینی را در آنها قرار دهید و یا از آن بعنوان کتابخانه برای قرار دادن کتاب ها استفاده کنید .

تخت خواب را از نوع کشودار استفاده کنید و از کشوهای زیر آن به جای کمد برای قرار دادن لباس ها و وسایلتان استفاده کنید .

کف پوش ها ی اتاق خواب کوچک باید روشن باشد تا فضا بزرگتر دیده شود و همچنین از فرش کوچکتر از مساحت اتاق استفاده کنید و آن را وسط اتاق پهن کنید .

همچنین بخوانید : انواع مدل کمد دیواری

همچنین بخوانید : انتخاب فرش اتاق خواب دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان
دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان

استفاده از آینه در دیوار اتاق خواب

با نصب آینه روی دیوار اتاق خواب کوچک و انعکاس نور فضا روشن تر و بزرگتر جلوه می کند . برای اتاق های کوچک آینه را فراموش نکنید و حتما یک آینه روی دیوار اتاق نصب کنید .

همچنین بخوانید : طرح کناف اتاق خواب

همچنین بخوانید : کاغذ دیواری اتاق خواب

نورپردازی اتاق خواب کوچک

نور نقش مهمی در دکوراسیون داخلی اتاق خواب دارد و برای اتاق خواب های کوچک اهمیت آن بیشتر می شود . نور می تواند فضا را دلباز تر و بزرگتر نشان دهد . اگر اتاق خواب دارای پنجره است پرده های آن را از نوع حریر نازک و یا توری مانند انتخاب کنید تا نور کافی به داخل اتاق بتابد ولی اگر پنجره برای تامین نور کافی نیست و یا اتاق پنجره ندارد باید از نور های مصنوعی کمک بگیرید به طوری که اتاق روشن شود و بزرگتر به چشم بیاید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *