دکوراسیون, دکوراسیون اتاق خواب, دکوراسیون داخلی منزل

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

دکوراسیون اتاق دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه باید متناسب با سلیقه و روحیات دخترانه باشد . از آنجاییکه دختران دارای روحیه حساس و لطیفی هستند دکوراسیون اتاق خواب آنها خیلی مهم تر از اتاق پسرانه است و باید دقت بیشتری در تزیین و دیزاین آن شود . در این مطلب به چند مورد از مهم ترین نکاتی که باید به آنها توجه شود اشاره خواهیم کرد .

همچنین بخوانید : طرح کناف اتاق خواب

همچنین بخوانید : کاغذ دیواری اتاق خواب

تزیین و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب دخترانه
تزیین و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

انتخاب سبک دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

برای شروع دیزاین دکوراسیون اتاق خواب دخترانه باید یک سبک دکوراسیون داخلی را انتخاب کنید و بر اساس آن سبک وسایل اتاق خواب از جمله سرویس خواب نوجوان را خریداری کنید . برای دخترانی که طرفدار سبک مدرن هستند سرویس خواب های مدرن در طرح های ساده و شیک دخترانه مناسبند . و برای طرفداران سبک کلاسیک سرویس خواب های منبت کاری شده و تاجدار با طرح های زیبا در بازار موجود هستند .

همچنین بخوانید : انواع مدل کمد دیواری

همچنین بخوانید : انتخاب فرش اتاق خواب دخترانه

رنگ اتاق خواب دخترانه

یکی از مهم ترین فاکتورها برای دکوراسیون منزل و اتاق خواب انتخاب رنگ است . هر رنگی تاثیر خاص خود را بر روحیه افراد می گذارد و می تواند باعث القای انرژی مثبت یا منفی به فرد شود . با توجه روحیات دختران این مساله برای آنها اهمیت دوچندانی پیدا می کند . علاوه بر سلیقه ای بودن انتخاب رنگ برای دکوراسیون اتاق خواب باید به تاثیرات رنگ ها نیز توجه شود . استفاده از تک رنگ بعد از مدتی باعث خستگی و دلزدگی میشود برای رفع این مشکل می توانید از ترکیب رنگها در کنار هم استفاده کنید .

صورتی : رنگ صورتی یک رنگ دخترانه و ملیح است که با روحیات اکثر دختران سازگار است برای جلوگیری از خسته کننده شدن این رنگ در مدت طولانی می توانید از ترکیب رنگ آن با سبز روشن و یا سبز تیره بهره بگیرید .

نارنجی : رنگ نارانجی در کنار رنگ های سفید ، مشکی و یا سبز تیره می توانید یک دکوراسیون زیبا و جذاب برای اتاق خواب دختران بوجود آورد .

بنفش : ترکیب رنگ بنفش تیره و روشن با سایر رنگ ها از جمله سفید می تواند فضای اتاق خواب دخترانه را آرامبخش و زیبا جلوه دهد .

سیاه و سفید : رنگ سیاه و سفید و یا سفید و خاکستری در کنار رنگ صورتی و یا آبی می تواند یک فضای پیچیده ایجاد کند و برای دختر خانم هایی که به فضاهای پیچیده علاقه دارند مناسبند .

همچنین بخوانید : دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان

همچنین بخوانید : تزئین اتاق خواب

تزیین و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب دخترانه
تزیین و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

کاغذ دیواری و تزیین دیوار ها

استفاده از کاغذ دیواری و همچنین تزیین دیوار ها با قاب عکس می تواند اتاق را جذابتر کند . از کاغذ دیواری های طرح دار دخترانه و همچنین کاغذ دیواری های سه بعدی برای پوشش دیوار ها بهره ببرید تا اتاق از سادگی خارج شده و زیباتر به نظر بیاید . با نصب شلف های دیواری و قرار دادن مجسمه های زیبا و اشیا تزیینی مورد علاقه دختران ، دیوار زیبایی و جذابیت خاصی پیدا می کند .

نور پردازی اتاق خواب دخترانه

در طراحی دکوراسیون هر مکانی باید به نورپردازی آن توجه شود که اتاق خواب دخترانه هم از این قضیه مستثنی نیست . برای اتاقی که پنجره دارد می توانید از پرده های روشن استفاده کنید تا نور آفتاب وارد اتاق شود ولی اگر با تابش نور خورشید دچار سردرد می شوید از پرده های ضخیم استفاده کنید تا هنگام طلوع آفتاب اذیت نشوید .

همچنین بخوانید : انتخاب رنگ اتاق خواب عروس

همچنین بخوانید : دکوراسیون اتاق خواب عروس

چند نکته :

  • اگر اتاق خواب دارای یک دکوراسیون زیبا باشد و یک میز تحریر با طرح و رنگ دلخواهتان در آن قرار داده باشید مسلما درس خواندن و مطالعه هم برایتان شیرین تر خواهد شد . یک طرف اتاق میز تحریرتان را قرار دهید و یک فضای کاری کوچک برای خودتان ایجاد کنید و یک طرف هم صندلی و یا مبل راحتی برای استراحت قرار دهید با این کار اتاقتان حتما دوست داشتنی خواهد شد .
  • برای اتاقی که قرار است دو نفر از آن استفاده کند کار کمی سخت تر می شود چرا که ممکن است هر کدام سلیقه ها و نظرات متفاوتی داشته باشند . اگر اتاق به اندازه دو تخت خواب جداگانه جا ندارد از تخت خواب دو طبقه استفاده کنید تا فضای کمتری از اتاق اشغال شود . برای هر نفر یک فضای خصوصی جداگانه تعیین کنید تا هر کدام احساس آرامش و آزادی در اتاق داشته باشند .
  • برای تغییر دادن دکوراسیون اتاق می توانید تخت خواب قدیمی تان را رنگ بزنید و آن را نونوار کنید تا فضا عوض شود و یا اینکه کاغذ دیواری های اتاق را با کاغذ دیواری های رنگارنگ و زیبای جدید عوض کنید .
  • دختران اهل ذوق هستند وزیبایی ها را دوست دارند برای شاد شدن و زیباتر شدن اتاق از روتختی و بالشتک های رنگی و زیبا بهره ببرید . این کار به هزینه زیادی احتیاج ندارد و هر چند وقت یک بار می توانید برای تغییر و تنوع دادن به اتاق این کار را انجام دهید .
  • در اتاق خواب دخترانه به کفپوش اتاق نیز توجه کنید . کفپوش بر اساس سن فرد و نوع دکوراسیون اتاق خواب می تواند متفاوت باشد . فرش را در مرکز اتاق پهن کنید تا دکوراسیون اتاق هماهنگ و زیبا جلوه کند . می توانید از فرش های گلدار و زیبا و یا موکت های پرز بلند استفاده کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *