دکوراسیون, مجله دکوراسیون

خانه کوچک خود را با 4 راهکار بزرگ و دلباز نشان دهید

خانه کوچک خود را با 4 راهکار بزرگ و دلباز نشان دهید

امروزه زندگی در یک خانه کوچک بسیار عمومیت پیدا کرده است ، خیلی از ما کودکیمان را در خانه های بزرگ گذرانده ایم اما اکنون  خانه های ویلایی به منازل آپارتمانی تبدیل شده و از خانه های بزرگ و دلباز دیگر خبری نیست! شاید در نگاه اول آپارتمان کوچک و دلگیر به نظر برسد اما راهکارهایی وجود دارد تا شما بتوانید خانه های کوچک و دلگیر خود را بزرگتر از آنچه هست نشان دهید .باما دراین مقاله از مجله دکوراسیون همراه باشید تا شمارابااین راهکارها آشناکنیم .

1 . از مبل ال استفاده کنید .

استفاده از مبل ال هم کنج های سالن که معمولا بی استفاده می مانند، پر می کندو هم تعداد نفرات بیشتری میتوانند از مبلمان استفاده کنند. سعی کنید عسلی ها را در کناره ها قرار داده یا از مبلمانی استفاده کنید که دسته های آنها به عنوان عسلی استفاده می شوند.برتای خانه های کوچک استغاده از مبلهای ظریف و مخصوصا رنگ روشن مناسب تر است زیرا حجم کمتری از فضا را اشغال و خانه را روشن تر میکنند و در نتیجه منزلتان بزرگتر به نظر می رسد.

خانه کوچک

مبلمان ال

2 . از آیینه های بزرگ استفاده کنید

استفاده از آیینه  و قرار دادن آن در جایی مناسب از خانه مثلا روبروی پنجره یا جلوی درب ورودی ، همینطور قرار دادن آیینه ها بطوریکه نور را به یکدیگر منعکس کنند، فضای شما را روشن تر ، زیبا تر و بزرگتر میکند.بالا بردن نورپردازی منزل بوسیله آینه  که نوعی منبع نور محسوب می شود و روشن کردن ان به هر طریقی از جمله روشن کردن دیوارها بوسیله رنگ های کمرنگ و روشن مانند سبز ، آبی یا صورتی کمرنگ نقش بسزایی در دلباز کردن و بزرگ نشان دادن منزلتان دارد.

خانه کوچک

آیینه در خانه

3. استفاده از کاغذ دیواری با گلهای کوچک

اشیای بزرگ در خانه های بزرگ حس خوبی را ایجاد می کند اما استفاده از گلدان بزرگ ، مجسمه بزرگ یا قابهای سلطنتی بزرگ باعث دلگیر بودن فضا و ایجاد خفقان در خانه می شود. حتی گفته می شود در انتخاب کاغذ دیواری برای دیوار ها از کاغذ دیواری هایی که گلهای درشت دارند استفاده نکنید. طرح مورد نظر شما هرچه گلهای کوچکتری داشته باشد فضای خانه را بزرگتر و دلبازتر نشان می دهد.در انتخاب قابها برای دیوار باید این نکته را در نظر داشته باشد که قابهای بزرگ فضا را کوچکتر و قابهای کوچک فضا را بزرگتر نشان می دهند.

خانه کوچک

طرح کاغذ دیواری

4. کم کردن اشیا در خانه کوچک

از قرار دادن وسایل اضافی در منزلتان تا حد امکان جلوگیری کنید چرا که فضاهای شلوغ و فضاهایی که تزیینات زیادی دارند ناخودآگاه کوچکتر نشان داده می شوند.میتوانید برای خلوت تر کردن و بزرگتر کردن فضا میز تلویزیون را بردارید و با تهیه قفسه برای تلویزیون  آن را به یک دیوار وصل کنید و در استفاده از فضا صرفه جویی کنید. بهتر است از وسایل تزیینی تنها به همان اندازه که نیاز است استفاده کنید و دیوار و ویترین های منزل خود را از مجسمه ها و وسایل تزیینی کوچک پر نکنید.

به این ترتیب فضای کوچک منزلتان را به یک خانه دلبازتر تبدیل می کنید و از زندگی در آن لذت می برید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *