دکوراسیون, راهنمای خرید

استانداردهای تخت خواب نوزادی و نوجوانی

استاندارد های تخت نوزاد

تخت خواب کودک علاوه بر زیبایی باید یکسری ویژگی ها و استانداردهایی هم داشته باشد که با رعایت آنها کودک دلبند شماخوابی راحت و دلنشین را تجربه کند و صد البته که رویاهای شیرینی هم خواهد دید. رعایت این استاندارد ها و ضوابط کار سختی نیست ، اما با رعایت یکسری نکات ساده اما بسیار مهم، تختی مناسب با دکوراسیون اتاق کودک خود انتخاب خواهید کرد.

یک تخت برای  نوزادی تا نوجوانی
ابعاد و اندازه های استانداردی برای تخت نوزاد در بازار وجود ندارد. مهم ترین معیار برای انتخاب تخت نوزادان، طول و میزان وزن نوزاد شما میباشد. البته امروزه تخت های با ویژگی های چند منظوره  وجود دارند که می توان از نوزادی تا نوجوانی از آنها استفاده کرد. این تخت ها ابتدا برای نوزادی و بعد برای سن های کودکان و نوجوان قابل استفاده است. تختخواب ها در نوزادی و شیرخواری لبه های بلندتر دارد که  با بالا رفتن سن کودک می توانید لبه های بلند آن را تعویض کنید یا بردارید. همچنین ارتفاع تخت  کودک هم  شما قابل تنظیم است.

بهترین رنگ  انتخابی برای تخت نوزادان ، طیف رنگی کرم تا استخوانی است. این رنگ،  فضای اتاق کودک را روشن می کند .  وجود یک پشه بند دور تخت کودک، نوزاد دلبند شما را از گزند حشرات موزی دور نگه می دارد. لبه های بلند دور  تخت کودکان برای جلوگیری از سقوط نوزاد به بیرون از تخت است؛
تخت خواب 2

تخت خواب نوجوانی
فاصله تخت بهتر است  از سطح زمین نه خیلی زیاد و نه خیلی کم باشد. یک تخت  با طرحی ساده و استاندارد همیشه قابل استفاده است و هیچ وقت هم از مد نخواهد افتاد! اگر قصد دارید تخت خوابی  انتخاب کنید تا کودک شما چند سال از آن بتواند استفاده کند، سرویس خواب نوجوان ممکن است انتخاب بهتری باشد.

مهم ترین نکته در دکوراسیون اتاق خواب یک نوزاد این است که مراقب باشید تخت نوزادان را به هیچ عنوان  در زیر پنجره قرار ندهید.

بهترین زاویه استاندارد برای نشستن روی تخت
ارتفاع تخت از سطح زمین  نباید آنقدر زیاد باشد که پای کودک  به زمین نرسد و نه آنقدر کوتاه باشد که کودک مجبور شود زانوهایش را خم کنید. کف پای کودک زمانی که روی تخت می نشیند باید به سطح زمین برسد. باید ارتفاع تخت از سطح زمین متناسب با قد کودک در حالتی استاندارد قرار گیرد. البته بهتر برای بچه های پر جنب و جوش و کودکانی که در خواب حرکت بالایی دارند، تخت هایی با ارتفاع کوتاه انتخاب کنید.
تخت خواب 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *